• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • LissAnna
    Mettan69 skrev 2009-02-10 12:36:40 följande:
    Hej flickor. Jag håller på att bli tossig. Tänkte kopiera in bilder från min hall här men hur jag än gör så går det inte att få in här. Har plus och tar kopiera bild när jag är inne hos mig men när jag tar klistra in här så händer ingenting. Så nu ger jag upp. Orkar inte trassla mer. Ni får gå in i mitt galleri om ni är nyfikna. Detta är den första lilla hallen vi har sen så har vi en större (men inte stor) hall efter denna hall. Underbart att bli av med den babyblå färgen. Har inte varit inne på några dagar så jag hoppas ni haft det bra under denna tiden. är hemma med Sixten men han skall till dagis igen i morgon. Tack o  lov. Han klättrar just nu på väggarna och mig. . Orkar inte med det just nu.
    Jättefin hall.
  • Esperando

Nja det var mest att jag undrade om det inte såg konstigt ut med sådan stil i en lägenehet..?
    Bli så osäker när det kommer till att inreda...

Puh76 skrev 2009-02-09 09:11:29 följande:
    Esperando: Jag bor i hyreslägenhet och försöker ha det så shabby chic jag kan. Du kan ju inreda hur du vill väl! Eller är det färg på väggar och så du undrar om?
  • Esperando

Har precis köpt vit färg till väggar och vit färg till luckorna. Enligt mannen i affären skulle det inte vara samma färg...

Minimor78 skrev 2009-02-09 15:26:53 följande:
    Hejvi håller på att göra om i köket & har några funderingar...Ni som har vitt i köket, vilken vit har ni?Är det snyggast med samma vit på väggen som på skåpsluckorna?
  • Tinkerbel

musli skrev 2009-02-09 21:37:35 följande:

Nu har vi flyttat hem!!! Huset är ett enda kaos men vi ville hem... I köket står en spis, kyl, frys och imorgon kaaanske en diskbänk... Gamla vardagsrummet är belamrat med allt som tidigare fanns i köket och till och med matbordet är överfullt så vi får väl äta framför tv:n ett tag... Jag är sjuk, kom hem från jobbet i fredags och fick feber och blev genomförkyld över natten...  Fick åka till IKEA på lördagen med hjälp av en kartong Alvedon typ och har väl legat sen dess i princip.... Så nu ska jag krypa ner jämte dottern i våran säng och bara sooooova.... Har saknat er tjejer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *STOR kramhög till alla som behöver* *special-kudde med kram-puffar åt häxan* Nyfiken på vad som händer med erat sovrum...
    Hej!
    Det måste vara skönt för er att komma hem...trots kaoset! Hemma är ju trots allt hemma!

Usch och fy för förkylningar! Krya på dig nu!
  • LissAnna
    Esperando skrev 2009-02-10 19:59:14 följande:
    Har precis köpt vit färg till väggar och vit färg till luckorna. Enligt mannen i affären skulle det inte vara samma färg...
    Det kommer att bli jättebra.
  • LissAnna
    musli skrev 2009-02-09 21:37:35 följande:
    Nu har vi flyttat hem!!! Huset är ett enda kaos men vi ville hem... I köket står en spis, kyl, frys och imorgon kaaanske en diskbänk... Gamla vardagsrummet är belamrat med allt som tidigare fanns i köket och till och med matbordet är överfullt så vi får väl äta framför tv:n ett tag... Jag är sjuk, kom hem från jobbet i fredags och fick feber och blev genomförkyld över natten...  Fick åka till IKEA på lördagen med hjälp av en kartong Alvedon typ och har väl legat sen dess i princip.... Så nu ska jag krypa ner jämte dottern i våran säng och bara sooooova.... Har saknat er tjejer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *STOR kramhög till alla som behöver* *special-kudde med kram-puffar åt häxan* Nyfiken på vad som händer med erat sovrum...
     Tänk vad skönt när det är klart i köket.
    Jobbigt under tiden.Kyss
  • Puh76

Mettan: Jättefin hall!

Esperando: Nä det blir inte konstigt!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9