Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo tråd nr 16

villemina skrev 2009-02-22 17:50:59 följande:

Shoegirl skrev 2009-02-22 17:48:30 följande:
    Ja, precis. Jag hade tänkt bjuda 2000:-. Vi får se. Är inte ens säker på om jag vill ha en Gecko.
    En gecko för 2000 kr? Jag som älskar gecko blir helt knäckt av ett sånt skamligt förslag! Men det står ju alla fritt att prova...
  • modestyclara
    Lille Mammsen skrev 2009-02-22 18:06:02 följande:
    Mmmm...min pärla här hemma behöver ej va orolig att den skall få flytta....
    Springer ut och klappar på min fina röda...Kommer bli sista vagnen kvar här om inte frog gör succé då...
  • modestyclara
    modestyclara skrev 2009-02-22 18:17:32 följande:
    Undrar om det är den stackarn som bor ute i ur och skur i en av mina grannfastigheter? *springer och kollar på kartan på Blocket*Nä, den har samma färgkombo men bodde nån annanstans i Solna...
  • modestyclara

Linn och Robin skrev 2009-02-23 00:16:23 följande:

Någon som vet om man kan använda Frogens sitt/liggdels ram till cameleon??
    Fast varför vill man det? Den är ju mindre än camens? Omvänt är mer logiskt i min värld
  • modestyclara

Linn och Robin skrev 2009-02-23 12:41:00 följande:

Sambon tyckte att jag inte var tillräckligt tydlig med vad jag menade så jag undrar nu om det även fungerar att använda sittdelsbasen och liggdelen för cameleon på frogens sitt/liggdelsbas?`
    Fortfarande något otydlig Camens sitt/ligg-ram funkar på frog-chassit. Vad gäller tygerna så är frogens ram mindre än camens vilket för att camens bastyger blir något stora. Topptyger för cam funkar ju på gecko om man inte är för kinkig och därmed även på frog som är något större än gecko...man får dock byta suffletbågarna. det går att köpa nytt bastyg till frog på bla kidzshop.
  • modestyclara

Linn och Robin skrev 2009-02-23 14:05:58 följande:

Aha, är det någon större skillnad? Vilken ram är större? På vilket sätt är den ena större/mindre - bredare/längre osv? ursäkta haglet av alla frågor..
    Cam har störst ram, sedan kommer frog och minst är gecko... Frog och gecko har liknande chassin där styrets höjd inte går att justera samt fjädringen på hjulen är konstant. Cam har reglerbart styre och reglerbar fjädring på framhjulen.
  • modestyclara
    tvåbarnsmammavillkanske haentill skrev 2009-02-23 17:45:42 följande:
    Hjälp!Jag provade snöhjulen till min cam idag. Jag satte på dem enligt instruktionen och uppfattar att jag "låst" dem, men de vinglar fortfarande lite. Sen vände jag så att de stora hjulen gick först. Det funkade, men var trögt och vingligt, snöhjulen var lite sneda som plogar nästan. Gör jag något fel tro? Använder ni dem och i vilket väder?
    Om de är sneda så har du inte låst dem. De går rakt fram precis som vanliga fast hjul, de ska bara gå att vrida när man fäller vagnen med hjulen på (och då låser man upp dem först). Jag har alltid de stora hjulen bak. Med snöhjulen blir det som vilken vanlig fyrhjuling som helst tycker jag, dock lite sämre fjädring än ex EL...
  • modestyclara
    Lille Mammsen skrev 2009-02-23 23:39:52 följande:
    HJÄLP!! Någon som just nu har en Cam & Gecko hemma som kan testa OM cam´s suflettfästen passar på Geckon!!!!!
    Japp det gör de, men jag har hört att man annars bara kan sticka cam-pinnarna i gecko-fästena (dock ej testat detta då jag har cam-fäste och cam-pinnar på min gecko).
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16