Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo tråd nr 16

Allic skrev 2009-01-30 07:31:47 följande:

Jag är tokförälskad i min bugga. Köpte den när min dotter var 1½ år och jag har längtat efter att få använda buggan till en ny bebis. Men den nya bebisen har visat sig vara två bebisar så nu måste jag tänka om.Vad jag har förstått så kan jag sluta drömma om en tvillingbugga till sommaren? Någon härinne som har tips på en tvillingvagn som man käna känna sig (nästan åtminstone) lika nöjd med som sin bugga? Sneglar just nu mot UJ, men tar gärna mot synpunkter.
    Jag har provat EL twin city cross, phil &teds e3 och sport, babytravel syskonjogger samt UJ syskonvagn. UJ är helt klart överlägsen alla de andra. Smidig, lättkörd, snygg. Enda nackdelen är att man bara kan ha barnen framåtvända (förutom när man har liggdel)
  • modestyclara
    Katjan skrev 2009-01-30 10:23:07 följande:
    Min vännina har fått ett erbjudande om att få köpa en frog för 4500kr och då ingår även; parasoll,åkpåse,ståbräda och bagclips. Vagnen är inte solblekt o framhjulen är nya.Är det ett bra pris? Jag tycker att det låter som ett bra pris, men jag har ingen koll på vad dom går för.
    Låter som ett bra pris!
  • modestyclara

straw2008 skrev 2009-01-30 18:25:12 följande:

Jag hade min denim ute på blocket bara för att testa, den var sprillans ny med blankt garantikort, jag fick TON med svar, jag hade sat pris 8700 kr!
    Är inte det nypris? Ville de inte pruta då?
  • modestyclara

numberone skrev 2009-01-30 19:33:05 följande:

Wiiiiieeeehoooo!!! Nu ska en bugga verkligen bli min..... får den i början på mars. Fick sålt min kronan för en ritkigt bra slant så jag behövde inte lägga till speciellt mycket. Det blir grå bas och off-white top, en rosa sommarsuflett, en marinblå fleece top, vinterhjul, mugghållare, grå åkpåse som är oanvänd...detta för 7500:- Tyckte jag var ett kanon pris!
    Låter toppen
  • modestyclara

lillebror ja skrev 2009-01-30 22:17:28 följande:

straw2008Fick du din Denim bugga såld för ditt önskade pris eller fick du gå ner lite?Jag vill både ha denim bugga och en "vanlig" men kan inte bestämma mig. tror du att jag får min nya denim bugga såld för 8000 Ingen annons!
    varför köper du inte bara en extra denim-klädsel?
  • modestyclara

lillebror ja skrev 2009-01-30 22:30:34 följande:

Näääää... jag har funderat och vill gärna ha en startklar bugga i bilen + en hemma.Jag har 2 barn som gärna åker vagn. Gillar att ha 2 vagnar när vi är i hela familjen i stan. Kan inte jaga en 2-åring när man vill göra shoppin Min man brukar då ta de 2 grabbarna på shopping så tar våra 2 flickor.Sedan vet jag inte om jag gillar denimvagnen tillräckligt för att behålla den.... Den grå/röda har jag haft innan och gillade i massor!!!
    Ja men köp säger jag. Om du inte gillar denim i.r.l. så kan du väl sälja klädseln och köpa en annan?
  • modestyclara

lillebror ja skrev 2009-01-30 22:30:34 följande:

Näääää... jag har funderat och vill gärna ha en startklar bugga i bilen + en hemma.Jag har 2 barn som gärna åker vagn. Gillar att ha 2 vagnar när vi är i hela familjen i stan. Kan inte jaga en 2-åring när man vill göra shoppin Min man brukar då ta de 2 grabbarna på shopping så tar våra 2 flickor.Sedan vet jag inte om jag gillar denimvagnen tillräckligt för att behålla den.... Den grå/röda har jag haft innan och gillade i massor!!!
    Eller så köper du en bee till bilen?
  • modestyclara

hyperballad skrev 2009-01-31 11:49:49 följande:

igår blev den beställd den fina cameleonen i gråbas och blå topp (jag som inte ens gillar blått haha) men ack så fin den är.så i mitten på maj ska vi hämta den monterad och klar. tjohoo.
    mums. Absolut min favvo-kombination just nu!
  • modestyclara

Vi är flera här i tråden som trakasserar kidz ang. frog-chassi. De kan troligen beställa hem även det för samma pris som cam-chassit...

MammaMima skrev 2009-01-31 15:48:02 följande:
    Det va precis där jag kikade på reservdelar. Och hade då tänkt mej en frogklädsel, eftersom det va så bra att dom hade allt. Men jag tänkte hoppa över myggnät och regnskydd. Har ett regnskydd som funkar bra på från tulsa. (Passar på frogen iaf) Fick iaf ihop allt för 6700:- Får man garanti då tro? Fattar inte varför det blir så billit? (utan liggdel iof), men den kan ju kanappast kosta 2000:-. Vi får se hur det blir, var mest intresserad om klädseln gick på. Gillar Frog chassit ändå, så ja kanske beställer hem en frog från usa. Den går in i båda våra bilar utan att man behöver fälla ihop den. Eftersom cammen e stäöre kanske det inte går, men å andra sidan kan man ju köra ner handtaget på den... jag vet inte... Gu va ja svammlar...Tack för dina svar iaf! Kram/MiMA
  • modestyclara

Nenel skrev 2009-01-31 16:51:57 följande:

Hej hej!!Jag har tappat bort min bruksanvisning =( Och tror att jag måste ställa om fjädringen på min cameleon. Någon som har tid att berätta vilken håll man flyttar fjädringen åt när det blir tyngre? Eller som vet om det finns bruksanvisning på nätet? Tror att jag tänker rätt men vill vara säker... Tack för hjälpen!
    Undrar jag också Utåt har jag gissat men aldrig orkat kolla i bruksanvisningen 5 kg per hack är det enda jag lagt på minnet...
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16