• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • panzermensch

du behöver ju en skruv för att hålla "låset"

Trojka skrev 2008-12-09 10:37:52 följande:
    Skrev för någon vecka sen om mitt trasiga chassi (glider på höger sida, tappat en skruv). Nu glappar hela högra sidan, upp och ner. Alltså styret låser inte fast som den ska, eller hur jag nu ska förklara. Har den funktionen något med det första felet att göra? Eller börjar hela buggan ge upp nu?
    ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • Trojka

panzermensch skrev 2008-12-09 10:38:33 följande:

du behöver ju en skruv för att hålla "låset"
    Jamen det är ju inte den skruven som lossnat. Den som lossnat är där man justerar höjden på handtaget.
    Nu glappar hela styret upp o ner också, alltså som när man ska fälla över handtaget. Trycker jag upp el ner så finns inget "stopp". Skitjobbigt köra vagnen nu, speciellt i snö. :-/
  • Miss Boring
    Svar på #162
    Jag är så sugen på att kolla in hur barnvagnarna ser ut i Huvudstaden :) Har inte varit i Stockholm sen typ 95 (!) förutom tågbyte på Centralen då...
    Har fullt upp att kolla efter vagnar när jag är i en större stad, så jag hinner inte shoppa. Jagade en Rollerbug en gång på NK i Göteborg :D

Intressant att de flesta vagnar trots allt är grå och sånt...? Men att man har bugga är vanligt antar jag då? Tror att det under hösten har varit typ tre buggor ute på annons inom 10 mils radie. En av dem har jag :)
  • kirsikka
    JennnyT skrev 2008-12-09 10:53:57 följande:
    Svar på #162Jag är så sugen på att kolla in hur barnvagnarna ser ut i Huvudstaden :) Har inte varit i Stockholm sen typ 95 (!) förutom tågbyte på Centralen då... Har fullt upp att kolla efter vagnar när jag är i en större stad, så jag hinner inte shoppa. Jagade en Rollerbug en gång på NK i Göteborg :DIntressant att de flesta vagnar trots allt är grå och sånt...? Men att man har bugga är vanligt antar jag då? Tror att det under hösten har varit typ tre buggor ute på annons inom 10 mils radie. En av dem har jag :)
    Jag tycker också att de flesta har svarta vagnar här i Sthlm, men däremot är Cameleon helt klart dominerande bland vagnar. Ibland kan man se någon pimpad Cam som sticker ut men det är inte SÅ ofta.

Däremot när jag åkte till min lilla hemstad i norra Finland första gången med min röda Cam fick jag väldigt nyfikna blickar, de som var bekanta vågade kommentera vagnen och sa "det ser verkligen konstigt ut" och en person vågade komma och fråga vad det är för märke. INGEN har buggor där, de vet inte ens vad det är för vagn. Det var lite roligt, det kändes verkligen som att man flyttat tillbaka i tiden på något sätt, och dessutom är folk där väldigt beresta tycker jag, många har jobbat utomlands och alla har datorer och är ute på nätet hela tiden.
  • kirsikka

Till en annan sak, min älskade OiOi Hobo gick sönder! Vi var i Egypten i oktober när handtaget lossnade på ena sidan (plastbiten som håller fast den bröts sönder helt plötsligt utan att väskan var speciellt tung) och förra veckan på andra sidan. Har reklamerat till 1klass.se där jag beställt den. Har inte fått svar än. Någon annan som råkat ut för sånt? Jag hoppas jag får någon ersättning, är jättebesviken, en väska för tusen spänn som går sönder efter 5 månader. Så ska det väl inte vara?

• Trojka

Satu skrev 2008-12-09 11:14:43 följande:

Till en annan sak, min älskade OiOi Hobo gick sönder! Vi var i Egypten i oktober när handtaget lossnade på ena sidan (plastbiten som håller fast den bröts sönder helt plötsligt utan att väskan var speciellt tung) och förra veckan på andra sidan. Har reklamerat till 1klass.se där jag beställt den. Har inte fått svar än. Någon annan som råkat ut för sånt? Jag hoppas jag får någon ersättning, är jättebesviken, en väska för tusen spänn som går sönder efter 5 månader. Så ska det väl inte vara?
    -vinkar- Precis samma hände med min Hobo efter jag använt den ungefär lika kort tid. Jag fick välja mellan pengarna åter el en ny väska (beställde min fr Barnlycka.se), hoppas du får samma service.
  • imaj
    JennnyT skrev 2008-12-09 07:34:53 följande:
    Ang "pimpade" buggor... Alltså, ni som bor typ i Stockholm måste väl pimpa era buggor för att de ska sticka ut lite? Här är nästan tvärtom. Jag blir uttittad! Känner att är vagnen helsvart är det rätt lugnt, då stirrar de mest på hjulen... Problemet är ju att det är kul att byta färg :) Just nu är det röd bas och varukorg och svart sufflett och grå påse, julfin alltså ;)
    Samma är det för oss som bor i den här lilla stan (uppe i norr) för trots att vi är tre/ fyra stycken som har bugga här så tittar folk ändå väldigt mycket. Ibland så skäms man nästan lite när man har cerist toppset och åkpåse för att folk tittar så på en, fast jag känner själv att man tillsist inte orkar bry sig om att folk tittar . Ofta tycker jag att man nästan ser i folks blickar att det tycker man är galen som har en rosa vagn och dessutom med så små hjul.... "för hur ska det funka här uppe??" (för de vet ju inte att man kan byta till vinterhjul ). Det bästa tycker jag ändå är när man får positiva kommentarer på hur fin den är , vilket händer väääldigt ofta .
  • Stargirl
    Satu skrev 2008-12-09 11:14:43 följande:
    Oi, min  OIOI väska höll hur bra som helst. Du kan säkert reklamera.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Allimac 2004

Här i min lilla avkrok av sverige (lycksele) så finns bara min bugga så man får endel blickar.

Hade inte sett någon live själv heller för än i höstas, jag hade varit sugen ett tag på en Bugga och det avgörande ögonblicket blev när jag var på åhlen och tittade på böcker, då såg jag i ögonvrån nåt som bara kunde vara en Bugga!! (har alltid på mig mina "barnvagnsglasögon", som maken säger )
    Smög efter ekipaget ett tag innan jag gick fram och frågade om jag fick kolla på den.
    En superfin cam som jag till och med fick provköra...

Ägarinnan var inte från stan kan tilläggas Några dagar senare var jag ägare av en Frog Så kan det gå.

Men vagnsbesatt som man är så ska den snart få lämna vårt hus och nåt nytt får flytta in

♥ Lilla My & Harry Boy ♥
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16