• septbebis

Unga Mödrar (spoilertråd)

Spoliers här.

• Svar på tråden Unga Mödrar (spoilertråd)
  • Jennie med ie

Bostadssituationen verkar vara ganska annorlunda ja. Till att börja med verkar många hus vara hyres, inte köpes. Och hur många par där båda lever på bidrag skulle här i Sverige kunna bo i eget relativt nytt och fräscht hys?

• The Kittycats

Ja det verkar vara rätt så hög standard på många hyresradhusen, och lägenheterna vi ser i serien. Jag har själv bara bott i en fin hyreslägenhet, och då var den nyproduerad.
    Kanske är så att marknaden blir rörligare om många hus och lägenheter är hyres(istället för köpes), och att det är därför lättare att skaffa nytt boende i Danmark?

♥ Skruttan född 100715, BF 130620
  • The Kittycats

En annan sak jag tänkt på är att flera i serien verkar ha rätt nya, men små bilar. Camilla, hon blonda som gått ner i vikt och där äldste sonen har sociala problem och börjat i en mindre skolklass, Nanna och Ditlev (som hade vagnschassit hängande bak på bilen). Jag tänker att det är bättre att köpa en lite äldre, och större bil för samma pris istället för en så liten så länge man har barn som åker vagn och ska sitta i barnstolar. Vi har en lite Clio som extrabil och den är grymt opraktisk efter att vi fick barn.

• Ninja05

Varför ha en större bil än så om man bara är typ max två vuxna å ett barn?

En liten men nyare bil drar förmodligrn ännu mindre än en äldre större och sen behövs väl inte mer plats.

Kan absolut förstå det faktiskt..

The Kittycats skrev 2013-05-10 12:25:11 följande:
    En annan sak jag tänkt på är att flera i serien verkar ha rätt nya, men små bilar. Camilla, hon blonda som gått ner i vikt och där äldste sonen har sociala problem och börjat i en mindre skolklass, Nanna och Ditlev (som hade vagnschassit hängande bak på bilen). Jag tänker att det är bättre att köpa en lite äldre, och större bil för samma pris istället för en så liten så länge man har barn som åker vagn och ska sitta i barnstolar. Vi har en lite Clio som extrabil och den är grymt opraktisk efter att vi fick barn.

• Nesss

I Danmark är det väl dyrare med bil? De har la en extraskatt på bilar så det har väl kanske med det att göra? Kanske inte blir så mycket om man har en mindre bil.

• Mamma till 5 underbara barn

Dom flesta verkar bo fint men jobbar någon överhuvudtaget ? Nu väntar line ( heter väll så?) sitt 3 barn med 2 män.

• The Kittycats

Fast chassit lär ju bli lättare förstört om det hänger utanpå bilen. Och min dotter som är 2,5 har jättedålig plats i vår Clio, hon sitter som en kråka. Och iaf Camilla och den andra har ju två barn som ska få plats. Fast de kanske vänder stolarna tidigare framåt i Danmark, då får man ju mer plats för benen.
    För mig är det ovanligt iaf att som barnfamilj har en så liten bil.

Nesss skrev 2013-05-10 15:23:14 följande:
    I Danmark är det väl dyrare med bil? De har la en extraskatt på bilar så det har väl kanske med det att göra? Kanske inte blir så mycket om man har en mindre bil.
    Aha, ja så kan det ju vara.

• Tösabiten88
    Mamma till 4 underbara barn skrev 2013-05-10 16:09:41 följande:
    Dom flesta verkar bo fint men jobbar någon överhuvudtaget ? Nu väntar line ( heter väll så?) sitt 3 barn med 2 män.

Kan man vänta ett barn med två män? :/ sorry kunde inte låta bli :)
    * Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • LängtansBlåaBlomma

Vad jag tycker synd om Nanna. Göra hela lasset hemma och ta hand om barnet i princip helt själv. Och så är han svår att leva med med. Humörsvängningar de luxe uppå allt. Hon sitter och väntar i bilen påklädd med bebisen och så ska han diska och gå till källaren utan att veta varför han ska dit. Men hon visste ju att en relation med Ditlev blir tuff. Synd om henne ändå.

Och jag säger det igen... Camilla och Dennis är så miserabla. Ett födelsedagskort som överraskning. Och vilken drömkille han är. Spelar bort hyran, är otrogen med hennes faster, ger henne fingret och så fem söta men vilda barn som verkar kommit helt utan planering och genomtanke. 

Och så Kenneth och Nadja. Roligt att få ett till barn. Men förstår inte att de vågar när de knappt kan försörja ett barn. Själv vågar jag inte få barn innan ett rejält sparkonto.
    Förresten... Kul att få en graviditetssticka som är kissad på, haha. 

Svar på tråden Unga Mödrar (spoilertråd)