• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Essi73

Heej Labi! Nej sugklockan är inte din bästis heller vill jag minnas... Fundersam Är ni hemma igen eller är ni kvar i Sv? Allt väl med er?

Cirkel alltså när jag låg där igångsatt och allt så var rädslan borta typ... eller, den fanns där hela tiden men jag hade väl förlikat mig med den. Det var när allt gick som det gick och efter att jag hade hört om t.ex. Naffes och Labis upplevelse som jag kände/tänkte "Uh uh, vaginalt no way".
    Men åh härligt att höra att du inte hade ont av dina sprickor efteråt!

• Nafrung
    Pess skrev 2009-01-29 22:09:07 följande:
    Det räcker egentligen....För rätt personal tar de rätta besluten Men generellt så måste huvudet stå tillräckligt långt ner i bäckenet...Helst mot bb och gärna skymta litegrann....Dessutom ska värkarna vara tillräckligt bra.....Sedan ska den som drar i klockan ha en känsla för HUR man drar för att inte mamman ska brista mer än nödvändigt....(En del idioter drar rakt ut = mycket osmart)Men de flesta läkare KAN de där (och många bm oxå) Och en del är helt fantastiska på att lägga klockor...
    Jag tror läkaren som lade sugklockan på mig säkert var duktig, men det blev en riktigt dålig upplevelse för mig...

Jag vet ju inte riktigt hur förutsättningarna var eftersom jag var helborta, men jag tror att Ts huvud stod ganska högt upp. Hon fick ju också dra i drygt 20 minuter innan han kom ut, och det var INTE skönt. Sen fick T ju en "bula" på huvudet, som han fortfarande har kvar, och det tycker jag är det värsta faktiskt.

Så helst ingen mer sån för mig i alla fall, om det inte är Pess som är bm förstås.
  • Nafrung

I efterhand googlade jag på läkaren, som visade sig ha skrivit flera artiklar om att man tar till kejsarsnitt "för lätt"... och då blev jag lite sur...

Men samtidigt vet jag ju inte om ett snitt hade blivit bättre när allt gått så långt som det hade.

Usch nu tjatar jag om detta igen, sorry, men jag har börjat fundera på sånt igen nu...

• labilina

heeeej essi!!

bara fint med oss! hemma i sandlandet och ska flytta lgh på söndag så vi lever i ett kartonglandskap. men men, det blir härligt att HA flyttat!

as we're speaking visar de dubbelepisoder av nya säsongen ¨24¨ här. så har någon liten person varit och rattat och tryckt på tv:n så den blev paj. suuuurt. har kollat några avsnitt och det är hur spännande som helst..

• Essi73

Naffe det är helt naturligt att alla dina tankar kommer upp igen, det är ju dags igen om ett gäng månader och det är trots allt en del att sätta sig in i nu när vi har den erfarenhet vi har

Pess min bm, det vore ju så coolt! Först föds L och Boll i samma rum och sen är Pess med och förlöser Lilltjejen. Vad blir nästa steg, är vi inte släkt på ngt sätt då så säg

• Nafrung

Hej Labi! Härligt med ny lägenhet, det har ni ju längtat efter jättelänge ju! Vad komme lillkillen säga om det, tror du?

• Nafrung
    Essi73 skrev 2009-01-29 22:31:54 följande:
    Naffe det är helt naturligt att alla dina tankar kommer upp igen, det är ju dags igen om ett gäng månader och det är trots allt en del att sätta sig in i nu när vi har den erfarenhet vi har Pess min bm, det vore ju så coolt! Först föds L och Boll i samma rum och sen är Pess med och förlöser Lilltjejen. Vad blir nästa steg, är vi inte släkt på ngt sätt då så säg
    Helt klart släkt, så är det ju!! Men var inte Urgo Bollens flickvän? Det kanske blir konstigt då?
  • Pess
    Essi73 skrev 2009-01-29 22:31:54 följande:
    Naffe det är helt naturligt att alla dina tankar kommer upp igen, det är ju dags igen om ett gäng månader och det är trots allt en del att sätta sig in i nu när vi har den erfarenhet vi har Pess min bm, det vore ju så coolt! Först föds L och Boll i samma rum och sen är Pess med och förlöser Lilltjejen. Vad blir nästa steg, är vi inte släkt på ngt sätt då så säg
  • Nafrung

Nu kräven sambon datorn för pokerspelande. Men hallå, förstår han inte att vi som familj tjänar mer på att jag chattar...

Svar på tråden Minnas tjejer X