Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo tråd nr 16

JohannaJ skrev 2009-01-31 17:27:09 följande:

panzermensch skrev 2009-01-31 17:23:34 följande:
    vagnen kan gå sönder om man inte gör det.
    vilket håll är det då? Borde väl bara vara hjulen som kan gå sönder av för mycket belastning? fattar inte vad annars som skulle påverkas av hur mjuk fjädringen är?
  • modestyclara

Shoegirl skrev 2009-01-31 17:45:26 följande:

Ju längre ut desto hårdare fjädring (tyngre barn)Dvs ju mer ihoptryckt fjädern är desto mjukare fjädring.
    Woho. Jag tänkte rätt. Stod på busshållplatsen någon dag och klurade lite i huvudet på det där. Tänkte att det nog skulle vara logiskt
  • modestyclara

Shoegirl skrev 2009-01-31 18:11:08 följande:

Aj äjm to pliiiz!
    Guldstjärna till skoflickan! *postar chokladbiskvi*
  • modestyclara

Mamma Anna skrev 2009-01-31 21:28:53 följande:

jag funderar på att köpa en begagnad frog. Kan man sätta nya foamhjul till Camen på frogen? Nån som vet?
    Vem gör inte det Som jag förstått det funkar alla cam-delar på frogen.
  • modestyclara

hannastina skrev 2009-01-31 21:53:33 följande:

Nu slår jag till...tror jag. En fin Frog + adaptrar för 4000kr är väl ok?! Snälla hjälp mig
    Det är ok. Jag är en prutgalning så skulle testat att få den för 3500, men du kanske redan frågat...
  • modestyclara

hannastina skrev 2009-01-31 22:03:22 följande:

Svar på #5562modestyclara skrev 2009-01-31 22:01:32 följande:
    Ha, ha självklart prutar man om man kan. Har fått ner den 500kr redan. Men 4000kr borde väl vara ok?
    Då är 4000 ok!
  • modestyclara

hannastina skrev 2009-01-31 22:12:47 följande:

Då kör jag på det! Hoppas att jag inte gör bort mig nu... Fan att man ska vara så velig.När jag ändå är igång så kan ja ju fråga om någon kan förklara hur Bussgods funkar. Hur ska man paketera vagnen på bästa sätt och hur sköter man betalningen (till säljaren). Kan man betala med liknande postförskott?
    Bussgods är jättebra. De brukar ha enhetspris för barnvagnar. De använder något som heter efterkrav som är typ som postförskott. Också bra eftersom både köpare och säljare kan känna sig trygga.

Bäst är att packa vagnen i barnvagnskartong. Brukar man kunna få hos närmaste barnvagnsaffär gratis.
  • modestyclara

JohannaJ skrev 2009-01-31 22:55:58 följande:

Joddan skrev 2009-01-31 21:29:13 följande:
    det som den står på när du får den Men var försiktig med tungt i varukorgen.
    5 kg per hack ahr jag läst någonstans. Så om man har nyfödd och mycket i varukorgen så blir det kanske andra hacket? Tacka vet jag geckon, ingen justering alls
  • modestyclara
    Champagne77 skrev 2009-02-01 18:58:43 följande:
    LÄngesedan jag skrev i tråden men NU måste jag bara få berätta att igår beställde vi vår bugga cam . Det blev till slut mörkgrå bas och röd canvas topp . Beställde även mugghållare o paraply . Nån som har tips på vilke åkpåse som kan matcha det röda? Just det, beställde även en oioi hobo grey dot .
    Vad kul. När dår du hem den? Vill du ha bugga-åkpåse eller någon annan? Är ju fint med lodger bunker i liggdelen men i sittdelen sitter ju buggans egna bäst... Vilken färg beror ju lite på hur crazy du vill vara Rosa och orange kan ju vara kul...
  • modestyclara
    Champagne77 skrev 2009-02-01 20:25:22 följande:
    Bf är i maj och jag har just surfat runt o konstaterat att man nog inte behöver åkpåse då, eller???
    Nä, det räcker nog med en filt i liggdelen... du kan ju skaffa påse till hösten när du byter till sittdel...kan ju hända att du bytt toppfärg tills dess också
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16