• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • maja under eken

shit vilken fin idé att alla föräldrar skriver om sina barn!

vi får gråta ihop de närmaste veckorna!

kram o godnatt!

• cirkel

Morrn!

Natten har gått hyfsat bra. Inget mer kräks och så bytte T en blöja med bara lite i. Nu sover hon och har feber. Hon kan behålla vätska nu.

Vad ska jag ha för strategi? Ska hon få liiite majsvälling eller ska jag ge henne ½ smörgåsrån?

Hon vaknade, snart tillbaka.

• cirkel

Maja: Hon höll modet uppe bra. Grät bara när hon hade magknip och dansade, skuttade eller kramades emellan.

Hon var lite rolig imorde. Jjag gav henne vätskeersättning när hon vaknade. Hon drack girigt ett tag, tog sedan bort flaskan och sa tack och fortsatte dricka efteråt.

• förväntan

Hello!!

Idag har M varit på sin första gad på dagis. SÅ himla kul. Eftersom det är ett nytt dagis inskolas alla barn samtidigt, så nu första v är det bara 1 timma om dagen. Känns jättebra faktiskt. M känner flera av barnen från öppna förskolan och så känner man igen föräldrarna också. Så barnen lekte och föräldrarna fick dricka lite kaffe. Nästa v ska man börja lämna lite mer och de ska även få äta lunch i slutet av veckan. Känner mig verkligen söå nöjd än så länge. Och jag trodde aldrig att det kunde vara så lugnt och låg ljudnivå i ett rum med 7 barn under 2 år .

Cirkel hoppas E kryar på sig. Jobbigt med magsjuka. Det är väl bra att ge snäll mat för magen ofta och vätska så får du väl se vad hon vill ha . Matlusten brukar ju komma tillbaka när de är på bättringsvägen. Hoppas ni andra klarar er från magsjuka.

• Özlem

god morgon

Så roligt att höra att allas inskolning går bra.

Cirkel:Ge henne båda två med lite mellan rum.

Vår kompis var gravid.Vi ringde för att höra om de fått ngt än.
    Vi hörde hur bebben skrek genom telefon luren. Det räckte för mig.Jag stor böla.

• Özlem

god morgon

Så roligt att höra att allas inskolning går bra.

Cirkel:Ge henne båda två med lite mellan rum.

Vår kompis var gravid.Vi ringde för att höra om de fått ngt än.
    Vi hörde hur bebben skrek genom telefon luren. Det räckte för mig.Jag stor böla.

• maja under eken

hej hej,

Elvira har varit rätt snorig idag, mkt snor har runnit fr näsan. Sen 16,15 fick hon spruta när vi var på 1,5 års kollen.

Nyss kräktes hon!

Tror ni man kan kräkas efter sprutan o isf så snart efter?

jag gissar o hoppas på att hon svalt f mkt snor o hoppas INTE hon e magsjuk. Skit, isf har hon smittat mormor o morfar oxå. Han kraken som har 2 begravningar nästa vecka nere i Blekinge, 2 syskon gick bort i förra veckan.

Va heter sprutan hon fick? Jag har inte ens koll på d så jan kan inte ens söka efter reaktioner o biverkningar... bra morsa..

annars en mkt bra dag på dagis m en liten Vira som grät när hon skulle hem. Skitbra!

Om d e magsjuka.. När hon kräktes kände jag mig helt nollställd, hur tusan gör man m en magsjuk unge o vad ger man f mat o vätska...? Fast frågan e ju nyss ställd o besvarad här, jag känner mig lugn nu Va tappad man blir!

kram

• Essi73

Maja, MPR-sprutan var det nog den hon fick. När Boll fick sin påtalade vår BVC-ssk att reaktionen OM den kom skulle komma om 1-2v, alltså inte direkt som med de andra. *Krya på Viran *

• cirkel

Maja: Hoppas att Viran inte fått magsjuka. Det enda som har gått ner i E är 5 dl resorb (vätskeersättning) och så lite jordgubbskräm & 1½ tsk blåbärspuré. Nu vill hon inte dricka alls, fast hon blir erbjuden alla möjliga saker.
    Idag har hon sovit, sovit och sovit.
    Ska man bli orolig? 5 dl vätska på ett dygn är ju inte så bra...

På resorbpaketet står det hur man ska göra med magsjuka barn, vilken mat osv.

• Serendipity

cirkel: Tycker det låter helt OK! Kolla att det kommer kiss i blöjan bara. Jag vet att det står 1,2 liter men det har vi då aldrig lyckats trycka i Teodor när han är sjuk... Du ska räkna in vätskan i krämen också etc.

Svar på tråden Minnas tjejer X