• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Ia 70

Åååå jag ska få en ny ram Gummit på ramen hade ju släpp lite lite o jag tog direktkontakt med Bugaboo, mejlade bilder o nu ska jag bara skicka kvitto på den så ska de skicka en ny fin ram Sååå glad! Jihooo

Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
  • FridaLee
    Ia 70 skrev 2008-12-16 13:35:40 följande:
    Åååå jag ska få en ny ram Gummit på ramen hade ju släpp lite lite o jag tog direktkontakt med Bugaboo, mejlade bilder o nu ska jag bara skicka kvitto på den så ska de skicka en ny fin ram Sååå glad! Jihooo
    jäkla bra service!
  • AnniPanni

Ia 70 skrev 2008-12-16 13:35:40 följande:

Visst är der bra service! Jag ska ju få mitt nya chassi+ram så fort jag har fått tag i ett kvitto (får ett handskrivet ifrån banken då babytrader inte var så Hmm hjälpsamma)
  • Ia 70
    AnniPanni skrev 2008-12-16 14:24:30 följande:
    Ia 70 skrev 2008-12-16 13:35:40 följande: Visst är der bra service! Jag ska ju få mitt nya chassi+ram så fort jag har fått tag i ett kvitto (får ett handskrivet ifrån banken då babytrader inte var så Hmm hjälpsamma)
    Okey, kanoners, vad har hänt med din ram?
    Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
  • AnniPanni

Ia 70 skrev 2008-12-16 14:27:41 följande:

Okey, kanoners, vad har hänt med din ram?
    Det är knapparna som strular, de fastnar. Häromdagen vägrade den ena att hoppa ut hur mycket man än bankade på den. Sen poppade den iof ut av sig själv efter någon timma så det var ju tur att vi inte behövde använda den då för den var mer eller mindre "olåst" på ena sidan. Och så ska det ju inte vara.
  • Leonell

OJ OJ Ny i tråden, har försökt läsa ikapp lite men börjar bli skraj... Beställde en cam från babytrader i fredags...
    verkar som att många haft problem med nya chassit o sen haft problem med babytrader... :( men lite sent att ångra sig nu, paketet är redan skickat...
    Ja det verkar bara vara att hålla tummarna för att chassit e felfritt...
    Läste även något rykte om att camen kommer prishöjas i januari, är det någon som vet nåt om det? någon som kan bekräfta eller är det bara troliga spekulationer änsålänge?

• AnniPanni

Leonell skrev 2008-12-16 17:19:31 följande:

OJ OJ Ny i tråden, har försökt läsa ikapp lite men börjar bli skraj... Beställde en cam från babytrader i fredags...verkar som att många haft problem med nya chassit o sen haft problem med babytrader... :( men lite sent att ångra sig nu, paketet är redan skickat... Ja det verkar bara vara att hålla tummarna för att chassit e felfritt... Läste även något rykte om att camen kommer prishöjas i januari, är det någon som vet nåt om det? någon som kan bekräfta eller är det bara troliga spekulationer änsålänge?
    Prishöjningen ska väl komma 1 januari 2009 om jag inte missförtått.
    Jag köpte också min cam genom Babytrader och har fått reklamera två chassin men nu har de börjat ta ut en fraktavgift på 25-30E. Tyckte inte att jag skulle behöva betala det faktiskt för ett produktionsfel så jag hörde av mig direkt till Bugaboo och får reklamera mitt chassi o ram direkt istället. Den möjligheten finns alltid. Babytrader är helt ok att ha och göra med faktiskt, men de är rätt så trötta på alla reklamationer och man kan få lite skumma svar på mailen ibland.
  • Joddan

Hur stor prishöjning tror ni att det blir? Vi som tänkt köpa vagnen i Januari gjorde rätt då alltså och köpte den i November! Ska jag säga till maken så han blir nöjd

AnniPanni skrev 2008-12-16 17:29:25 följande:
    Leonell skrev 2008-12-16 17:19:31 följande: Prishöjningen ska väl komma 1 januari 2009 om jag inte missförtått. Jag köpte också min cam genom Babytrader och har fått reklamera två chassin men nu har de börjat ta ut en fraktavgift på 25-30E. Tyckte inte att jag skulle behöva betala det faktiskt för ett produktionsfel så jag hörde av mig direkt till Bugaboo och får reklamera mitt chassi o ram direkt istället. Den möjligheten finns alltid. Babytrader är helt ok att ha och göra med faktiskt, men de är rätt så trötta på alla reklamationer och man kan få lite skumma svar på mailen ibland.
  • Leonell

Ja det känns ju skönt o höra att man kan vända sig direkt till bugaboo i så fall, betala frakten vill man ju inte göra... d e ju ingen superbillig vagn man köpt direkt.. ha ha
    Synd bara att det verkar vara ganska många som haft problem med nya chassit även om inte alla har det... Tycker att man borde klara sig i från sånt när man köper en så känd vagn, borde hunnit fixa till alla fel med tanke på alla som sålts runt om i världen.. :) Men fel eller inte skulle ändå inte vilja ha nån annan vagn...

• Fröken Småland

mama77: grattis till vinsten! *grön av avund* Och schysst att du delar med dig till oss Bugaboo-törstande stackare. Vi kan nämligen aldrig få nog

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16