• svensdotter

Platt rumpa

någon som har några bar tips på platt rumpa tränar flera dagar i v på gym men inte hittat någon instruktör som kan hjälpa mig så jag frågar här inne...
    någon som kan nån bra:)??
    gärna en platt mage övning också

• Svar på tråden Platt rumpa
  • Barletta

Jag vet inte vad det kallas. men jag har fått höra att det funkar (dock själv inte kommit så långt att jag börjat). Man står rakt upp med fötterna ihop, gärna med vikter i händerna. Sedan tar man ett stort kliv framåt och går ner djupt. Sedan skjuter man tillbaka till ursprungsläget (förstår du vad jag menar, tro?). Du kan också stå på alla fyra och lyfta ett ben i taget högt upp och bakåt.

• Asil1
    Barletta skrev 2008-11-29 00:19:59 följande:
    Jag vet inte vad det kallas. men jag har fått höra att det funkar (dock själv inte kommit så långt att jag börjat). Man står rakt upp med fötterna ihop, gärna med vikter i händerna. Sedan tar man ett stort kliv framåt och går ner djupt. Sedan skjuter man tillbaka till ursprungsläget (förstår du vad jag menar, tro?). Du kan också stå på alla fyra och lyfta ett ben i taget högt upp och bakåt.
    Utfall heter det du beskriver. Bra för rumpan.
  • Gabbesmamma

Läste om en kändistränare som kallas för "the ass master", han har hjälpt många och enl. honom själv så finns det inte en rumpa han inte kan fixa. Kolla på youtube.

• Yempa

Bra träning för rumpa är utfall och knäböj, samt crosstraining maskin. Men det går ju inte punktbränna rumpan, eller nåt annat område för den delen....

• chupachup

utfall och knäböj är ju jätte bra som det står. om du är på ett gym så kan du köra de i smithmaskinen så du kan lägga på rätt mycket vikt. jag går inte tillbaka till ursprungsläget efter ett utfall utan jag går fram med benet och sen "pumpar" jag upp och ner 6-10 ggr beroende på hur mycket vikt jag tar.. jag skulle rekomendera att du tar tungt, så tungt så att du inte orkar mer än sex gånger och sen kör du 3-4 repititioner.

The ass master heter david krish och är du plus medlem på aftonbladet så visar han 3 olika rumpövningar under sofies mode fliken

• Yempa
    chupachup skrev 2008-12-04 21:07:43 följande:
    utfall och knäböj är ju jätte bra som det står. om du är på ett gym så kan du köra de i smithmaskinen så du kan lägga på rätt mycket vikt. jag går inte tillbaka till ursprungsläget efter ett utfall utan jag går fram med benet och sen "pumpar" jag upp och ner 6-10 ggr beroende på hur mycket vikt jag tar.. jag skulle rekomendera att du tar tungt, så tungt så att du inte orkar mer än sex gånger och sen kör du 3-4 repititioner.The ass master heter david krish och är du plus medlem på aftonbladet så visar han 3 olika rumpövningar under sofies mode fliken
    Vad är en smithmaskin för nåt?
  • Judy

Men utfall, det ger väl en större rumpa? Fast mer vältränad och bättre formad? Hur gör man om man har en stor rumpa som mna vill få plattare?

• chupachup

Misssy skrev 2008-12-08 17:08:25 följande:

Vad är en smithmaskin för nåt?
    smithmaskin är en skivstång som sitter fast på sidorna så när du tränar i den behöver du inte hålla balansen på övningarna och kan därmed lyfta tyngre. svårt att förklara men sök på google så ser du hur de ser ut
  • chupachup

Judy skrev 2008-12-08 17:11:35 följande:

Men utfall, det ger väl en större rumpa? Fast mer vältränad och bättre formad? Hur gör man om man har en stor rumpa som mna vill få plattare?
    cykla, crosstraining och springa. om det inte ärmuskler på rumpan så är det fett och det bränner man genom att konditionsträna och hålla pulsen uppe länge.
  • Judy

chupachup skrev 2008-12-09 20:24:19 följande:

Judy skrev 2008-12-08 17:11:35 följande:
    cykla, crosstraining och springa. om det inte ärmuskler på rumpan så är det fett och det bränner man genom att konditionsträna och hålla pulsen uppe länge.
    okej,tack! Det är nog fett jag har, fast det blir hårt när jag spänner, men fett är det nog ändå, utan tvekan
Svar på tråden Platt rumpa