• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Joddan

V. rummet. Har dock fått kompromissa med både soffa och matta... Min man tar varje tillfälle att välja MOTSATSEN till det jag älskar när han kan. Så vi har alla snickerier (vitrinskåp, soffbord och tvbänk) i vitt trä (lite slitet liksom) plus alla dekorer och så. Men min man fick välja soffa och matta, så det böev svart/mörkgrå såklart Soffa med schaslong (hur stavas det?). 

Tänkte ha tapeten som fond, nu har vi en svart (ja även mannen där) medaljongtapet som fond och resten vitt. Håller på att leta ny klädsel till soffan och vit matta så jag tänkte börja  göra vitt i rummet, och få bort det svarta suksesivt Flört. Så det är ju en bra vit tapet som min man fått välja (tänk att han valde vitt!!!). HEhe
    Undra om det gjorde dig klokare
    LissAnna skrev 2009-02-11 10:57:56 följande:
    Nja...det beror nog på VAR den ska vara. Den är fin.
  • Joddan

Hoppas det blir bra! Vardagsrummet är det enda rum min man får säga sitt om De andra rummen har jag ensamrätt på! Hehe! Där njuter jag mest!

Tror det kan bli bra också. Den är ju väldigt diskret
    LissAnna skrev 2009-02-11 11:32:15 följande:
    Ja, jag tycker att det låter jättefint. Har ni en mörkare soffa också som bryter lite så blir ju tapeten jättefin till allt.
  • LissAnna
    Joddan skrev 2009-02-11 11:35:15 följande:
    Hoppas det blir bra! Vardagsrummet är det enda rum min man får säga sitt om De andra rummen har jag ensamrätt på! Hehe! Där njuter jag mest! Tror det kan bli bra också. Den är ju väldigt diskret . 
    Ja, jag tror det blir väldans fint.
  • sabina82

hej !

hoppas någon vill hjälpa mig med lite målartips ! Jag har köpt ett blått vitrinskåp i MDF. Nu ska det bli vitt ! =) frågan är bara hur jag ska gå till väga, tror det är sprutlackerat.
    har någon målat om MDF förut och hur jag ska jag göra ?

• Hannnas
    sabina82 skrev 2009-02-11 12:08:34 följande:
    hej !hoppas någon vill hjälpa mig med lite målartips ! Jag har köpt ett blått vitrinskåp i MDF. Nu ska det bli vitt ! =) frågan är bara hur jag ska gå till väga, tror det är sprutlackerat. har någon målat om MDF förut och hur jag ska jag göra ?
    borde du inte kunna göra som "vanligt" så att säga, målartvätta, slipa lite för att rugga ytan, grundmåla o sen vitmåla
    Bina skrev 2009-02-11 12:15:20 följande:
    Milagro skrev 2009-02-09 21:13:39 följande: Jag hade inte en tanke på att det fanns på webben *rodna* nej det är den här:www.rusta.se/atrium_9267_gra_dekor_p20301621....

fiiiiiiiiiin o bra pris Räcka ut tungan har alltid varit lite anti rusta men man får kanske ändra sig! ska nog ta en tripp förbi

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • sabina82

hannah: jo det skulle jag nog kunna göra. var bara osäker på om det skulle gå.. tack för tipset !
    har du något tips på bra vit färg ? skulle vilja ha färgen lite mer åt det stockolmsvita hållet. alltså lite bruten.

• Hannnas
    sabina82 skrev 2009-02-11 13:44:09 följande:
    hannah: jo det skulle jag nog kunna göra. var bara osäker på om det skulle gå.. tack för tipset !har du något tips på bra vit färg ? skulle vilja ha färgen lite mer åt det stockolmsvita hållet. alltså lite bruten.
    Jag ska själv måla en barnsäng nu i veckorna, kommer välja antikvit, gillar när det vita bryter åt det grå hållet
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9