• Zozzo87

IDOL 2008 (Vol2)

Här samlas IDOL fans och diskuterar,jaa just det IDOL!!

www.tv4.se/idol

• Svar på tråden IDOL 2008 (Vol2)
  • hejpa
    Jagvetmest skrev 2008-11-24 20:27:20 följande:
    Ja men hallå... Inte bara du utan andra i denna tråd med. Han ser ut som en flicka Hihi!.. Som om det vore det sämsta man kan se ut som? Man hör ju på tonen att ni faller in i åsikten att Johan ser ut som en flicka, en fjolla, en bög och allt vad han nu har kallats för. Av VUXNA människor. Skulle min dotter kommentera någons utseende på det sättet så skulle jag tala om för henne att alla har rätt att se ut som de vill och att alla är lika mycket värda ändå. Inte skratta med dem.
    nej, men det var mig du citerade så då svarade jag.
    jag tog faktiskt honom för en tjej första gången jag hörde honom, vad ska jag göra åt det?
    jag tycker också att alla får se ut hur dom vill. herregud, du skulle sett mig när jag var 14! :D
    tror nog att du överreagerar lite.
  • BlackBiatch
    Jagvetmest skrev 2008-11-24 20:15:41 följande:
    Vad bra att ni lär era barn att mobba folk som inte ser ut som andra. Skulle ni tycka det var bra om lilla sonen/dottern skulle säga att en mörkhyad ser ut som en alien också?? Fy för alla sura tanter i den här tråden det säger jag bara. Johan är bäst som artist och har mest potential. Synd att ni inte kan se det. Sen blir jag så arg på alla som ser ned på 14-åriga tjejers åsikter. Förstår ni inte att ni själva förtrycker tjejer genom att förlöjliga dem?? Är inte deras åsikter viktiga? Varför får inte de tycka som de vill?? Nä, för att dom är tjejer och då räknas de inte. Känner ni igen er från när ni själva var 14 och de vuxna och manliga åsikterna var de enda "rätta"??Tänk efter en gång innan ni sitter och hånar!
    Barn har oxå rätt att tycka,iaf MINA barn
  • vinterlärka

Jag tror många har för höga krav på Idolerna. Tänk vad duktiga de är på att sjunga live, det är det inte alla som kan.
    Många av dem, bl.a. Kevin, Johan och Anna har kommit in på trackslistan och man hör knappt att det är live. Tycker faktiskt alla som är kvar är riktigt duktiga och det är dessutom otroligt roligt att se Robins utveckling. Fast Kevin ska vinna.

• ming

Jag tycker iofs inte att det är så konstigt att folk bedömer idolerna, de är ju på tv av just den orsaken, så att folk kan bedöma dem. Tycker man inte att någon håller måttet så lär man ju inte hålla det inne för att det kanske kan såra eller liknande. De har ju trots allt ett eget val att medverka, och de visste ju med allra störta sannolikhet sen tidigare att alla kommer att bedöma dem (med tanke på att folk ska rösta på dem så känns det ju dumt att förneka det).

