Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo tråd nr 16

mancora skrev 2009-02-08 18:31:02 följande:

Har varit jättenöjd med liggdelen, men nu när min son är 6 mån funderar vi på att sätta honom upp, men har insett att sittdelen inte verkar vara den mest bekväma sittdelen. Jag hade helst önskat att ha en sittdel som kunde vara i två olika lägen plus fullt liggläge. Min sons ben är just nu för korta för att ha sittdelen (knäna hamnar ej i "brytdelen"). Funderar lite på att sälja den och köpa en annan vagn, men den är ju så himla snygg.....- Ni som använder sittdelen: vad tycker ni om Cameleons sittdel?
    Det är ju bland det bästa med vagnen tycker jag! I en vanlig sittdel så sitter ju de flesta bebisar som ostbågar eller hösäckar. I buggans sittdel sitter de bekvämt i alla lutningslägen. Prova ett tag med sonen i sittdelen. Om han inte klagar så trivs han bra.
  • modestyclara

supermami skrev 2009-02-08 18:42:20 följande:

Svar på #5918Grà och beige vi köpte den i juni förra àret, sà helt ny.Förslag pà pris? har absolut ingen aning.Har ju även parasol marinblà sommarsufflet och resväska.
    Utan liggdel kanske 6000? Med uppåt 7000 kanske... men då´tror jag du ska lämna med parasoll och sommarsufflett... Sälj resväskna separat...
  • modestyclara

straw2008 skrev 2009-02-08 19:45:28 följande:

Liggdelstyget kostar 770 TROR jag, sen kostar madrassen 700 extra TROR jag. Vagn utan liggdel sjunker massor i pris,en del verkar tycka att det luktar stöld om man inte har kvitto o sen så sållarman ju bort väldigt många köpare om man inte har en komplett vagn, köp en liggdel på tradera o sälj vagnen komplett!
    sorry, missade madrassen *skäms*
  • modestyclara

hyperballad skrev 2009-02-08 21:26:58 följande:

såg en cam med grå bas o orange top...vi har beställt en grå bas o blå top, nu vet jag helt plötsligt inte om jag ska ta en orange istället...några synpunkter???
    Jag älskar går-blå kombon *dregel* Är inte särskillt förtjust i min orangea fleece-topp jag har, för aprikos tycker jag. Om du ångrar dig kan du ju alltid köpa ett nytt toppset...
  • modestyclara

Nathalie Löwqvist skrev 2009-02-09 00:17:52 följande:

Får man med madrass till liggdelen när man beställer från babytrader?? Kommer inte ihåg att jag såg någon när jag packade upp min vagn, kanske inte tänkte på det heller då jag satt på sittdelen på en gång och nu ligger kartongen med liggdelen nere i källaren och jag är för lat för att gå ner och kika i röran ;)

/Nathalie
    Japp. Den ligger i liggdelen vid leverans.
  • modestyclara

JennnyT skrev 2009-02-09 13:58:46 följande:

Är lite nyfiken på en sak... Ni som har provat både Frog och Cameleon, vilken tyckte ni bäst om? Froggen anses skönare att köra!? Varför? Är det pga det tjockare handtaget bara, eller skiljer det något mer?Anledningen till att jag frågar är att jag inte alltid gillar att köra min Cam. Den är som lite "struttig". Känns som man liksom trippar runt med den :D Skulle jag bli mer nöjd med en Frog?
    Jag har ju gecko och cam. Gecko och frog påminner ju om varandra... Jag tror det beror dels på handtaget men även på att den är lite stummare i fjädringen. Om jag tvingas välja mellan gecko och cam så väljer jag gecko hundra gånger om. MEN jag vill gärna prova frog också
  • modestyclara

JennnyT skrev 2009-02-09 20:58:54 följande:

Lejån skrev 2009-02-09 20:33:50 följande:
    Jag tycker Camens handtag är för tunnt, hade önskat att det var tjockare. Får kanske testa det där med snöret :)
    Jag håller med! Du får skaffa en frog-ram helt enkelt Jag är dösugen på att beställa en själv, men jag tänkte jag skulle hålla mig liiite...är ju inte hundra på att jag får min sjukskrivning gk av försäkringskassan. Fick iaf hem blanketten idag (skickade intyget till dem 15 jan så det var ju snabbt jobbat ;-P )
  • modestyclara

Lejån skrev 2009-02-09 22:04:20 följande:

Ahja, då ska jag vara glad över tjocka grodan då
    Ja *lite avis*
  • modestyclara

Liten Mjau skrev 2009-02-09 22:07:44 följande:

Shoegirl skrev 2009-02-09 22:06:05 följande:
    inte Bee eller Gecko då? Om man inte har bumperbar, saknar man det då? (konstig fråga kanske )
    Jo en period tycker jag att man har stor nytta av bumper men jag är ingen stor fan av sele och då är ju bumper bra... Med större barn är det ju bara jobbigt om man måste lyfta över bumpern och de klättrar ju lättare i och ur utan... Men grejen med gecko är ju att den är lite cleanare än camen, en slimmad version helt enkelt...
  • modestyclara

JennnyT skrev 2009-02-10 08:23:08 följande:

modestyclara skrev 2009-02-09 21:01:22 följande:
    Antar att du menar Frogchassi? Kan man beställa det? Annars är ju handskar en bra idé :D
    Förlåt, klart jag menade chassi *gravidhjärna* Jag tror man kan köpa det som reservdel via kidzshop.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16