• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Lille Mammsen

mena då att torka sig med pengar istället som jag..med hedligt,vanligt toa-papper

Lille Mammsen skrev 2008-12-08 22:43:16 följande:
    Har man kosig så man tom kan torka sig i h****n på toa så.....
  • Miss Boring

Ang "pimpade" buggor... Alltså, ni som bor typ i Stockholm måste väl pimpa era buggor för att de ska sticka ut lite? Här är nästan tvärtom. Jag blir uttittad! Känner att är vagnen helsvart är det rätt lugnt, då stirrar de mest på hjulen... Problemet är ju att det är kul att byta färg :) Just nu är det röd bas och varukorg och svart sufflett och grå påse, julfin alltså ;)

• imsa

det är samma här... har man inte en brio el emmljunga eller britax i neutral färg så är man konstig. jag är jättesugen på rosa ...

men, det dyker upp fler o fler buggor här...mest bee o cam.

JennnyT skrev 2008-12-09 07:34:53 följande:
    Ang "pimpade" buggor... Alltså, ni som bor typ i Stockholm måste väl pimpa era buggor för att de ska sticka ut lite? Här är nästan tvärtom. Jag blir uttittad! Känner att är vagnen helsvart är det rätt lugnt, då stirrar de mest på hjulen... Problemet är ju att det är kul att byta färg :) Just nu är det röd bas och varukorg och svart sufflett och grå påse, julfin alltså ;)
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • Stargirl

Jag har aldrig sett det på det viset.
    Vi bor i sthlm men i en förort där det finns 4 buggor förutom min. En röd Frog, en grön Gecko, två grå Cam ena med offwhite och andra med sand. De flesta har en Emmaljunga eller Brio en och annan Teutonia och annat krafs.

Vi har alltid haft galna färger och kombinationer. Hade Bugga innan jag ens hade sett en irl på gatan. Beställde från Tyskland 2004

*~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    mamma2003 skrev 2008-12-08 18:46:19 följande:
    Nu skall ni få höra om det senaste användningsområdet för Buggan: Idag spräckte sonen läppen och läkaren skulle limma ihop glipan. Vi väntade tills han somnat, lade honom i Buggan och körde in under lampan, ned med handtaget på golvet och voilà hade de ett operationsbord
    *asg* funny.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    AngeliQa skrev 2008-12-08 14:19:38 följande:
    Hej.Är så oerhört sugen på en Bugga.Men vår ekonomi skulle typ bara tillåta en Sing-08 just nu.Men till sommaren kommer bebis nr2 och jag måste ha en Bugga.Några bra förslag på var jag hittar lite billigare buggor?Eller någon som har en cameleon de ska sälja?Älskar era fina pimpade buggor i bildtråden. Så avis!! :D

Jag skulle vara som en hök på Blocket. Kolla ofta och maila och pruta. Köp en äldre Bugga och pimpa den sedan men hemmasydda sufflor och liknande. Udda färger som röd bas och liknande går ofta billigare. Man kan sedan köpa nya basfärger om man vill.

Köp inte en Brio sing....du kommer ångra att du inte köper en Bugga *s*

*~Bugaboo RULES~*
  • oOrosamarängerOo
    Inte känt att man behöver pimpa upp den annat än lite färg, även fast jag bor i Sthlm och bugaboo är dominerande så har de flesta grå och mörka tycker jag.
  • oOrosamarängerOo
    Lille Mammsen skrev 2008-12-08 22:27:34 följande:
    Diggar..tyvärr ej min www.blocket.se/vi/19427705.htm?ca=11_s
    Va på väg att köpa en sån för nåt år sen , men ångrade mig efter ett tag. 'Kostar ca 13500:-  så är tilldraget lite i annonsen. Älllskar louis vuitton och har en annan lv väska som fått agera skötväska de senaste mån i brist på annan skötväska.
  • Lokatt

där jag bor har jag nu sett en till med bugga! Äntligen! vi får endel blickar på vår vagn och särskilt när jag varierar den och pimpar den så mycket, den är ju olika välldigt ofta!
    Nu när det finns en till så är det nästan som våra blickar möts i sammförstånd, hahaha men hon har liggdel än så länge.
  • Trojka

Skrev för någon vecka sen om mitt trasiga chassi (glider på höger sida, tappat en skruv).
    Nu glappar hela högra sidan, upp och ner. Alltså styret låser inte fast som den ska, eller hur jag nu ska förklara.
    Har den funktionen något med det första felet att göra? Eller börjar hela buggan ge upp nu?

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16