• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Essi73

Pess, det kommer att gå alla tiders
    Sen när du en dag kommer och hämtar L och ser henne ha kaffebjudning med sina småpolare så kommer du att spricka av stolthet och vilja ta hem L OCH lillpolaren! (Återknyter till det där med egna individer med egna små idéer...)

• Pess

Du är söt du Essi, men när jag snuddar vid tanken på att faktiskt LÄMNA L på det dära stället och GÅ DÄRIFRÅN så svimmar jag nästan....Åtminstone börjar jag böla....

Hur ska man tolka det? Och hur tusan ska jag överleva 1,5 vecka utan jobb och med L på dagis...

*faller död ner från stolen*

• Essi73

Tanken på att faktiskt LÄMNA dom där ja... HELT ärligt så har jag förträngt oh glömt hur det var för mig 1a gången och det ser jag som ren överlevnad. Det man inte minns har aldrig hänt. Typ *eeehm*

(Den dära 1.5 veckan kan du stalka dagiset )

• Pess
    Essi73 skrev 2008-12-16 22:20:29 följande:
    Tanken på att faktiskt LÄMNA dom där ja... HELT ärligt så har jag förträngt oh glömt hur det var för mig 1a gången och det ser jag som ren överlevnad. Det man inte minns har aldrig hänt. Typ *eeehm*(Den dära 1.5 veckan kan du stalka dagiset )
    Med kikare och harpun (ifall jag skulle se någon göra något mindre lämpligt mot min gulla)

• Essi73

*Frust s* do NOT forget the harpun; så att man för en gångsskull vet vart man har ett när man behöver det.

Ugh nej nu får jag banne mig bege mig i säng, var på väg för 1½ timme sen, skulle "bara" vänta på att näsan svullnade av.
    bejb!

• Pikku myy

Go fm på er.

Har nyss skrivt julkorten. Bättre sent än aldrig heter det visst.

Har nyss lämnat mina 2 små hos dagmamman. Kommit fram till att jag knappt hinner se dem denna vecka. Jobbar em pass idag igen och då sover de sött när jag kommer hem... hmmm. dålig planering. Hade hoppats på sem i em, men av nån anledning har det rasat in barn. Vi som haft lugna gatan sen i sommar. hade varit skönt och få vara hemma och pyssla på lite inför julen och så kommer mina föräldrar på lö.

Pess: Va skönt och höra att dagiset verkar vara bra. Kommer säkert och gå alla tiders. Blir kanske lättare änn du tänkt dig. Ibland blir man överraskad

Ska ta och åka iväg med julkorten innan det är alldelses för sent...

• cirkel

Fisk: Hoppas att det har gått bra hos BM.

Jag har oxå varit hos BM. Magen hade växt, men bebisen ligger på tvärsen med rumpan uppåt. Hoppas att den behagar vända på sig snart.

Pess; Vad bra att det verkar bra på dagis! Det kommer att gå bra!

• cirkel

Pikku: Trist att inte hinna träffa barnen...

• jamis

Pess: Jag känner som du... fast det dröjer länge innan A ska gå på dagis, men igår när jag tänkte på det så fick jag gråten i ögat. När är det L ska börja? Kanske går det bättre än du tror när det väl är dags.

Svar på tråden Minnas tjejer X