• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • jule

Jolley skrev 2008-12-15 21:51:23 följande:

jule skrev 2008-12-15 21:39:44 följande:
    Vad bra! Och du tycker att camens klädslar sitter bra (eller passar perfekt, kanske?) till Frogen?Jag är lite nervös över att köpa en Frog och sedan nytt tyg (cam) som sedan inte sitter bra... Men det funkar bra, alltså?
    jag tycker d sitter bra dock ej helt skräddarsytt men tillräckligt bra för att se snyggt ut e rätt så perfektionistisk av mig å jag störs inte...
    d enda jag hört ej upplevt själv är tydligen att basen kan bli större allteftersom å ta i när man ska fälla sitsen (fråga mamma2003 d e hon som har råkat ut för detta) hursom så går d ju att byta ram så småningom till en cam ram å sätta på frogchassit, d tror jag att jag ska göra när lilleman blivit lite större på så vis funkar ju frogen ännu längre. d skiljer ju som sagt 5 cm på d olika ramarna.
  • Champagne77
    Aannaa skrev 2008-12-15 22:02:58 följande:
    Jag har en OiOi Hobo skötväska, chokladfärgat tweedtyg typ. Passar bra och är snygg!Har bytt från liggdel till sittdel idag Vagnen blev så mkt finare tycker jag! Har även pimpat" den med Elodie-åkpåse, Lundmyr-reflex & Åhlens-termosmugg Bilder >>> perla08.blogg.se/2008/december/pimpad-bugaboo... 
    Har du grå bas o svart canvas? Skitsnygg är den i alla fall .
  • Jesspeach
    Svar på #457
    SooJuicy skrev 2008-12-15 21:49:00 följande:
    Nope, funkar inte!
    tack då vet jag.
  • Jolley

Kollade lite närmare på Kidzshoppen och såg att de har Frog-klädslar också!
    Vad bra...! Då kan man ju köpa en ny (svart tänkte jag) Frog-klädsel och sedan bara variera sufletterna.
    Vilka problem man kan ha!

• jule

Jolley skrev 2008-12-15 22:32:42 följande:

Kollade lite närmare på Kidzshoppen och såg att de har Frog-klädslar också! Vad bra...! Då kan man ju köpa en ny (svart tänkte jag) Frog-klädsel och sedan bara variera sufletterna. Vilka problem man kan ha!
    mmm smart, har tänkt tanken många ggr men så blir d alltid att jag stoppar mina pengar ngn annanstans men snart börjar jag iaf jobba igen så då e d slut på fattigdagar på FP
  • Sogu

Hej hej!
    Har precis upptäckt Bugaboo och är väldigt intresserad av att skaffa en sån till barn nr 2. Vad är det för skillnad på Frog och Cameleon? Når man bör tänka på..?
    Tänkte spana in begagnat-marknaden då vi inte vill lägga så mycket pengar på en till ny vagn... (köpte en Phil & Ted Vibe för några månader sen). Viben kommer vi självklart behålla, älskar den och den är ju syskonvagn oxå men vill byta vår Teutonia till en Bugaboo...

Hoppas nån vill berätta lite...
    Tack!

• imaj
    Sogu skrev 2008-12-15 22:56:26 följande:
    Hej hej!Har precis upptäckt Bugaboo och är väldigt intresserad av att skaffa en sån till barn nr 2. Vad är det för skillnad på Frog och Cameleon? Når man bör tänka på..?Tänkte spana in begagnat-marknaden då vi inte vill lägga så mycket pengar på en till ny vagn... (köpte en Phil & Ted Vibe för några månader sen). Viben kommer vi självklart behålla, älskar den och den är ju syskonvagn oxå men vill byta vår Teutonia till en Bugaboo... Hoppas nån vill berätta lite... Tack!
    Uppe i TS finns en blogg där det står lite om skillnaderna mellan dessa... Sen är det bara att fråga om det är något du undrar över utöver det
  • imsa

vad tycker du om zappen? När köpte ni den?
    vi börjar fundera på om man ska behöva köpa en sulky nu (hon är 10 mån) eller om vi ska vänta. man kan ju inte heller fälla zappen, men den är klart den snyggaste sulkyn...

Shoegirl skrev 2008-12-15 21:57:46 följande:
    Jag har haft vagnen (Cam) hela vagnperioden. Sonen slutade dock åka vagn när han var 2½ år. Nu har vi mest Zappen när han är sjuk el. dyl. (fyller 3 år vid jul)
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • medow

Jag har haft vagnen (Cam) hela vagnperioden. Sonen slutade dock åka vagn när han var 2½ år. Nu har vi mest Zappen när han är sjuk el. dyl. (fyller 3 år vid jul)
    Ok då kanske jag ska behålla min UJ i stället .
    Vill gärna att hon åker ett år till i allafall .
    Jobbigt med tre små på stan utan vagn ...
  • Lille Mammsen

"jag" skulle säga att UJ´n kan du rulla länge...........
    "jag" skulle aldrig sälja min UJ´n.....för att endast rulla Buggan...men att ha dessa ihop=SUPER!

medow skrev 2008-12-15 23:45:08 följande:
    Ok då kanske jag ska behålla min UJ i stället .Vill gärna att hon åker ett år till i allafall .Jobbigt med tre små på stan utan vagn ...
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16