• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Oj vad dött det var här ikväll...
    Fin åkpåse du sytt Mamma på Vift!

• imaj
    Lille Mammsen skrev 2008-12-07 20:25:43 följande:
    Lika ÖÖÖÖde här som i UJ-tråden.......va gör alla? Inte e man ute nu o rullar? eller är det boknings dax me "storken"
    Haha här bokas då ingenting heller ...
  • imaj
    Kajsan skrev 2008-12-08 14:55:24 följande:
    Ååå vad läckert med rosa och guld! Kanske skulle sätta dit rosa Beesufllan och använda min guldiga Gaia ändå...
    Köpte du Wallaboo åkpåsen på Barnvänligt när det var specialpris? Nyfiken på hur den blev (om du nu har fått den), funderar nämligen på att sälja min Offwhite buggapåse och köpa en sån istället ... Tror jag också börjar bli åkpåsoman
  • imaj
    imaj skrev 2008-12-08 16:00:58 följande:
    Köpte du Wallaboo åkpåsen på Barnvänligt när det var specialpris? Nyfiken på hur den blev (om du nu har fått den), funderar nämligen på att sälja min Offwhite buggapåse och köpa en sån istället ... Tror jag också börjar bli åkpåsoman
    Glömde skriva: OBS ingen annons !
  • imaj
    Kajsan skrev 2008-12-08 17:38:42 följande:
    Ja, jag passade på, den blev ju billig Åkpåsoman är lätt att bli Jag sålde min offwhita Buggaåkpåse förut jag med, den var visserligen apsnygg...men man måste variera sig och nu har jag ju ingen cameleon kvar så...
    Okej... Vad tycker du om själv materialet på den? Vilken färg blev det?? Lätt att bli åkpåsoman det är det verkligen . Själv är jag inte riktigt nöjd med den offwhita och tänker kanske sälja den därför även om den är jättefin! Dock så är den cerisa ännu snyggare .
  • imaj
    JennnyT skrev 2008-12-09 07:34:53 följande:
    Ang "pimpade" buggor... Alltså, ni som bor typ i Stockholm måste väl pimpa era buggor för att de ska sticka ut lite? Här är nästan tvärtom. Jag blir uttittad! Känner att är vagnen helsvart är det rätt lugnt, då stirrar de mest på hjulen... Problemet är ju att det är kul att byta färg :) Just nu är det röd bas och varukorg och svart sufflett och grå påse, julfin alltså ;)
    Samma är det för oss som bor i den här lilla stan (uppe i norr) för trots att vi är tre/ fyra stycken som har bugga här så tittar folk ändå väldigt mycket. Ibland så skäms man nästan lite när man har cerist toppset och åkpåse för att folk tittar så på en, fast jag känner själv att man tillsist inte orkar bry sig om att folk tittar . Ofta tycker jag att man nästan ser i folks blickar att det tycker man är galen som har en rosa vagn och dessutom med så små hjul.... "för hur ska det funka här uppe??" (för de vet ju inte att man kan byta till vinterhjul ). Det bästa tycker jag ändå är när man får positiva kommentarer på hur fin den är , vilket händer väääldigt ofta .
  • imaj
    peachegirl skrev 2008-12-10 11:11:19 följande:
    Hejsan alla buggaägare!Jag är ny med oerhört lyckligt ;-D buggabo camelon ägare.Köpte min på blocket, och inte ny, nu har det ena vita "clipset" i bärhandtaget,  spruckit och ramlat av, har den kvar i fickan, och det fattas ett uns plast i den så den går inte att sätta tillbaks.Så nu är bärhandtaget oandvändbart.. finns det möjligen nånstans ma kan få tag på dessa vita clips? så jag kan återigen bära liggkorgen.Hoppas ni förstår vilka vita clips jag menar...
    Vet inte om man just kan köpa bara de vita "clipsen" men man kan köpa ett helt nytt bärhandtag på t.ex. kidzshop.se. 220kr kostar den
  • imaj
    peachegirl skrev 2008-12-10 11:35:21 följande:
    kidzshop.jetshop.se/ProductPopup.aspx?filenam...aha nu kanske jag fick til det jag undrar kolla denna.. är det hela det svarta tinget som man sätter fast liggdelen i som säljes för 220 eller är det bärhandtaget som kallas stödbåge?, kan inte hitta just bärhantaget..?
    mamma2003 hann svara innan jag ... Så som hon säger det är den Stödbåge= Bärhandtag.
  • imaj

Skulle heller aldrig ta med Buggan utan travelbag då jag hört så pass mycket om hur vagnarna bli förstörda! Så jag tror verkligen att det är värt att köpa en om man ska ut och resa... För om man tänker så här: Travelbagen kostar ju ca. 1500kr och om man istället köper en sulky för ca. 800-1000kr som då går sönder i flygningen så måste man ju ändå köpa en ny nästa gång eller då istället köpa en travelbag, tror den är värd vartenda öre . (Precis som som vagnen )

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16