• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • jule

Jolley skrev 2008-12-15 18:46:56 följande:

Nu måste ni hjälpa mig snabbt: Kan man ha Cameleon-klädslar till en Frog??? Alltså hela top-setet (liggdelslocket bryr jag mig inte om då det gäller till en sittvagn, men resten ). Sitter cam-sufletten snyggt utan att man behöver byta spännen m.m.??
    ja d kan man men jag skulle rekommendera att byta till cam suffletfästen dock, jag har enbart camklädsel på min frog nu både bas å top , bild finns i mitt galleri. bilden på frogen m liggdel å suffla i sand e innan jag bytte till cam-suffletfästen så då får du ju ien hint om hur den sitter utan...
  • medow

Måste fråga er bugga ägare hur länge använder ni er vagn eller gjorde ??
    sedan så undrar jag om någon har bild på en frog med en 2 - 3 åring i vagnen eller är det inte möjligt att ha vagnen så länge ?

• Jolley

jule skrev 2008-12-15 18:51:04 följande:

Jolley skrev 2008-12-15 18:46:56 följande:
    ja d kan man men jag skulle rekommendera att byta till cam suffletfästen dock, jag har enbart camklädsel på min frog nu både bas å top , bild finns i mitt galleri. bilden på frogen m liggdel å suffla i sand e innan jag bytte till cam-suffletfästen så då får du ju ien hint om hur den sitter utan...
    Ok, vad bra! Köpte du helt ny Cam-bas? I så fall, vad kostade en o var köper man sådana??
  • Fröken Småland

En sittdelsbas till Cameleon kostar 880:- och varukorgen 440:-

Jolley skrev 2008-12-15 18:55:21 följande:
    jule skrev 2008-12-15 18:51:04 följande: Ok, vad bra! Köpte du helt ny Cam-bas? I så fall, vad kostade en o var köper man sådana??
  • jule

Jolley skrev 2008-12-15 18:55:21 följande:

jule skrev 2008-12-15 18:51:04 följande:
    Ok, vad bra! Köpte du helt ny Cam-bas? I så fall, vad kostade en o var köper man sådana??
    precis som mamma2003 sa, jag köpte min bas å varukorg på KIDZ
  • Mrs JK

Villken skötväska hänger bäst på Buggan ? Vad rekomenderar Ni för fin skötväska? För snygg måste den vara.. Alternativt, varna mig gärna för dem Ni varit missnöjda med!
    Har en Denim Bugga i kartongen här hemma..

• SchumiFerrari

Mrs JK skrev 2008-12-15 20:31:06 följande:

Villken skötväska hänger bäst på Buggan ? Vad rekomenderar Ni för fin skötväska? För snygg måste den vara.. Alternativt, varna mig gärna för dem Ni varit missnöjda med!Har en Denim Bugga i kartongen här hemma..
    Jag har JuJuBeAll. Black/Silver. Helt underbar!
  • Jolley

Jag är nog lite slow...
    Om jag vill ha helt nytt tyg till en Frog (cam-klädsel!) måste jag då köpa allt detta (hittat på Kidzshop):

1. Sittdelsbas (VAD är det exakt?).
    2. Varukorg. (Det fattar jag i alla fall vad det är! ).
    3. "Skräddarsydd klädsel i canvas" är det toppklädsel, eller?

Behöver jag allt detta eller räcker det med ettan + tvåan och så en suflett, inte hel toppklädsel...?

*snurr snurr*

• jule

Jolley skrev 2008-12-15 20:58:02 följande:

Jag är nog lite slow... Om jag vill ha helt nytt tyg till en Frog (cam-klädsel!) måste jag då köpa allt detta (hittat på Kidzshop):1. Sittdelsbas (VAD är det exakt?).2. Varukorg. (Det fattar jag i alla fall vad det är! ).3. "Skräddarsydd klädsel i canvas" är det toppklädsel, eller? Behöver jag allt detta eller räcker det med ettan + tvåan och så en suflett, inte hel toppklädsel...?*snurr snurr*
    om du inte vill ha ngn sittdelstop över din basklädsel så funkar d ju enbart m 1+2 samt en sufflet men personligen tycker jag ju att d blir finare om man även har en sittdelstop (tyget över ryggen) ofta väljer man ju i en annan färg än basen.
  • Jolley

jule skrev 2008-12-15 21:00:28 följande:

Jolley skrev 2008-12-15 20:58:02 följande:
    om du inte vill ha ngn sittdelstop över din basklädsel så funkar d ju enbart m 1+2 samt en sufflet men personligen tycker jag ju att d blir finare om man även har en sittdelstop (tyget över ryggen) ofta väljer man ju i en annan färg än basen.
    Ok... Tack för svar!
    Då blir det ju dyyyyrt.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16