• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • FISK78

Sorry att jag alltid tränger mig i ledet för BF

BF-listan:
    JJ: BF 21/1
    FISK: Olivia 25/12 v34+5, BF 30/1, Vikt 2090g, Längd 45cm.
    Cirkel: 16/2 ev tjej
    Joffe: 23/2 kille
    Essi: 2/4 tjej
    Öz:2/4
    Kun: 12/6
    Förväntan:29/6
    Rossy: 14/7
    Serendipity: 22/7
    Meleah: 27/7

• FISK78

Hej förresten, här är allt bra! De första dagarna här hemma har gått över förväntan faktiskt! Sid har tagit det hela med ro ÄN SÅ LÄNGE... Han pussar och klappar Olivia för övrigt är hon inte så intressant, men säger man var är O så skiner han upp som en sol och vill till henne direkt. UNDERBART!!!

Hade en TUFF första natt hemma med amningsmaraton kväll+natt. Hade en betydligt bättre natt inatt då Mr D avlastade - skönt att få lite sömn!

Just nu städar vi ur garderoberna, Sid får nu dela sin med syrran sånt vi inte hann innan eftersom det blev så akut allting.

Joffe: Usch för att ha så ont, stackare Skönt att du blev sjukskriven, bra så du kan vila lite!

Minna: Jobbigt med läggningarna men det är klart att han kommer att vänja sig med säng oxå - gulligt kort!!!

Öz: Skönt att det är under kontroll för dig, skönt att du har läkarkontakter och allt du behöver. Säger som jag har sagt förrut, bättre att vara steget före när det gäller att gå ned sig helt... Har du medicin?

JJ: Så spännande nu när det närmar sig med stormsteg! Sorry att jag trängde mig

Essi: Skönt med en bra natt!!! Underbart att få sova juh. Härligt med boll i pulkan sötnosen!

Sen var det ju massor med mera... Men nu är det verkligen amningshjärna O ligger i sin vagga och tittar på en gul anka som spelar blinka lilla stjärna... Hon fokuserar verkligen blicken och försöker greppa ankan, är inte det lite väl tidigt!?! Hon är ju inte ens färdigbakt än juh!!! Skitgulligt iaf, hon har legat där i ca 30 minuter nu klarvaken!!!

• Özlem

Fisk;Nämen lilla Oliva som e redan före sin ålder Så sött med sid som klappar lillsyrran
    Jag äter medicin fortfarande.

Joffe:skönt att du blev 50%sjukskriven.Kunde inte dr skriva helt elelr räcker det med 50?
    Jäkla p bot.

Minna:Känner igen det du skriver om ökis icke sovande.Han har ju fått en ny spännande leksak där han bestämmer när han ska i o ut ur sängen
    Så härligt med din vän som får en tös från afrika.

JJ:hahah,vägrara att ha på sig kläder.Låter så sött när man läser men inte så kul när man råkar ut för det.

Kommer ni ihåg den tiden när man bara la dom på soffan så log de där tills man tog upp dom igen.
    Nu försvinner de på några sekunder för att hitta på jävulskap.

• Pess

När det gäller dina barn Fisk så förvånas jag inte över någonting. Sid var ju supertidig med ALLT! Och i jämförelse med min lite sena L så var kontrasten total Dessutom misstänker jag att O snart har fler tänder än vad L har (Helt ärligt)

• förväntan

Hello!!

Idag sista dagen iskolan och vi går upp med våran uppsats. Imorgon blir jag en Barnmorksa . Äntligen!!!

Ha en bra dag!

Här snöar det mmmmmm

• Essi73

Instämmer i Pess kör och säger det samma, HUrrAAA och GrattiS Förväntan!!

• Essi73
    Pess kör? Minnas kör!

(Pess kommer nog in senare )
  • S  S

Instämmer i Minnas och Essis kör Tjohoooo Grattis Förväntan ååå vad roligt. Du ser, det gick vägen iaf Ett super duper Grattis.

• JJ 75

Fantastiskt - grattis förväntan, vilket jättejobb du gjort, bra kämpat och jätteGRATTIS!

Svar på tråden Minnas tjejer X