• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • panzermensch

*harklar* Det pratas annat än Bugaboo här Till svammeltråden!

Är den väldigt sne? Eller har du olika höjder på sidorna tex?

I am nobodys wife. Never will I ever be a fucking wife.
  • Tessie tessie

Nä...det ser inte ut som att det är jag som ställt in handtaget fel utan den lutar mer eller hur jag ska beskriva det. Om man tittar ovanifrån så är sittdelen i kant med chassitstången på ena sidan och andra sidan är det flera cm ifrån. Förstår ni då hur jag menar? :)

• panzermensch

Och den är i korrekt och så? Hmm då vet jag inte.. gå förbi en butik som säljer och fråga vad de tror?

Tessie tessie skrev 2009-02-06 21:06:11 följande:
    Nä...det ser inte ut som att det är jag som ställt in handtaget fel utan den lutar mer eller hur jag ska beskriva det. Om man tittar ovanifrån så är sittdelen i kant med chassitstången på ena sidan och andra sidan är det flera cm ifrån. Förstår ni då hur jag menar? :)
    I am nobodys wife. Never will I ever be a fucking wife.
  • Isanna
    Tessie tessie skrev 2009-02-06 21:06:11 följande:
    Testa att släppa upp båda snäppfästena och se till att de är på samma höjd, annars kan det lätt bli så som du beskriver om handtaget står ställt på olika höjd.
  • Billabong

Vi tog inte med vår Bugaboo Cameleon när vi åkte iväg en vecka. Tyckte trasnportväskan var onödigt dyr och att vi inte behövde vagnens alla funktioner. Så vi köpte en Chicco Liteway (begagnad men i nyskick). De tog slut i lager i höstas men kommer in igen nu mot slutet av månaden, däremot höjdes priset tyvärr ganska rejält. Men det är en jättebra resvagn/sulky med fullt liggläge, varukorg och sufflett.

Men om ni inte ska åka än på ett år känns det lite överkurs att planera för vagnen redan... Tycker jag. Se framåt hösten hur mkt han åker i vagnen.

Minns inte vem som hade en vagn som drog åt vänster (höger?) men vill tipsa om att kolla att hjulen är lika välpumpade... Om det är mindre luft i ett av däcken så tenderar vagnen att gå snett, precis som en bil... Eller om fjädringen är inställd på samma nivå på båda framhjulen.
    Dessutom är det nog så att Bugaboo har en tendens att inte gå rakt framåt lika principiellt. Inget jag reflekterat över, men däremot vänner som är vana vid vagnar utan svängbara framhjul har stört sig på det.

• AnniPanni

Tessie tessie skrev 2009-02-06 20:47:26 följande:

Jag har ett problem. Min cam har helt plötsligt blivit vind/sne i chassit. Någon som haft samma problem o har nåt tips? Tror ni det går att fixa, eller är det bara att byta ut chassit nu. Lite trist då jag ganska nyligen köpt vagnen, dock begagnad.
    Jodå snett chassi har jag på ett av av mina trasiga. När handtaget hamnar "snett", alltså olika utdraget på handtaget så blir chassit lätt snett och vint efter ett tag pga olika belastning. Detta har hänt flera här med snapfästen. Är det det nya eller gamla chassit du har?
  • AnniPanni

JohannaL skrev 2009-02-06 18:25:59 följande:

har bestämt mig för en bugaboo med ståbräda nu tror jag istället för en phil o ted syskon vagn, men dåe min fråga i och med att sättet redan e format hur långa kan barnen då bli innan det blir några prolem att sitta i dem, vi verkar nämligen få långa barn,,, e den hyfsat lätt att släpa upp för ett antal trappsteg också?
    Hur länga barnen kan bli är väldigt individuellt, en del har långa överkroppar, andra längre ben Min 1åring är väl runt 85 cm kanske och har ca 5-7cm kvar innan hennes huvud är kant med sittdelens topp. Så när sufletten är helt uppfälld så har hon ju ofta sufletttyget bakom huvudet. Men man kan ju ta ut skumgummit ur sitsen och på så sätt få ett par cm till. Jag har också långa barn och funderade på detta innan Buggan flyttade in men det fungerar fint.
    Det går bra att dra en Bugaboo upp för ett par trappor MEN bli inte förvånad om handtaget inte klarar av det alls De nya snapfästen klarar inte alltid av att hålla fast handtaget, utan de går sönder och man får ett glidande handtag. En del fungerar klockrent dock efter många dragningar i trappor, andra fungerar mindre bra eftrer bara några få gånger.
  • Aprap

Godagens!!
    vet ni var jag kan få tag på en ståbräda till min blivande buggis (den med stolen) min butik säljer bara ståbrädan och där jag ska beställa vagnen hade slut på sina...
    va kostar dom??

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16