Platt rumpa
någon som har några bar tips på platt rumpa tränar flera dagar i v på gym men inte hittat någon instruktör som kan hjälpa mig så jag frågar här inne...
någon som kan nån bra:)??
gärna en platt mage övning också
någon som har några bar tips på platt rumpa tränar flera dagar i v på gym men inte hittat någon instruktör som kan hjälpa mig så jag frågar här inne...
någon som kan nån bra:)??
gärna en platt mage övning också
allså platt rumpa är så himla fult. varför vill du ha det. gör knäböj så får du en fast o fin. ooo de flesta killar gillar ju stora rumpor.;)
lilaOrkidee skrev 2008-12-09 22:11:28 följande:
lilaOrkidee skrev 2008-12-09 22:11:28 följande:
Jag har provat massa olika övn för att träna rumpan så mycket som möjligt och den senaste (bästa och härligaste) är som benböj fast med ena benet.
Det ena benet ska böjas som i benböj och det andra benet ska "glida ut åt sidan. För att det lättare ska glida kan man ta en liten handduk som man står på. Det benet som glider ger mer stöd och man balanserar bättre vilket gör att man kan träna längre och mer koncentrerat på "rätt" muskel. Sen när det börjar kännas för lätt kan man öka belastningen med hantlat t.ex.
Tänk på att det böjda knäet inte får gå längre än tåspetsarna.
Hoppas jag förklara bra.. har inga bilder ännu.
Judy skrev 2008-12-08 17:11:35 följande:
Tilde71 skrev 2008-12-10 15:47:33 följande:
Tänkte också på varför du vill ha en platt rumpa. Det är ju inte så snyggt. Men gör utfall som många har sagt. Så blir den fastare. Gå ner i vikt kan vara en ide om man har stor rumpa. Och även är stor för övrigt. Promenader är bra..
Smaken är väl som baken: delad! Jag vill oxå ha en platt rumpa, tycker det är skitsnyggt!!
Oj! ursäkta ts, men jag läste fel... jag trodde du ville ha en mindre platt rumpa alltså putigare.. det är nog för en stor putig rumpa är det snyggaste jag vet... men här var det tvärtom.. sorry
då rekommenderar jag samma övningar men med lite vikt och många repetitioner i stället.
sen mycket konditionsträning crosstraining, spinning, stepup och aerobic och liknande