• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Essi73

Hej rarings!

OJ vad mycket det har hänt här inne. Halsfluss, busungar som inte vill somna (snabbt), besök hos fert.läkare, ruvning hos vänner... *pfiiu*!

Skall strax läsa tbx men måste bara få ur mig lite mer ledsamhet. Boll har fått ögoninfektion IGEN - tack vare att en icke-bättre-vetande förälder lämnade sin ögoninfekterade unge på dagis igår. Ringde till dagis i morse för att sjukanmäla Boll samt ta ett snack med fröknarna, så kan det ju inte vara. VI håller Boll hemme när han har infektion, borde inte de andra päron göra det samma?? Iaf så hinner jag inte börja förän fröken undrar om vi har en gul vagn... Jo, det har vi ju. Det visar sig att det var skadegörelse där inatt och vår vagn kom i skottlinjen Var och hämtade den och den är alldeles alldeles skev. J "glömde" kvar den där i måndags då han lämnade och jag hämtade. Saken är den att J ibland bär Boll på axlarna ner och eftersom han i måndags inte sa ngt om vagn så utgick jag från att Boll åkte axlar.

Skitjävlatråkigt allting!

• Essi73

Minna lovely att känslan har sjunkit in! Jag kan inte föreställa mig riktigt... eller OM man nu kan jämföra med min tanke nu att "Efter denna grav så blir det inga fler" så kanske men det tror jag ju inte eftersom ni nöjer er med SötÖki. Iaf, GOTT att ha kommit fram till det hela och ha landat. Sen vet du ju att det finns INGET osom säger att man mååååste ha 2 barn

Naffe jag har inga råd att ge men jag undrar över sammanväxtningar i magen?! Efter spolningen, såg man inte då att det var fri passage och att du hade haft äl? *Helt lost* ang sammanväxtningarna... Hoppas hur som att besöket gick bra, väntar med spänning på att höra allt sen.

Pess *s* Guuuud vilken rolig syn - för mig som inte behöver jaga unge och hund Känns som när man var barn och stoppade in saker i elkontakter. -Varför gjorde du så för?? -För att det passade! Barnslig logik, Ludde har ju ett hål där det mesta passar *s* Och, var det halsfluss?? Shitpommes för den smärtan!

Cirkel, kan det inte vara så att Emma är övertrött då hon skall läggas? Usch nej jag passar mig jätte noga för att komma med råd, jag är säker på att ni hittar en lösning, jag vet verkligen inte vad jag kan komma med för nytt

Pikku förstår att det känns tungt efter veckan som var. Ditt jobb är verkligen ett kall! Hoppas du får det übermysigt med barnen nu framöver!!

Undrar hur det går för Fisk, är ni hemma än bejb? Hur mår du?

• cirkel

Essi: Du får väldigt gärna komma med råd. En sak som vi nog ska testa är att låta henne ligga och läsa i en bok själv i sängen efter att vi nattat henne.
    Vad trist att Boll har fått ögoninflammation igen. Hoppas att den inte är lika besvärlig denna ggn och att ni slipper bli smittade. Jädrigt dum mamma som lämnade in sitt barn sjukt!

• Pess

Nope, det var inte halsfluss....Det hade varit trevligt OM det hade varit det eftersom jag då hade fått meducin... Jag var röd och torr (?) i halsen men hade inga bakterier. Vad gör man nu då? Dricker olivolja eller Fundersam Eller hur blir man av med "torkan" i en hals? Nåja, nu har man suttit i ett äckligt väntrum och fått de baciller man INTE hade när man kom dit...Så nu får vi se vad julhelgen bjuder på?

Skittråkigt med vagnen Essi, vilken maximal otur när nu för en gångs skull glömde den där. Och jävla skitföräldrar som inte håller sjuka barn hemma. Harpun???

Har annars varit och inhandlat den sista julmaten inför veckan. Så där rök barnbidraget innan det kanpp hann hamna på kontot...Men SKÖNT att allt är klart nu. Ska "bara" till IKEA i morgon (ett jävla kamikazeuppdrag) för att köpa matta till v-rummet. Både L och L kissade på den i veckan....Det var droppen....Så nu bor den på soptippen och en ny ska få flytta in. Ska även köpa badbyxor och solbrillor till L.....Låter som om vi ska till varmare breddgrader, men båda behövs i fjällen...

