• svensdotter

Platt rumpa

någon som har några bar tips på platt rumpa tränar flera dagar i v på gym men inte hittat någon instruktör som kan hjälpa mig så jag frågar här inne...
    någon som kan nån bra:)??
    gärna en platt mage övning också

• Svar på tråden Platt rumpa
  • lilaOrkidee

allså platt rumpa är så himla fult. varför vill du ha det. gör knäböj så får du en fast o fin. ooo de flesta killar gillar ju stora rumpor.;)

• Judy

lilaOrkidee skrev 2008-12-09 22:11:28 följande:

allså platt rumpa är så himla fult. varför vill du ha det. gör knäböj så får du en fast o fin. ooo de flesta killar gillar ju stora rumpor.;)
    jag vill nog inte ha en helt platt rumpa, men en mindre vill jag ha, antagligen för att jag alltid haft en stor Eller stor är den väl inte i sig, men ser stor ut för att jag har så smala ben. En liten OCH vältränad vore perfekt

Vad min sambo tycker om min rumpa har jag ingen aning om, han har aldrig sagt nåt om det, så jag antar att han tycker den är ful, för tycker han nåt är fint säger han det
  • Judy

lilaOrkidee skrev 2008-12-09 22:11:28 följande:

Oj du menade nog ts, sorry ts!!
  • Shitzu

Jag har provat massa olika övn för att träna rumpan så mycket som möjligt och den senaste (bästa och härligaste) är som benböj fast med ena benet.
    Det ena benet ska böjas som i benböj och det andra benet ska "glida ut åt sidan. För att det lättare ska glida kan man ta en liten handduk som man står på. Det benet som glider ger mer stöd och man balanserar bättre vilket gör att man kan träna längre och mer koncentrerat på "rätt" muskel. Sen när det börjar kännas för lätt kan man öka belastningen med hantlat t.ex.
    Tänk på att det böjda knäet inte får gå längre än tåspetsarna.
    Hoppas jag förklara bra.. har inga bilder ännu.

• Tilde71

Judy skrev 2008-12-08 17:11:35 följande:

Men utfall, det ger väl en större rumpa? Fast mer vältränad och bättre formad? Hur gör man om man har en stor rumpa som mna vill få plattare?
    Vad är det du säger? Vill du ha en plattare rumpa??? Då kan vi byta. Jag skulle gärna vilja ha en stor rumpa!!!:D
  • Judy

Tilde71 skrev 2008-12-10 15:47:33 följande:

Judy skrev 2008-12-08 17:11:35 följande:
    Vad är det du säger? Vill du ha en plattare rumpa??? Då kan vi byta. Jag skulle gärna vilja ha en stor rumpa!!!:D
    Haha ja så är det väl alltid, man vill ha det man inte har.
  • blommanigbg

Tänkte också på varför du vill ha en platt rumpa. Det är ju inte så snyggt. Men gör utfall som många har sagt. Så blir den fastare. Gå ner i vikt kan vara en ide om man har stor rumpa. Och även är stor för övrigt. Promenader är bra..

• Yempa

Smaken är väl som baken: delad! Jag vill oxå ha en platt rumpa, tycker det är skitsnyggt!!

• chupachup

Oj! ursäkta ts, men jag läste fel... jag trodde du ville ha en mindre platt rumpa alltså putigare.. det är nog för en stor putig rumpa är det snyggaste jag vet... men här var det tvärtom.. sorry
    då rekommenderar jag samma övningar men med lite vikt och många repetitioner i stället.

sen mycket konditionsträning crosstraining, spinning, stepup och aerobic och liknande

Svar på tråden Platt rumpa