• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Özlem

Just ja.Var hos dr idag.Blev sjukskriven till 8e februari.Ska få kryckor för foglossningen o gå på nike mott för deppen.
    Men det som e positivt e att imorogn ska jag få ansiktsbehandling

• cirkel

Öz: Oj, skönt att du blev tagen på allvar med foglossningen. Stackare som har så ont att du behöver kryckor. Kram! Tråkigt att du är deppig men hoppas att medicinen hjälper bra!
    Låter härligt med ansiktsbehandling!

E var tillbaka på dagis idag efter julledigheten. Hon hann knappt krama pappa innan hon försvann in till alla de andra.

• Pess

Just jäklar...Selen. Ja, vi använder fortfarande vår. I huvudsak på ryggen. Men dock inte så ofta. Det är ju roligare att gå Du får gärna låna min ergo om du vill. Du kan ju låna redan nu och prova dig fram om det är något för er.

• Pess

Sedan kan jag meddela att L sover sedan snart 3 timmar!!!!!! (efter två timmars lek på öf) Så att hon inte skulle somna på dagis känns ganska inaktuellt

• Pess
    Pess skrev 2009-01-08 13:37:31 följande:
    Sedan kan jag meddela att L sover sedan snart 3 timmar!!!!!! (efter två timmars lek på öf) Så att hon inte skulle somna på dagis känns ganska inaktuellt
    ...och inte hann hon äta lunch innan heller...Så när damen vaknar är det matakut här hemma.
  • Essi73

Foglossning ja, Öz gott att du fick hjälp där!

Själv är jag på väg att ringa sjukgymnasten varje dag men glömmer bort det.. varje dag.

Cirkel exakt så där gjorde Boll, hann knappt säga hejdå till J i måndags och så pep han iväg. Gjorde samma sak idag så då var det JAG som stod där med darrande läpp och tänkte "Men AJG då??"

Pess du pratar om hur långsam L är på att få tänder men gerregud en fullfjädrar bestickäterska REDAN?? Jag ger snart upp hoppet om att Boll skall greppa det där... (Även om jag vet att det kommer).

• Pess
    Ja, man kan ju inte vara sen med ALLT herregud!!! Sedan dricker hon ur mugg/glas oxå. Utan att spilla  *skryter hej vilt*
  • Essi73

*S* Boll faller på det där med att spilla. Rättare sagt, han faller på det där med att-inte-skaka-runt-muggen.. Skrottungar vi har

• Özlem

M dricker oxå ur glas.Spilelr inget när vi är bredvid. Går vi iväg så är han snabb med att tömma innehållet på bordet/golvet

Svar på tråden Minnas tjejer X