Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo tråd nr 16

Ingrid08 skrev 2009-02-14 19:14:15 följande:

Ngn som vet var jag kan köpa myggnät till bugaboo i göteborg? Eller ngn som har ett att sälja?(Får man skriva så?)
    Säkert via ÅF i göteborg...
  • modestyclara

Låter konstigt. Jag har beställt en cam-ram via kidz men ej fått ännu så jag kan varken bekräfta eller dementera...men hur såg själva regleringen av sittläget ut då? Var det runda vita pluppar på sidan som på cam eller fyrkantiga vita som på gecko?

Linda Al skrev 2009-02-14 19:36:22 följande:

Hej! Idag köpte jag en stolsram. Och då plockade hon först fram en som var helt i aluminium (så som frog och gecko ser ut). Då jag påpekade detta sa hon att de som de beställer separat (för cameleon alltså) ser ut så! Är det inte konstigt? Kan det verkligen stämma?Nu fick jag istället en vanlig ram med den svarta gummin på (som hon tog ur en "färdig-vagn"förpackning ). Men jag kan ändå inte låta bli att tänka på det hela. Hade jag köpt den, hade det ju sett ut som jag har en helt annan modell (inte till direkt till min fördel vid senare försäljning). I övrigt är jag i lyckorus, jag har saknat min bugga så enormt!
  • modestyclara

dinana skrev 2009-02-14 21:58:46 följande:

17 kilo, det låter lite tycker jag... ?I och för sig väger min tös bar 11,5 kilo.. men ändå...(hon är 26 månader)
    I princip alla vagnar jag vet, förutom buggan och P&T, har maxvikt 15 kg...är nån eu-standard eller nåt sånt som de testar mot...
  • modestyclara

dinana skrev 2009-02-14 22:27:45 följande:

Jahopp, där ser man =) Bara tänkte på att de brukar säga upp till 4 år.. men vet inte hur mycket barnen brukar våga i medel då...
    Min 3,5-åring väger nästan 19 kg... hon är lång men inte överviktig...
  • modestyclara

panzermensch skrev 2009-02-15 09:00:45 följande:

Frågar åt en vän: Vad är värt att ge för en 2 v gammal Cam med nyaste chassit, grå/offwhite med grå åkpåse där endast liggdel är använd, dvs sitt + åkpåse i paket än. (ej annons)
    Jag skulle gå ner 1-2000 kr, men jag är snål
  • modestyclara

panzermensch skrev 2009-02-15 09:07:07 följande:

Oj nej blir ju mer med åkpåse haha 7500?
    Men det är ju upp till köparen, vad är denne beredd att betala, finns det garanti eller är det första köparens namn på kvittot? Betyder ju en hel del...
  • modestyclara

m med tre stjärnor skrev 2009-02-15 09:58:46 följande:

perfekt då får astrid vara provdocka till mammas nya leksak;)Ska köpa en ståbräda till henne tänker jag... Hoppas det är kul att köra bugaboo med ståbräda, jag är inget fan av ståbräda. Använde det bara när jag hade dubbelvagn med ståbräda på. Annars är det min man som föredragit ståbräda före dubbelvagn.Nån som kan jämföra ståbräda på buggan mot ståbräda på annan vagn?
    Provat ståbräda på UJ ovh på bugga. Tycker det är toppen men buggan för barnet kan stå innanför handtaget, man kan lätt köra vagnen genom att gå både bakom och brevid. UJ:n blev lite baktung med ståbräda tyckte jag... Jag gillar buggans egna ståbräda bäst...
  • modestyclara

Stargirl skrev 2009-02-15 10:57:14 följande:

Våran nypimpade Bugga. Fyndade en varukorg och köpte nytt denimtyg. Första gången jag har denim/brun kombo. Jag  dessa färger ihop.
    Mycket snyggt med brun till!
  • modestyclara

TheSunset skrev 2009-02-15 20:23:07 följande:

Har en röd gecko nu.....tröttnade på rött på en gång...Köpte den 29 jan...opps...och nu vill jag redan byta...hihi...
    köp till svart klädsel från kidz så kan du variera med vilka cam-toppar du vill
  • modestyclara

TheSunset skrev 2009-02-15 20:28:19 följande:

har gjort det..har beställt och betalat en svart klädsel redan... Kommer inom 3-4 veckor...men jag är inne på en cam nu..
    Nä, jag har båda cam och gecko och väljer gecko hundra gånger om. Om jag var du skulle jag prova en frog istället om du absolut måste byta
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16