• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • maja under eken

hej!

d e inge synd om oss här! Elvira var solstrålen själv mellan kräkningarna o hon tom hämtade mig 2 ggr o gick t badrummet f o kräkas... Hur tusan kan hon fatta att d e där d e bäst o kräkas!?

Hon o jag sov i samma säng, bäddat m filt o x:a påslakan som skydd f madrass, jag la fram x:a täcke o x:a kuddar så d bara var o slänga fram när vi skulle somna om efter nedkräkning. Men hon vakna bara vid 3 o 6 f o dricka. Vi var dock vakna ett tag vid båda tillfällena f vi tampades om hur mkt hon skulle dricka. Kraken, hon var så törstig o mamma sa stopp - jäkla morsa! Men när jag märkte att hon fick behålla d så fick hon dricka så mkt hon ville. Så kollade vi på lite bildspel på henne o killen Teo på mobilen o sen sov vi igen.

Nu sover hon igen o e bara lite snorig.
    Hon åt en smutt välling fr de 75 jag gjorde t henne, men majskrokarna gick ner o dom e ju milda, en tredjedel äpple gick oxå. Men mannagrynsgröt var Nej Tack!

Varken jag lr Skalman känner nåt.

Naffe, d finns ju olika sprayer man kan spruta i d hörnet dom har som dass. Tyvärr vet jag inte namnet, Knase har full koll på d tror jag. Men hon e ju inte här längre. Så himla tråkigt, jag saknar henne! Hon e ju en viktig del i tråden.

3 grader varmt o full sol här, nästan vindstilla. Gud va skönt d skulle va o gå ut o gå!!

kram

• Minna72

Mycket sjuka här i tråden ser jag. Här är det världens torrhosta som slagit till på stackars Öki (har också haft lite feber sedan i söndags). Hostan höll oss alla tre vakna under natten så M och jag går runt som vandrande lik.
    Är det big no, no, no som gäller för hostmedicin under 2 års ålder? Öki är ju 21 månader och väger 10,6 kg (!). vet att det står från 2 år på hostmedicinsförpackningarna men det var en väldigt jobbig natt...

Aetti 26 mars 2007
  • Özlem

God morgon

Maja:stackars er me som åkt på kräk eländet.

Såg igår en lapp på dagis att maginfluensan gick. Usch nej tack vi vill inte ha det

Naffe:Vi hade oxå det problemet. Om du kan se vems katten e kan du gå till dom o be dom plocka bort skiten. Bor du i hyreslägenhet så klaga där med.
    De som äger katt ska ansvara för den.
    På sommaren så sprang vi ut med en vattensprayflaska så fort vi såg en katt. Jag tror att de fattade gallopet sen.
    Vi hade ju problem med att de även tog hit döda fåglar o satt i våra ute möbler.
    Jag e allergisk.

• cirkel

Jag blir tokig... E vägrar dricka och nu kommer det inget i blöjan. Ska få tag på T så får han tvångsmata, jag lyckas inte. annars är det sjukhus som gäller...

• maja under eken

*fniss* ser alla kattägare springa runt m en bajspåse o leta kattens bajs. Ne, d där e din katts bajs. Ne, d e din katts. min katts korvar ser ut si o så folk som krockar bakom häckar f att dom springer m näsan i backen o glor efter korvar.

Jag skulle spruta m vattenslangen den årstid d funkar. Granris tror jag e smart! stickigt! Varken vatten lr ris skadar ju (så länge du inte kör högtrycken...)

Kanske har ni nåt nät ligger t ingen nytta? lägg d över de "attraktiva" områden så kommer de ju inte åt sitt dass utan får söka sig t nån annans rabatt..

• maja under eken

har du ingen spruta du kan spruta ner vatten i halsen på henne? gott sockrigt vatten som hon märker e gott

• Joffe

Stackars magsjuka barn Ännu jobbigare blir det om de dessutom vägrar dricka, hade som tur va inte det problemet då L var magsjuk.

Blä för skit i trädgården, katter brukar inte skita utan att gräva ner det i något men när det är snö som kommer det dessvärre fram vid tö.
    Goggla och kolla om du kan få något tips!
    Här har vi problem med en granne som har sina två små hundar ute och de skiter hej vilt, händer titt som tätt att jag får plocka upp men elak som jag är så kastar jag in skiten i deras trädgård

Här är det ok, jag mår ej tipp topp men det får gå.
    Leon verkar ha fått svinkoppor, det började på tummen och jag trodde han klämt sig men sen sa en fröken att det ev kunde vara en svinkoppa eftersom den växte.
    Symptomen stämmer dock ej till 100% och nu har det i alla fall börjat torka ut men det ser hemskt ut, har har ett par små prickar på kroppen som ploppat upp men alla har torkat efter ett dygn och det ska väl inte svinkoppor göra?

Fick dessutom redan på att ett av barnen på dagis insjuknade i vattenkoppor i fredags så fler prickar är väl på g.
    Så himla dumt om han blir sjuk nu när man ska ta det lugnt själv.

Nu vaknade visst lilleman där ute
    Har två snickare (sambon + en kille som han brukar jobba med) här hemma som grejar i badrummet så L fick sova ute

Leon 070406 en kille till med BF 090223
  • JJ 75

Hej och kramar till Maja och Cirkel med sjukisar, hoppas de kryar på sig snart, j brukar kunna få i sig lite nyponsoppa när hon varit magsjuk, gissar att det är lite sött och gott. Men ser också att ni försöker med allt, så kramar och lycka till och hoppas på snabbt tillfrisknande!

Ville annars bara säga - hej Joffe, har tänkt på dig och hoppas att du vilar, vilar och vilar!

Det var nog det jag hinner med, mot hämtning på fs och därjämte andra praktiska fixanden, är inte så mobil som jag skulle vilja så sådant praktiskt som att ta ut sopor etc kräver viss planering... och idag är det dags... Mår annars bra, trista fogar och dålig sömn, men glad och tacksam för mysig tid med j och även viss vilotid när hon nu är åter på förskolan.

Kramar till alla!

Svar på tråden Minnas tjejer X