• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • cirkel

Tack, Seren! Sitter i telkö till sjukvårdsupplysningen nu. Vi gav E alvedon vid kl 19 (tvångsmatade) men hon vägrar att dricka ens en droppe nu eller äta mer kräm. Ett kex gick bra, men det var fullkorn som hon eg inte ska ha nu...
    Lilla besvärliga unge...

• Pikku myy

Cirkel: Hoppas att ni får bra råd från sjukvårdsupplysningen. Magsjuka barn är inte kul och ha och göras med. Hoppa det vänder snart.

Maja: Biverkningarna på MPR sprutan kommer som sagt först efter ca 10 dagar. Däremot så bleb edwin oxå magsjuk precis efter att han hade fått den. Om de då av nån anledning är mer mottagliga... vet inte. Hoppas att det inte är magsjuka för er del.

• cirkel

Nu har vi tvingat i henne lite vatten och efter första itvingade bananbiten åt hon frivilligt en liten stump. Nu sover hon. Ska våcka henne och truga i henne mer vätska sen.

• Serendipity

Det är ju jättebra att hon faktiskt druckit vätskeersättning! Det får vi inte längre i Teodor, vi kör stenhårt med äpplesaft typ den man hittar på babyhyllan i affären samt isglass typ Piggelin.

• Nafrung

Stackard lilla E, och Viran också! Skulle faktiskt tippa på att Viran fått sin första dagissmitta, för jag har hört likadantr om MPR-sprutan, biverkningar först efter en vecka - 10 dagar.

Sitte här och är lite förbannad. För nån vecka sedan plockade jag bort kattskit från ett hörn av vår tomt, sen kom snön och jag tänkte inte mer på det. Nu är det ju bprtsmält igen och jag gick och kollade hörnet. och när jag kollade noga så visade det sig att det är jäklars kattskit överallt där. Nåt kattskrälle har tydligen den plätten av tomten som toa!!! Kanske ett i-landsproblem men vad fasiken ska man göra??? Några tips någon? Idag gick jag och plockade och slängde i soptunnan (en allmän tunna en bit bort ). Och sedan lade jag ut några granrisgrenar på platsen. Kanske otäckt att bajsa på? ÄCKLIGT!!!

• maja under eken

d e magsjuka här...

bara mamma som duger. har kräkts 5-6 ggr o nu kommer bara slem. Hon ville faktiskt smaka clementin o drack en smutt saft som jag duttat lite salt i, o d har inte kommit upp än.

jättebra länk seren, tack.

vägde henne idag o hennes 85 cm har 11,7 kg o ta av, d borde räcka en magsjuka utan probs

Nu ska hon o jag gå upp i sängen o sova, hon har knoppat en stund i soffan men kommer inte t ro helt, ska se om d blir bättre i sängen.

kram o god natt

• Pess

Usch då Maja, ännu en kräksjuk liten. Hoppas natten blir lugn.

Appropå det så vägde/mätte jag L igår på BVC. 83 cm och 13,4 kg

• Pess

Jag kommer ju ha 1,5 vecka på L är på dagis och då jag inte har börjat jobba ännu. Jobbig tid misstänker jag Men nu har jag bokat klipp/sling-tid hos frissan och tandläkartid. Måste få tiden att gå och passar på att göra lite "måsten".

• cirkel

Seren: tusen tack för länken! Den var jättebra! Precis vad jag behövde läsa nu när E matvägrade på morgonen.

Maja: Ajdå, vad tråkigt att det var magsjuka. Hoppas att den går över snabbt och att ni andra klarar er.

E har just ätit en 1/3 rasker med massor av smör och lite ost. Kanske inte det bästa, men hon bad att få den och tjatade om ost. Får se hur magen klarar av det...

Än har varken jag eller T blivit smittade, vi får se om vi klarar kvällen också.

Pess: Skönt att få lite måsten undanstökade! Klippning är ju ett trevligt måste.

Naffe: Usch med bajsandde katt i trädgården... Hoppas att ni hittar ngt som håller den borta.

Svar på tråden Minnas tjejer X