• Nafrung

Suck för Bollens ögoninfektion.... igen.... Och suck igen för skev vagn. Vad är det för IDIOTER som går och sparkar på vagnar,för det är väl de de har gjort, de jäkla skitungarna!!! *grrrrr*

Pess. Ojojoj, ser också lilla Urgo framför mig med pennan i högsta hugg.  Men jobbigt för er! Stackars Ludde! vem kunde tro att lilla söta lugna Urgo skulle bli ett sånt yrväder???

Jo, läkaren sa att jag kunde ha sammanväxningar, så äggledarna liksom sitter fast och inte kan röra sig som de ska, även om de inte är blockerade inuti. Jag vet inte, men ska höra vad hon har att säga idag. Valet står nog mellan att försöka själva ett tag, och sedan ta till ivf, eller starta upp på en gång. Enligt blodproven har jag ägglossning, men jag får inget utslag på sticka... *hmmmmmfff* hajar ingenting där, men vi får väl se.

• Minna72

*ser Pess' L segla ner för pisten med bar bringa iförd badbyxor och solbrillor*

Asch, ja dumt på sätt å vis att det inte var halsfluss, men ändå, bra att slippa flussen!

Pess skrev 2008-12-19 12:58:03 följande:
     Skittråkigt med vagnen Essi, vilken maximal otur när nu för en gångs skull glömde den där. Och jävla skitföräldrar som inte håller sjuka barn hemma. Harpun???
    Kunde inte kommenterat det bättre själv.

Peppar peppar har Öki sluppit ögoninflammationssmittan som ju härjat på grannavdelningen. Men nu sitter jag här med andan i halsen sedan jag fick sms i morse från min närmaste kollega (som jag jobbade intensivt med igår: "hemma däckad i vinterkräksjuka".  Nej nej, VILL INTE kräkas i jul!!
    Aetti 26 mars 2007
  • Pess

Nääääääää, ingen kräksjuka i jul TACK.....Mer peppar åt folket... (kanske ska träna på att hålla andan i morgon så att man kan ta sig genom IKEA utan att ta ett enda andetag?

Har bara haft kräksjukan 1 gång... och det var när vi var på skidresa i Val D Isere...Jag åkte liiiite första dagen (skyllde illamåendet på att vi var på hög höjd) Sedan var det enda jag såg hotellets toastol från insidan. Sista dagen följde jag med M ut på restaurang....men bara som sällskap. Jag beställde ingen mat själv. Vilken skitsemester

Naffe, det är verkligen svårt att råda. Själv skulle jag nog avvakta. Det är überjobbigt att gå på behandlingar, och det tär på både det ena och det andra...Men å andra sidan är det ju lika jobbigt att månad efter månad få mens...

• Pess

Har städat kylen och plockat ut hundraelva halvätna pestoburkar M och L har det som torsdagsmat (tortellini med pesto) när jag sjunger...Bådas favvo-mat. Problemet är bara att M köper en ny burk VARJE torsdag

(Någon som EGENTLIGEN är intresserad )

• Minna72
    Pess skrev 2008-12-19 13:14:23 följande:
    Har städat kylen och plockat ut hundraelva halvätna pestoburkar M och L har det som torsdagsmat (tortellini med pesto) när jag sjunger...Bådas favvo-mat. Problemet är bara att M köper en ny burk VARJE torsdag (Någon som EGENTLIGEN är intresserad )
    Manlig logik! Nåt liknande gör M (och jag har sett att hans pappa gör likadant): Om det finns ett halvt mjölkpaket i kylskåpet och ett nytt köps, så öppnas den nyinköpta (oavsett hur hur ny/gammal det redan öppnade paketet är). Samma med bröd. Vet inte hur många halva limpor bröd vi har hemma, de flesta torra eftersom vi inte hinner äta upp dem... Å så har han mage att klaga på MIG att jag inte slänger gamla saker från kylskåpet. Hm.
    Aetti 26 mars 2007
Svar på tråden Minnas tjejer X