Inlägg från: primusbarn |Visa alla inlägg
  • primusbarn

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Linda: Jo, så kanske jag kan göra. Och det skulle nog inte vara något problem med att ta med på flyget heller. Det blir inte så mycket packning då jag inte kommer ta med vagn utan tar selen och åker spark när vi är där. Mamma skaffade en sån där underbar gammal sparklåda när Edvin var liten, den måste ju bara användas igen

Hoppas ni får det trevlig idag, jag skulle så gärna vilja vara med , men vi sitter och snorar här och har ont i halsen.

Skönt att natten var bättre Carina

• primusbarn

Hmm, första punkten var ju lite rolig "se till att hon somnar"... ehh jaha

Extremt fasta rutiner hjälper säkert om man har sömnsvårigheter, men tänk på att det kan bli jättejobbigt om man tvingas göra något annat ibland, sova borta på semesterresan eller så.

Har det någon gång funkat bra (eller mindre dåligt) med sömnen? Vad gjorde ni då, och vad har ändrats sedan dess? Eller började hon sova sämre trots att ni gjort på samma sätt?

• primusbarn

Vet vad du menar, trodde jag skulle amma max ett halvår när jag fick Edvin, men så kan det gå

Ja, ni får försöka köra med fasta sov- och matrutiner ett tag och se om det blir bättre, men det där med skedarna lät en aning överdrivet

• primusbarn
    Alex: Jo, jag ville köpa en overlock, men det har inte blivit av. Jag trodde att jag skulle ha mer pengar efter jul, men de har gått till annat. Kollade lite snabbt om jag kunde hitta en recension på den du länkade till, men hittade inte så mycket på den. Hmm, får fundera på det. Tack för länken iaf.

Vi har varit i stugan idag, det var ju massor av snö i Borås/Ulricehamn
  • primusbarn

Carina: Härligt att höra med sömnen

Jag tror Inez kommer att sluta av sig själv om det bara rättar till sig med hennes mage. När hon vaknar så brukar det ofta sammanfalla med lite gnäll och stånkanden och sedan kommer en prutt. Då brukar hon snutta lite och somna om. Om hon inte väcktes av dessa gaser så tror jag hon skulle sova vidare.

• primusbarn
    Grattis Eric och Benji!

Vad har ni köpt/ska köpa i födelsedagspresent allihopa? Jag har verkligen inga bra ideer, och vi har inte plats för så mycket stora grejer. Edvin tycker vi ska köpa en lastbil som man kan sitta i, men jag misstänker att det inte var med tanke på henne som han kom på det

Fy, vilken pärs Kajsa! Hoppas du får sova en stund nu då.

Jag tror att några kindtänder är på gång här. Inez var helt hysterisk ett tag och det börjar bukta och se svullet ut på båda sidor i underkäken. Hoppas de kommer samtidigt.

Nu har jag ansökt om dagisplats. Jag valde faktiskt bara ett enda dagis, det är jättestort så man brukar få plats där, det känns inte som något alternativ att placera henne någon annanstans. I värsta fall så får vi lösa det med att jobba hemifrån och utnyttja farmor (som ju går i pension i april) tills hon får en plats.
  • primusbarn

Åhh, noblesse *mums*
    Jag har fått chokladnoja igen, måste nog vispa ihop en efterrätt idag.
    Förresten de där 3 kilona som jag hade gått ner på 4 dar, de hade jag gått upp igen nästa dag
    Det var alltså något konstigt med wii-plattan just då, så jag gjorde en kladdkaka heeelt i onödan. Johan försökte påpeka det när jag fortsatte äta choklad även när felet hade upppdagats, men han insåg snabbt att det var bäst att hålla tyst.

• primusbarn

Hehe, jag tyckte det var ganska trevligt när den lurades så där, då fick jag ju anledning att sitta och frossa. Dessutom så vill jag ju inte gå ner i vikt så jag kan gott äta kladdkaka ändå

• primusbarn
    Grattis Leon och Selma!

Jag har funderat lite mer på vad vi ska köpa till Inez. Vi har ju redan alla såna klassiska 1-årspresenter som bobbycar och gåvagn osv, och duplo har vi mer än vi kan hantera så det ska vi inte ha mer av.
    Men så kom jag på en grej, vi har en sån där röd gungälg från ikea som strå i ett hörn och samlar damm. Edvin använder den aldrig, och den är lite för stor för Inez. Den kan man ju faktiskt plocka bort och köpa en ny fast med stoppade vadderade djur. Det finns väl elefanter och allt möjligt och de är lite mindre?
    Vad tror ni? det är nog det enda jag kan komma på just nu.
  • primusbarn
    Emelie: Det kan vi göra. Jag ska ta en buss härifrån till järntorget, den kommer fram 11.50, då kan vi ta vagnen tillsammans därifrån.
Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV