Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo tråd nr 16

MamaCool skrev 2009-01-26 21:39:09 följande:
    Halloj Bugga gurus!Har ett dilemma... håller på att provkör vagnen till bebbe nr 3 o undrar om jag gör rätt när jag fäller ut chassit... Svirvelhjulen låser sig ju inte i fast position - kanske ska det vara så??! Det är ju först när ramen är på som det känns som "låst läge"... Hmmm undrar som sagt bara om det ska vara så - läser manualen om o om igen... men blir inte klokare Det "klickar" ju m bakhjulen o "styret" - snälla säg att jag gör rätt!
    Håller med föregående talare
  • modestyclara
    MamaCool skrev 2009-01-26 22:01:15 följande:
    Japp... samma här! Målet har dock varit att köpa en Bugga till bästa-pris... dvs piece by piece! Men däcken vill jag (vi?) köpa nya... har allt som allt kommit upp i 3000:- ganska bra eller hur Var ju självklart tvungen att sy en egen sufflett, dyna o skötväska ... Jäkligt pillrigt men kul!!!Nu väntar vi som sagt "bara" på bebben... ÅTTA veckor kvar...
    imponerande!
  • modestyclara

bennysson skrev 2009-01-26 22:06:37 följande:

VAD HAR JAG GJORT??????????? haaha har nog precis sålt min älskade bugga.. tänkte köpa en bee.. men kommer jag bli nöjd med bara den som enda vagn?Min son är 10 månader.. han har precis börjat gå.. tänker att han snart kommer ha leriga skor = smartare med bee..övertala mig att jag gör rätt hoppas förresten ngn har bee i lager. annars blir jag utan vagn ett tag...
    Hmm. Jag älskar min gecko men camen skulle jag nog kunna göra mig av med och skaffa en bee...
  • modestyclara

panzermensch skrev 2009-01-26 22:35:46 följande:

åh.. vill ha! *gnäller till nån som kan sy*
    PM du får väl prata med mamma på vift
  • modestyclara
    Lille Mammsen skrev 2009-01-27 00:27:43 följande:
    Denna order har jag fått av min gubbe me Därför ligger BEE´n gömd i kartongen fortfarande Inväntar ett lämpligt läge att råka plocka fram det nya rally-åket
    Knas
  • modestyclara
    Mish skrev 2009-01-28 10:31:31 följande:
    Hjälp! Vad ska jag välja? Har en bugga med brun bas och sand topp (mycket ovanlig kombination )och vill förnya mig lite..Ska jag välja att....*Köpa till en brun suflett (hela vagnen blir brun typ, har brun åkpåse också..)*Köpa till en svart suflett*Köpa till en svart toppset*Köpa en sand korg och sand sittdel - hela vagnen blir beige (förutom brun åkpåse)VAD blir snyggt?!
    Beställ en sufflett av mamma på vift i nåt fint tyg!
  • modestyclara
    Mish skrev 2009-01-28 21:04:46 följande:
    Tack för era synpunkter :)Tycker också att helt sandfärgat är supersnyggt men blir den inte "solkig"? Smutsen syns ju inte lika mkt på en brun eller svart.. Ni ahr nog för övrigt rätt i att brun och svart inte är någon toppenkombo. Däremot skulle jag kunna tänka mig att sand/svart skulle vara snyggt, tror dock inte jag har sett någon sådan? Fast för mig känns det lite väl långt bort, ska väl satsa på att "bygga på" det jag redan har på något sätt.Angående "mamma på vift" - kan man beställa av henne? Har sett en del av henne på tradera men visste inte att man kunde göra en förfrågan direkt sas.
    Jodå, man kan välja tyger och beställa. Jag har en brun manchester-sufflet med brunt moln-tyg inuti...
  • modestyclara

hannastina skrev 2009-01-29 13:57:32 följande:

Nu har maken gått med på vagnsbyte och pansarvagnen läs Brio ska se sig om efter en ny ägare. Trodde att jag skulle köpa en Frog men nu tvekar jag. Kanske det är bättre att slå till på en Cam? Vad är rimligt att betala för en Cam -06, -07 resp -08?
    Jag rek. en frog eller gecko alt. en begagnad cam med gamla chassit. skulle aldrig köpa nya chassit begagnat...
  • modestyclara

hannastina skrev 2009-01-29 20:14:27 följande:

modestyclara skrev 2009-01-29 18:30:28 följande:
    Nej, jag har förstått att det är problem med det nya chassit. Men om det har skruvar så är man säker eller?
    Säkrare iaf Man tar ju alltid en risk när man köper begagnat eftersom man då inte har någon garanti... Jag är sååå sugen på att byta ut mitt nya cam-chassi mot ett frog så slipper man problem helt och hållet, men nya frog-chassin är ju rätt dyra...
  • modestyclara

MammaMima skrev 2009-01-29 22:11:53 följande:

Hallåj! Är det någon här inne som vet om det går att ha frogklädsel på Cam chassi? Alltså suflett, sittdel och varukorg?Skulle bli supergla om någon klok kan svara på det! Kram/ MiMA
    Det tror jag inte går. Frog-ramen är mindre än cam-ramen.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16