Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo tråd nr 16

Hia skrev 2009-01-13 19:47:03 följande:

Hej!!!Funderar lite på en Bugga...Hur gamla är era barn som sitter i era bugga????Upp till vilken vikt/ålder är de avsedda till????
    Min 3,5-åring åker gecko utan problem, dock slår hon i gecko-suffletten men inte cam-suffletten. Vikt har jag ingen koll på (brukar aldrig bry mig om de rek.)
  • modestyclara

Shoegirl skrev 2009-01-13 22:31:05 följande:

Ett svar i www.familjeliv.se/Forum-2-11/m40176582.html
    [/citat]

Alltså kan vi inte införa en regel på familjeliv om att man bara får uttala sig om vagnar som man ägt och kört en period. Jag blir så trött på folk som rackar ner på vagnar man knappt sett och ännu värre folk som rek. vagnar som de beställt men inte testat än. SUCK.
    mamma2003 skrev 2009-01-13 22:39:30 följande:
    [citat]
    *djupt chockerad*www.familjeliv.se/Annonser/ min annons!!!!
    Men hallå människan måste ju ha fått någon knäpp i samband med förlossningen alt. snott vagnen!?
  • modestyclara

numberone skrev 2009-01-14 12:05:18 följande:

Är det nån av er som köpt en bugga beg. och fått den skickad med bussgods? Vad kan det kosta?
    Bussgods hade sist jag kollade en separat taxa för barnvagn oavsett vikt. Iaf om man skickar från Stockholm. Kolla på deras hemsida.
  • modestyclara

Shoegirl skrev 2009-01-14 19:05:38 följande:

Men jag fick ju det ultimata svaret:Jag är förskolelärare så jag VET...Japp, alla förskolelärare får ta del av statistik för alla vagnar och har ingen egen subjektiv bedömning med. *dryper av ironi*(Helt ärligt tror jag det finns personer i denna tråd som kört fler vagnar än en förskolelärare)
    Ja den var toppen. Om jag inte hade så ont i bäckenet skulle jag kosta på mig ett småleende. Jag försöker frälsa folk från att köpa Phil & teds titt som tätt genom att hänga i den tråden...men man blir ju alltid nerröstad av alla som minsann har valt och beställt vagnen redan och därmed tror sig veta att den är såååå bra. *agressiv*
  • modestyclara

AsfaltsBlomma skrev 2009-01-15 11:08:12 följande:

Fortsätter med mitt ståbrädedilemma. De två från Lascal som det länkades till här, kan man fästa upp dem när brädan inte används? Detta kan man kanske med alla iofs...
    Nä nu sätter jag ner foten i ståbräde-diskussion utan att ha läst slutet på tråden :-O Den enda som är något att ha är bugaboos egen. Så nu var det sagt. Me loooove.
  • modestyclara

Nikas skrev 2009-01-15 11:16:35 följande:

panzermensch skrev 2009-01-15 10:41:36 följande:
    jaja åkpåssnack tack :Dska förmodligen plocka upp en klarblå åkpåse idag... valde mellan den och en grå, den gråa kändes ju lite boring, samtidigt ett jäkligt säkert kort.har en Elodie Details Retro Revolution (i liggvagn, lilleman är bara 4 månader) och en Buggy Snuggle svart mocka/grå päls, har haft den i liggvagnen några ggr, funkar fint det med. Men den gör sig säkerligen bäst i sittdelen sen.Nåt annats som passar till blå åkpåse/blå retro hobo? :D inga megatjocka åkpåsar dock...
    Jag älskar den klarblå åkpåsen såg massor av buggor idag på väg hem -mums. Funderar på om jag ska ha en sån till hösten till min svarta gecko -*längtar* Till våren är geckon röd med liggdel och det känns lite overkill att skaffa svart liggdel också (fast bara lite )
  • modestyclara

Nikas skrev 2009-01-15 13:59:40 följande:

hörrni, inte buggarelaterat men jag orkar inte starta trådar eller leta efter någon det passar i...jag har en 4 månaders grabb här hemma, har hittat en sååå söt overall till honom (Lindex, fleece, grafitgrå med vita stjärnor och grönt innertyg), som han ska börja använda om ett par v. och använda ända till någon gång i april...har köpt både storlek 74 och 80. 80 är rejält för stor... men räcker 74 tror ni? han är ca 69 lång nu. Har fortf. 63 i tröjor, 62/68 i byxor och 68/74 i bodysar...detta är ju så svårt, vill inte att den ska ens vara i närheten till för liten innan vi är klara med den (då ska han vara ca 7 månader).*världsproblem*
    Jag kör alltid på för stora overaller till så små- de ska ju ändå inte röra sig så mycket i dem. Behåll den större
  • modestyclara

jempy80 skrev 2009-01-15 15:18:00 följande:

Nån som har haft med sig buggan till thailand? funkar de bra? jag vet inte om jag ska ta med den eller brio race till min då 14 månaders.de är juh rätt ojämna vägar och så och sen om man ska till stranden tänkte jag. sen har jag ingen resväska till den och då lär dom väll "döda" den när dom kastar runt den?
    Om man flyger från Arlanda så kan man hyra transportväska till vagnen där för några hundra-lappar. Air-shells tror jag de heter.
  • modestyclara

AsfaltsBlomma skrev 2009-01-15 19:41:53 följande:

Ja, men då så... Har du testat nån annan också? Det som jag tycker verkar vara en nackdel med Bugaboos egna är att den verkar så lång så att man får gå antingen bredvid vagnen eller väldigt obekvämt bakom. Men alla är kanske samma. Ska kila in i BT och kolla lite nu.
    Jag har provat en buggyboard med snabbfäste. Vet inte hur många gånger den lossnade under färd och dottern for i gatan. Dessutom repar den chassit där man fäster den och så slår man i den hela tiden. Buggans egna är lång men smal(rymmer två barn om det krisar) men man kommer in under med fötterna, den är lätt att fälla upp och jag vet inte varför man vill ta av den? Men jag ska tillägga att jag har bara kört bräda till sittdel.
  • modestyclara

AnniPanni skrev 2009-01-15 10:39:08 följande:

www.lascal.se/Default.aspx här väl den som rekomenderades förut om jag minns rätt. Buggyboard Maxi (är ju tom en Bugga på bilden )..Jag har en Buggyboard äldre modellen på UJn och det passar tyvärr INTE på Buggan
    En sån hade jag -fast svart. Hata.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16