• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Champagne77

Tyckte ocskå det var konstigt när expediten sa att man EJ får hänga... När vi var i en annan butik plockade de fram massa skötväskor som de rekommenderade att hänga på buggan... Men den expediten som sa att man inte får det var extremt oserviceminded...

• imaj

Man kan ju säga så här:
    - Man ska inte dra vagnar upp för trappor
    - Man ska inte ha skötväskor på handtagen på några vagnar
    - Man ska inte åka rulltrappa med någon vagn
    - Man ska alltid ha fastspänt barnet i vagnen
    Och massssor av olika andra saker man inte ska, alla dessa saker är ju för att barnvagnstillverkarna inte ska kunna bli stämda eller liknande. Men jag tror man får ta allt med en nypa salt och göra som man själv vill...

• Lejån

Måste fråga, det går inte att byta ut "selen" va? Tänkte, den är ju liksom fastsydd? Min har gått sönder i spännena och lossnar hela tiden.

längtar efter sommar & sol
  • Billabong

Lejån skrev 2009-02-07 22:47:18 följande:

Måste fråga, det går inte att byta ut "selen" va? Tänkte, den är ju liksom fastsydd? Min har gått sönder i spännena och lossnar hela tiden.
    Hur har den gått sönder? Många skomakare är duktiga på att fixa till sådant som behöver sys fast i kraftiga material (väskor, nexessärer, tjocka tyger m.m.). Så om det är ngt sådant går det säkert enkelt att fixa genom att lämna in. Brukar vara billigt (iaf i min lilla stad).
  • Billabong

Glömde hälften: Om själva plastspännet är sönder så är det nog bäst att kontakta Bugaboo och höra om du kan få nya sådana eller helt coh hållet ny klädsel med hel sele.

• Noiis

men de borde väl endå vara reklamation på basen då om den går sönder. beror ju på hur gammal den är men jag skulle nog kontakta bugaboo först och sedan gå till en skomakare onödigt att slänga ut pengar om du endå kanske kan få den utbytt

• Billabong

Jag tänker att det är smidigare och enklare att gå till skomakaren och betala en femtiolapp eller så och få den på någon timme eller två... Men gör det du själv tycker är bäst!

• Kajsan
    Noas mamma skrev 2009-02-07 23:22:22 följande:
    men de borde väl endå vara reklamation på basen då om den går sönder. beror ju på hur gammal den är men jag skulle nog kontakta bugaboo först och sedan gå till en skomakare onödigt att slänga ut pengar om du endå kanske kan få den utbytt
    Hej! Vart har du vart?
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Noiis

Kajsan skrev 2009-02-07 23:24:16 följande:

Hej! Vart har du vart?
    tar frågan till svammeltråden
  • panzermensch

Det där med skötväskor är sant. Ingen vagn är byggd för att ha en skötväska hänga på utan är meningen att man ska bära väskan Vilket är lite kul. Så var det när jag jobbade i butik med Hur många ser ni släpa en skötväska på armen medan de skjuter en vagn?

I am nobodys wife. Never will I ever be a fucking wife.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16