• Kaxmaja
    ming skrev 2008-11-25 08:59:20 följande:
    Jag tycker iofs inte att det är så konstigt att folk bedömer idolerna, de är ju på tv av just den orsaken, så att folk kan bedöma dem. Tycker man inte att någon håller måttet så lär man ju inte hålla det inne för att det kanske kan såra eller liknande. De har ju trots allt ett eget val att medverka, och de visste ju med allra störta sannolikhet sen tidigare att alla kommer att bedöma dem (med tanke på att folk ska rösta på dem så känns det ju dumt att förneka det).
    håller med
  • hejpa
    Jagvetmest skrev 2008-11-24 20:33:30 följande:
    Dessutom så kommenterar alla huruvida man älskar eller hatar Johan Palm i alla trådar. Koncentrera er på dem ni gillar och låt andra vara av en annan åsikt. Inte fan sitter jag och skriver om hur dålig jag tycker att RobinB är (förutom nu då ) Att alla tycker NÅGOT om Johan innebär ju bara att han väcker en massa känslor hos folk och inte passerar som en i mängden som resten av idolerna gör. En stjärna helt enkelt. När jag tittar på auditions med honom så tycker jag att han är grymt bra, och jag är väldigt musikintresserad. The Verves låt Drugs dont work gör han ju 10 gånger bättre än orginalet! Visst skär det sig nån gång ibland men inte oftare än hos någon annan och han är ju faktiskt trots allt i målbrottet. (Som alla också fnissar så moget åt).
    varför får inte vi tycka för?
    helt klart att johan gör intryck på folk, både positivt och negativt. och du anser att han är bra, fine! och jag tycker att han suger, ska jag inte få tycka det då? O_o
    eller är det bara 14åriga tjejer som får tycka? och de som inte gillar johan får inte säga nåt? hm.. förstår inte riktigt.
    jag är förvånad över att han är kvar, och jag är också musikintresserad (vad nu det har med saken att göra. man har väl rätt till en åsikt ändå). men smaken är som baken. deal with it.
  • Krisselina
    Jagvetmest skrev 2008-11-24 20:27:20 följande:
    Ja men hallå... Inte bara du utan andra i denna tråd med. Han ser ut som en flicka Hihi!.. Som om det vore det sämsta man kan se ut som? Man hör ju på tonen att ni faller in i åsikten att Johan ser ut som en flicka, en fjolla, en bög och allt vad han nu har kallats för. Av VUXNA människor. Skulle min dotter kommentera någons utseende på det sättet så skulle jag tala om för henne att alla har rätt att se ut som de vill och att alla är lika mycket värda ändå. Inte skratta med dem.
    Jag kan medge att jag ärligt talat inte visste om han var en tjej eller kille första gången jag såg honom. Trodde mer på tjej faktiskt. Men, tror inte jag har kommenterat det i tråden ändå. Däremot tycker jag han låter fördjävligt och det säger jag rakt ut utan att skämmas. T.om min 4 åring undrade om han var en pojke eller flicka. Och självklart får alla ha sin egen åsikt och tycka vad man vill. Men Johan.. Han kan ju för tusan inte ens svara på en intervju utan att börja stamma, inte veta vad han ska säga, eller börja klia sig i håret. Han, i mina ögon, är inte redo som artist nu. Inte ens om man jämför med de andra unga deltagarna i idol.. Man kan ju undra vad den yngre generationen ser hos honom.
    Lita alltid på din intuition
  • hejpa
    Krisselina skrev 2008-11-25 09:22:54 följande:
    Jag kan medge att jag ärligt talat inte visste om han var en tjej eller kille första gången jag såg honom. Trodde mer på tjej faktiskt. Men, tror inte jag har kommenterat det i tråden ändå. Däremot tycker jag han låter fördjävligt och det säger jag rakt ut utan att skämmas. T.om min 4 åring undrade om han var en pojke eller flicka. Och självklart får alla ha sin egen åsikt och tycka vad man vill. Men Johan.. Han kan ju för tusan inte ens svara på en intervju utan att börja stamma, inte veta vad han ska säga, eller börja klia sig i håret. Han, i mina ögon, är inte redo som artist nu. Inte ens om man jämför med de andra unga deltagarna i idol.. Man kan ju undra vad den yngre generationen ser hos honom.
    antagligen så känner de väl igen sig i honom :) jag förstår att han går hem hos alla emo-kids. jag hade säkert också gillat honom när jag var 13-14.
  • Pyff

Fattar inte heller vad småflickorna ser hos JOhan????? Om det är en snygg ung kille de är ute efter så är väl Robin B ungefär 100000 ggr sötare PLUS att han KAN SJUNGA!! Fattar verkligen ingenting......

Pyff på er!
  • BlackBiatch
    Pyff skrev 2008-11-25 17:43:43 följande:
    Fattar inte heller vad småflickorna ser hos JOhan????? Om det är en snygg ung kille de är ute efter så är väl Robin B ungefär 100000 ggr sötare PLUS att han KAN SJUNGA!! Fattar verkligen ingenting......
    *Går med i din klubb "fattar ingenting*=)
Svar på tråden IDOL 2008 (Vol2)