• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • cirkel

Jösses vad jag har ylat i bilen på vägen hem från dagis... Men det är ingen fara med E. Hennes fröken kommer att vara där hela tiden som hon är där både idag och imorgon och bara ett barn till kommer från hennes dagis, så hon får i stort sett en privatfröken de här dagarna. Det är väl av lättnad som jag började gråta redan på dagiset, antar jag.

• Minna72

Härligt Cirkel! Som så ofta i dessa sammanhang, det är värre för oss föräldrar än för barnen själva!!

Aetti 26 mars 2007
  • maja under eken

Oj, hihi, asch vafan, vatten som vatten...

God morgon alla

Elviras ögoninflammation verkar ha tackat för sig redan. D kanske bara var förkylning i ögat en sväng, en dag låter lite kort för ögoninflammation. Idag e hon bara lite svullen o röd på huden under, den e väl irriterad sen igår. Inget klet alls, vi får se under dan.

Kram cirkel, förstår så väl dina känslor. Bra att du gråtit ut, tänk nu under resten av dan att d e jobbigare f dig än f henne.

Jag e arg på Skalman! Han har sovit dåligt ett par nätter o la sig i gästrummet. Helt ok så långt.. Men va gör han imorse kl 6,30 när han ska åka t jobbet!? Jo, han går in i sovrummet o hämtar sina kläder han lagt fram där... Hallå pucko!! Varf i hela världen lägga dom där om han inte ens sovet där, han vet dessutom hur jag retar mig på hans skrammelskärp som kan väcka en döv tant. Elvira vaknade o kunde inte somna om, jag kämpade ända t 8,30 för jag har sovit risigt inatt. Elvira sov oroligt, mkt smågråt o hostande o min hals väckte mig dessutom. Jäkla karl! Ringde nyss o frågade vad exakt hans intelligensnivå låg på... O d var väl på typ lika smart kanske..

Elvira - Livets Solstråle!
  • Pess

Alltså, SHIT vad Elvira är sööööt. Helt underbar ju  Sedan ser jag en del likheter mellan henne och L vilket ju inte gör saken sämre

Skönt att det verkar lösa sig med dagiset Cirkel. Det låter ju lite rörigt för barnen inte minst med nya lokaler, nya barn och ingen van fröken.

Maja, jag har oxå ont i halsen. För tredje natten i rad kunde jag knappt svälja. Ajajaj...Huvudet dunkar och jag är stel i nacken. Men blir inte riktigt förkyld som jag är van. Vet inte vad det är för skit helt enkelt. Är det inte det minsta bättre i morgon får jag väl ta mig till VC. Nu är det inne på fjärde dygnet och vaken L eller M har några symtom. PEPPAR PEPPAR....

Minna, M får två böcker av mig och Lovisa...

• Kun

Här har vi magsjuka
    M har spytt "hela" natten
    Kände mig helt tafatt
    Jag spyr och han spyr och karln har sovit borta inatt (personalfest på hotell) 

M har aldrig haft magsjuka tidigare, kunde aldrig tro att det var sånt jobb!

Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • cirkel

Kun: Fy vilken mardröm! Jag bävar för när E får det. Det måste väl nästan vara det jobbigaste ens barn kan få? Hoppas att ni mår bättre nu!

E hade haft det toppenbra på dagis med privatlärare hela dagen och imorgon med. Tur att jag inte höll henne hemma.
    Jag sa att hon inte skulle sova där för jag misstänkte att det skulle bli en väldiigt kort sömn då.
    Nu sover hon, men ska det verkligen ta 35 min att somna när man har varit på ett främmande ställe hela dagen och klockan är 14.45 när jag började med läggningen?

Jag funderar på att ta bort dagsömnen eftersom det tar evigheter för henne att somna oftast och sen tar det evigheter på kvällen också. Men det är väl väldigt tidigt för att ta bort dagsömnen
    Någon annan i tråden som har gjort det?

• förväntan

Hello!!

Fisk, vilka superfina bilder. Skit kan verkligen inte tro att du mår så dåligt. Jätte- snygga och fina är ni allihopa.

Essi, kram. Vad bra att du valde att gå och träffa henne en sista stund. Ohc vad jobbig ögoninflm, ska den aldrig ge med sig??

Maja, vad fin E är . Jättefina bilder!!

Krya på er alla sjuklingar.

Kun, fy fasen för magsjuka när man är ensam hemma också, blä. Hur mår du annars??

Här har tröttheten börjat ge med sig . Vakande härom dagen och kände mig som en ny människa, vilket är underbart!!

• Nafrung

Fy för magsjukan Kun!!! Jobbigt! Hoppas det är en korft en som går över supersnabbt!

Och OJ vad viran var söt, Maja!! Jättefin bild på henne, en liten tomta!!

Cirkel, skönt att det löste sig så bra med dagiset. Kan haja att det är en pärs även för dig när det blir oroligt med dagisen. jag får ju storångest bara jag tänker på dagis, så jag försöker förtränga hela grejen.

Har varit ledig ett par dagar nu - jobbar i helgen.
    Har faktiskt fått upp en ljusslinga i trädgården idag, Jag tror det var en syrenbuske som blev dekorerad, men jag känner ju inte igen buskar och sånt - speciellt inte när de inte har några blad. Fint blev det i alla fall. Mycket juligt! Sen har vi haft en hel sidensvansflock här idag som käkat av äpplen som hänger kvar på träden, och så satte vi upp en liten småfågelsautomat med frön så t ska få titta på talgoxar. MYSIGT med husliv. Däremot går sambon runt och oroar sig för sprickor i grunden och sättningar pga att det varit så väldigt blött här i höst. Men jag försöker säga att om huset stått i 75 år så står det nog i några år till. *hoppas i alla fall*

• Nafrung

Förresten så behöver jag råd.

Ska till fert dr i morrn, och snacka om ev hjälp med ny grav. Jag vet inte om jag vill starta upp med ivf på en gång eller vänta några månader. Sambon vill absolut vänta, medan jag vill skynda.

Svårt är det i alla fall, för man vet ju inte om vi kan bli gravida på naturlig väg igen heller, med tanke på ev sammanväxningar i magen. Nån som tycker nåt?

• förväntan

Naffe, jag ville ju börja med Pergotime i hösstas, men min dr tyckte jag skulle hoppa över det och köra på IVF direkt för att inte förstöra mitt sexliv . Hade du sammanväxtningar?? Men dina äggledare och så var väl passage?? Din läkare har säkert en bra lösning. Lycka till!!

Svar på tråden Minnas tjejer X