Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo tråd nr 16

titti76 skrev 2009-02-25 19:23:30 följande:

Passar en Gecko till en 2½- åring eller blir det för trångt? Vad skulle ni betala för en -07, svart? (obs ingen annons)
    Ja, dock kan man slå i suffletten med huvudet om man är lång. Min 3,5-åring åker gecko utan att klaga men då har vi cam-sufflett på med cam-sufflettpinnar i... Fast geckon är allra snyggast utan sufflett tycker jag. Så snygg, så ren

Jag skulle ge 4-5000 kr...
  • modestyclara

titti76 skrev 2009-02-25 20:04:02 följande:

Okej, tror att det är Cam-sufflett på vagnen.Jag ska titta på den, några brister/fel man ska tänka på?
    Testa allt. Alla vita delar kan man trycka på Ta av och sätt på sittdel från chassi, klicka av och på hjul, fäll ihop och fäll upp vagnen. Kolla att chassit ser rakt ut när sittdelramen är på (alltså inte är skevt). Prova att juster lutningen på sittdelen. Kolla om chassit är mycket repor på (=prutmån). Kolla om gummit är helt på handtaget, är myggnätet helt, provmontera och kontrollera regnskyddet. Kolla att kardborrbanden som håller upp varukorgen är hela och att tyget är helt på hela vagnen. Ta av suffletten från vagnen så ser du sittdelen bättre. Provknäpp selen...hmm..nu kommer jag inte på nåt mer...

Geckon brukar inte ha några kända fel direkt men det är ju alltid bra att kolla allt
  • modestyclara

titti76 skrev 2009-02-25 20:31:38 följande:

Stort tack! Jag återkommer med resultat! Förresten, kan man köpa till Foam-hjulen från Cam? Skönt med punkteringsfria däck.
    Japp. Det har jag gjort. Passa på att beställa dem nu innan februari är slut så att du slipper prishöjningen!
  • modestyclara

Ingrid08 skrev 2009-02-25 22:16:49 följande:

Om man vill byta till cam sufflett på geckon, måsteman även byta fästen? Samt passar ett cam regnskydd på geckon?
    Nä bara suffletbågarna behöver bytas. Antar att cam-regnskyddet passar eftersom det är lite större men jag har inte provat...använder inte regnskydd längre då min minsta är drygt 2 år...
  • modestyclara

olm skrev 2009-02-25 22:27:52 följande:

Svar på #7033måste bara fråga jag har nyss skaffat en gecko och fattar inte det där med sufflet bågar och isåfall hur många måste man köpa och är det svårt att sätta på???
    Du behöver bara nya sufflett-bågar om du vill ha en cam-sufflett på geckon. Två bågar behövs, precis som för gecko-suffletten. Man lossar tyget på suffletten vid fästena (närmast ramen), det sitter fast med små gummisnoddar. Sedan är det bara att dra loss pinnarna ur fästena...
  • modestyclara

olm skrev 2009-02-25 22:40:17 följande:

föresten vart kan man köpa så man får dom som snabbast..??
    kidzshop.se och innan feb blir mars för då höjs priserna
  • modestyclara

Joddan skrev 2009-02-26 09:39:19 följande:

Någon som vet vart/hur man kan hitta en begagnad ram till cameleon? De nya på Kidz kostar ju 1100!
    Jag är SÅ arg på min katt som gjort klösmärken i min ram att jag skulle kunna explodera! Vill ha en hel fin vagn när bebis kommer...

Eller så kanske jag kan sälja min ram (med två små tiny hål som egentligen inte spelar någon roll) och sedan köpa en helt ny?

Kan man sälja en ny ram (ej använd) fast med de lilla hålen???
    Om man anger att det är hål så är det ju helt ok att sälja den, men annars är det ju lite taskigt...

Det är några veckors leveranstid på ramen från kidz tyvärr
  • modestyclara

Jag har beställt en sprillans ny marinblå frog (endast sittdel) från kidz idag Nu vet jag inte om jag väntar mest på bebbe eller vagn (leveranstid 5 v ) Men bebben kan ju inte åka i vagnen förrän till hösten ändå...

• modestyclara

Joddan skrev 2009-02-26 10:04:50 följande:

Ja men det är klart att jag säger...
    Men frågan är hur mycket man kan lägga ut den för? Om den nya kostar 1100???
    Finns det folk som lägger ut begagnade ramar? Kanske jag kan hitta en sådan någonstan? Så länge den inte har små hål så är jag nöjd
    Absolut. Jag har köpt en extra ram till min cam så att jag kan ha sitt- och liggdel på samtidigt och bara klicka på den jag behöver beroende på vilket barn som ska med... Marknadsför din ram med denna fördel så ska du se att någon nappar!
  • modestyclara
    Eofrysina skrev 2009-02-26 10:21:40 följande:
    HejJag hoppas någon här kan hjälpa mig lite. Jag har tyvärr slarvat bort mitt regnskydd till min Gecko. Både regnskydd och myggnät är borta. Kan man höra av sig någonstans för att få köpa nytt? Jag försökte googla lite på leverantör osv men jag hittade inte rätt. för övrigt är jag småsur för det här. Jag VET ju att jag lagt det någonstans i huset, men hittar det inte ändå har letat massor och nu har det gått flera månader och jag behöver verkligen ett regnskydd.
    Kolla med kidzshop.se de brukar kunna fixa fram det mesta
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16