• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Essi73

Hillo bejbs! Surfar mig in här innan korrekturläsning skall ske på jobbet.

Men Seren då! Jag kan bara hålla med vad de andra har sagt; TYVÄRR sätter resultatsiffrorna så mycket griller i skallen på en när de inte blir som "bra" siffror. Jag kan dock förstå dina tankar och oro. Och den där branden, nej men shit... jag förstår att det inte går att njuta av ett smack nu, annars kan det ibland vara skönt att inte gå till jobbet av legitima anledningar. bejb jag kan bara erbjuda dig en stor skål av-vad-du-nu-kan-äta-under-illamåendet. KRAM!

JoffeBoffe så Lillkillen börjar småhota med att flytta från livmodern tidgare än beräknat? (Eller så kan vi säga att din kropp hotar med vräkning tidigare??) Håller tummarna för att inga fler blödningar uppstår, först så tänkte jag "Shit den där blodådrar skojar man inte bort".. men det var mkakan. Du, luta dig nu tebaka va och ta't lugnt!! Skicka Leon upp till oss Du kan få se honom live via web-cam

Här är allt bra annars, glömde att ringa sjukgymnasten idag IGEN, jag är omöjlig *s* Tog därför en långpromenad på lunchen och undrar hur pantad jag får vara för nu har jag skiiitont. Men ÄR huvet dumt så får kroppen lida och nu sotar jag. Å den sidan kommer jag kanske ihåg att ringa på måndag?? Jaa jag lever efter devisen att promenader är bra för foglossning

• Özlem

seren:Kramen till dig vilken dag med bränder o sura gubbar som inte godkänner bilen.
    Håller med andra ang kubben.

Joffe:Kram till dig med. Ligg still för guds skull.
    Kläm ihop benen
    hoppas att du inte blöder mer.

Minna:vilken trevlig överraskning morfar ska få

• cirkel

Kram på dig, Seren!

Joffe: Aj då, hoppas att det inte blöder ngt mer nu Och håll dig lugn och låt gubben passa upp på dig!

Vi är tillbaka från 1-årskalas. Vilken skillnad det är på 1-åringar och 1½-åringar.

• Nafrung

Seren. Hade en kompis som nyligen fick testsvaret 1:20. De fick göra moderkaksprov och mådde ganska dåligt över det, men det visade sig att allt var ok. Det var även där blodprovet som inte var så bra, och den tjejen är 34. Tror inte att du behöver vara så orolig, även om jag såklart fattar att du är det.
    Och de andra nyheterna var ju inte heller så bra. Hoppas på en strålande helg, och en underbar nästa vecka för dig. Det förtjänar du.

Joffe, med hallå, vad är det för kille som kanske inte vill stanna i magen? Hmmmmfff, han ska hålla sin på plats några veckor till, och sen ska han komma  duktigt ut. Hälsa honom det! Ta det lugnt nu och Viiiiiiila!

Rossy, AVUNDSJUK på er kommande semester. Blir säkert härligt! (Ta med en ergo tyclker jag, man vet aldrig vad som behövs, och såååå mycket plats tar den inte.)

*postar*

• Nafrung

T sover middag nu. Lite sent (som vanligt) men killen blir ju aldrig trött! Var ute och tog en långpromenad i det härliga vädret idag, skönt var det eftersom vi suttit inne några dagar pga att jag har haft ryggskott! IGEN!!! Men nu är det på bättringsvägen i alla fall.

När T vaknar ska ha få en stoor mjukis-elefant köpt på IKEA. Spännande ska det bli att se hans min.

Förresten så verkar det bli ivf tidigare än väntat, men start redan i slutet av januari. Sambon tycker dock att vi ska skjuta fram det en månad ytterligare. Han hoppas väl fortfarande på en fullträff på den naturliga vägen. Jag vet inte, velar i själva verket. Men jag har svårt att tro på en fullträff så på en gång. Det skiljer ju bara en månad mot det ursprungliga datumet. Ska i alla fall på samtal hos bm den 26:e.

• cirkel

Igår klippte vi Emma (i badkaret), hon blev så söt!
    Lillan knuffades rejält i magen i morse, väldigt starka puffar det var häftigt! Hoppas bara att den inte ändrade läge...

Vad gör ni alla? Vågar ingen skriva ngt?

Natti och kram på er!
  • Betty2

Cirkel: (Svar på vad jag gör ) Jag är helt slut efter att ha jobbat i fyra dagar (t.o.m i dag) efter sjukskrivningen. SJUKT mkt att göra på jobbet i kombination med dålig sömn och mycket jobbig hosta fortfarande... Men nu är jag ledig en dag innan det blir 5 nya arbetsdagar.
    Men nu tittar jag i alla fall in och säger Hej!
    Imponerad av att ni vågade klippa Emma själva.

och GRATTIS till Förväntan!! Härligt att utbildningen är klar nu! Undrar om du kommer få förlösa någon av de bebisar i bekantskapskretsen som skall komma nu under våren? (Bl a har Jonathan och Alexander en liten kusin på väg, beräknad till mitten av februari.)

Seren: Fy vad mycket tråkigheter på en gång. KRAM från mig. Jag har inga egna erfarenheter av KUB etc men tycker de andra har skrivit mkt kloka saker.

Bamsekram till Joffe oxå. Hoppas du slipper fler blödningar nu.

Naffe: Trist med ryggskott. Men spännande med IVF:en.

Och så är jag för trött för att kommentera mera... Skall nog ta och äta årets första semla, som jag köpte i dag. Det blir väl bra kvällsmat?

• S  S
    var är NI??? Har ni börjat skriva i en nu tråd

Har inte så mycket att berätta...

Cirkel: Kul att klippningen gick så bra. Det är något vi inte har vågat oss på än.

Hoppas att ni har haft en bra helg och får en bra start i morgon på den nya veckan.

Kramisar
  • Pikku myy

Kommer inte ihåg vem det var som undra om jag sökt hjälp angående mitt konstiga mående. Men nej, jag har inte sökt nån hjälp, vet inte ens vart jag skulle vända mig och vad jag skulle säga. Har däremot märkt att jag fått värre pms problem efter edwin och tror att de är en orsak till mitt växlande humör. Trodde inte att jag skulle ha mens först om en dryg vecka, men upptäckte just att den tydligen tjuvstartat denna månad. Är egentligen ganska glad för det, när jag kommer hem skall jag börja knapra p-piller igen. Har riktigt längtat och få börja. Låter säkert jätte knäppt i vissa öron. Så snart lär det märkas om jag får blodpropp el ej.... min största fasa. Men då jag ätit de förut(9 år sen dock) tror jag mig vara ganska säker....

Sambon min fyller 40 år i höst och nu funderar vi på och åka på en sol semester i aug/sept. Bara vi 2.... känns lite konstigt och lämna barnen hemma, men tror att vi verkligen skulle behöva lite tid för varandra. Skulle ni kunna åka iväg utan barna? Är jag knäpp? Tänk om det händer oss nåt? Får v och till sånn ångest....

Svar på tråden Minnas tjejer X