Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo tråd nr 16

Champagne77 skrev 2009-02-01 20:45:16 följande:
    Ja, det lär vi nog ha gjort . Kanske både en och två gånger . Var rekommenderar du att man köper filtar?
    Jag gillar me&I filtarna (plysch) och villervallas (bomull). Sedan har jag supertunna flanell-filtar från imse-vimse (minimundus) när det är varmt på sommaren...
  • modestyclara

Nä hörrni nu svammlar ni i fel tråd. Tänk på vad som hände med UJ-tråden *hötter med fingret och förvisar alla in i svammel-tråden*

• modestyclara

hannastina skrev 2009-02-02 20:24:26 följande:

Jag har köpt en Cam och funderar om jag sa slå till på åkpåse också. Har egentligen en som kommer att funka i liggdelen. Men min son är fyra månader idag och kommer antagligen behöva sittdelen snart och då funkar väl Bugaboos egen bäst. Hur länge kan man använda liggdelen? Och vad ska man ge för en beggad åkpåse?
    Jag tycker att det som styr hur länge man har liggdelen är vad barnet vill. Jag har 'sitt-barn' de har aldrig gillat att ligga i vagnen så jag har bytt vid 4 mån... Min begagnat-regel är halva priset
  • modestyclara

pluttmaja skrev 2009-02-02 21:50:18 följande:

o sen vet jag inte hur man ska göra med betalningen. Slänger ju inte iväg 5-6000kr på någonannans konto bara sådär... Visst jag e hemskt godtrogen men inte så kanske...
    Åh inga problem. Du begär att det skickas med bussgods och efterkrav. Vilket innebär att du hämtar ut vagnen och betalar vid hämtningen till bussgods som i sin tur sätter in pengarna på säljarens konto. En trygg affär. Den andra som mammsens länkade till var ju ett riktigt klipp!
  • modestyclara

pluttmaja skrev 2009-02-02 22:01:52 följande:

modestyclara skrev 2009-02-02 21:55:09 följande:
    Du menade den med blå sufflett?? jag har faktiskt mailat på den. får se om de svarar. Smart idé med bussgods. Har du någon aning vad det kostar??
    gå in på deras hemsida och se. Beror lite på varifrån och till var. Men efterkrav är en fast avgift har jag för mig och barnvagn är ofta en enhets-taxa också...
  • modestyclara
    FridaLee skrev 2009-02-03 16:14:45 följande:
    de vet jag att man inte ska brukar ta tag neranför låsningen och dra upp den har funkat på alla mina olika vagnar. nu gled det neråt altså innåt. ska kolla det igen så inte låsningen var lite uppe eller nått för att vara säker.
     men vill gärna veta hur era andras chassin glider. 
    mitt gled först när jag drog upp det på bussen och sedan i nerförsbackar och vid i princip all normal belastning...
  • modestyclara

Millli skrev 2009-02-03 21:37:09 följande:

Kan absolut inget om buggor till att börja med! Om jag köper en från -06. Är det ett bra chassi då? Inte ett som glider som man hört talas om? Vad ska jag kolla efter. Det är en Frog! HJÄÄÄLP =)
    Frog har ju inte reglerbart handtag så det kan inte glida

Prova att ta av och på sittdel, fälla över handtag, fälla ihop vagn och fälla upp, testa bromsen, kolla att skumgummit är helt, klädseln hel, solblekning, vilka tillbehör osv...
  • modestyclara

Har du rätt fjädring inställd på framhjulen?

Noas mamma skrev 2009-02-04 19:47:46 följande:

Ni med lite koll min nya cam beter sig lite små lustigt, den lixom guppar när jag går med den på plana ytor, har testat att byta plats på hjulen och ingen skillnad sker. är heller inget konstigt med hjulen. min förra cam va inte alls så här guppig, känns nästan som att chassit skulle vara snett eller som att man har punka. vagnen gnisslar oxå nåt fuktansvärt och har testat med att smörja med silicon spray men ingen skillnad då heller... nån med tips på vad som kan va galet och vad jag kan göra???
  • modestyclara

Noas mamma skrev 2009-02-04 19:52:57 följande:

modestyclara skrev 2009-02-04 19:49:55 följande:
    ja du bra fråga... hur ska dom stå?
    Beror på vilken vikt du kör i vagnen (innehåll i liggdel samt varukorg). 5 kg per hack...
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16