• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • plisseplosse
    tjolahopp81 skrev 2009-01-24 20:36:53 följande:
    Jag har just lagt in två bilder i mitt bildgalleri på vårt nyinköpta lilla bord som vi har som sängbord i gästrummet! Jag gillar verkligen formen på bordsskivan En liten fråga också: Vart hittar jag fina bordstabletter/tallriksunderlägg till vårt ovala ekobord? Jag är mäkta trött på våra gamla Ikeaunderlägg.
    Kolla LOB design, de har jättefina underlägg. www.lobdesign.se/

Här fortsätter renoveringen. Idag har skoskåpet från IKEA blivit VITT!

Bilder finns i bloggen.
  • Hjorthan

Häxan Hedda skrev 2009-01-25 00:22:36 följande:

Hjorthan, vad tråkigt att läsa att ni inte är på samma våglängd längre när det gäller verksta´n  Jag har liknande problem...eller kanske inte, jag har liksom inte fått över honom på min planhalva överhuvudtaget Men shit vad jag vill ha en bebis! Jag har ju även den något annorlunda hobbyn att tycka att barnvagnar är hur ballt som helst. Och då inga modäärna åbäken utan det ska vara fina linjer från 50, 60 & 70 -tal helst men det kan sträcka sig till 90-tal också. De flesta har jag foton på i galleriet men inte alla
    Ja, det är trist att vi inte är eniga längre. Det har varit så här till och från i snart 4 år nu. Jag har åkt från hopp till förtvivlan ett antal gånger. Men vem vet, kanske att han en dag förstår hur stor min längtan är. Fast då får han ta och förstå det snart, jag blir ju liksom inte yngre!!!!!
    Så himla trist för dig också att du inte fått över gubben på din planhalva. Det är inte lätt med den där bebislängtan, den river i en och kan få en att deppa ner sig rätt rejält emellanåt.

Fast det är underbart att ni ska skriva på kontraktet för stugan! Det kommer att bli härligt för er!!!
  • Hannnas
    tjolahopp81 skrev 2009-01-24 13:16:21 följande:
    Hmm, på gatan som går från mq och upp mot Juridicum! Kommer inte ihåg vad den heter.
    lilla gråbrödersgatan förbi Espressohouse bl a *vad man minns*
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Tinkerbel

Hej allihop!

Äntligen kan jag komma ut på Internet igen! Det har bara funkat någon minut, för att sedan totalkrascha!

Hoppas att det fungerar nu, för jag har en hel del att läsa ikapp :)

chicago1: Kul att du också skaffat en blogg; den ser fin ut :)

• LissAnna
    chicago1 skrev 2009-01-26 11:39:15 följande:
    Nu har till och med jag skaffat en blogg, hihi det var igentligen inte meningen men då en kompis skika en inbjudan till sin måste jag skaffa mig ett konto och sen blev det en blogg hihi
    Mysigt hem du har.
  • chicago1
    Tinkerbel skrev 2009-01-26 11:54:53 följande:
    Hej allihop!Äntligen kan jag komma ut på Internet igen! Det har bara funkat någon minut, för att sedan totalkrascha! Hoppas att det fungerar nu, för jag har en hel del att läsa ikapp :)chicago1: Kul att du också skaffat en blogg; den ser fin ut :)
    tack men jag vet inte riktigt vad jag gör men blev nöjd med resultatet
    LissAnna skrev 2009-01-26 12:06:18 följande:
    Mysigt hem du har.
    tack men det finns myket jag vill göra kvar, för tyvärr krokar ju min mans intresse och mitt jag vill ha mysigt och fint både inne och ute medan hans intresse är bilar så det står ett antal skrottbilar på gården som drar ner mysfaktorn men men  det kanske blir ett garage för dom med nångång iframtiden kan man hoppas
  • LissAnna
    chicago1 skrev 2009-01-26 12:20:47 följande:
    tack men det finns myket jag vill göra kvar, för tyvärr krokar ju min mans intresse och mitt jag vill ha mysigt och fint både inne och ute medan hans intresse är bilar så det står ett antal skrottbilar på gården som drar ner mysfaktorn men men  det kanske blir ett garage för dom med nångång iframtiden kan man hoppas
    Du får börja kalla honom för SkrotNisse då.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9