• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • 07melwin

Hej!! En liten fråga bara, går och velar här hemma och av sambon får jag ingen hjälp direkt. Vi ska ha en liten till i slutet på april och storebror kommer då vara två år och två mån. Hade tänkt satsa på att köpa en phil & ted men nu har jag istället börjat fundera på att kompletera cammen med en bee och en ståbräda. Storebror blir väl inte för stor för bee?? Hur skulle ni gjort??

• Noiis

07melwin skrev 2009-02-08 12:11:05 följande:

Hej!! En liten fråga bara, går och velar här hemma och av sambon får jag ingen hjälp direkt. Vi ska ha en liten till i slutet på april och storebror kommer då vara två år och två mån. Hade tänkt satsa på att köpa en phil & ted men nu har jag istället börjat fundera på att kompletera cammen med en bee och en ståbräda. Storebror blir väl inte för stor för bee?? Hur skulle ni gjort??
    vet inte hur jag skulle ha gjort, men jag skulle ta mig till en butik och testa been innan. syrrans dotter på snart 3 år får inte plats i been. knappt att hon kan sitta i camen heller, de funkar om man tar bort sufletten men de e väldigt trångt. så jag skulle absolut testa innan, beror ju på hur stort barnet är!
  • 07melwin

Noas mamma skrev 2009-02-08 12:18:32 följande:

vet inte hur jag skulle ha gjort, men jag skulle ta mig till en butik och testa been innan. syrrans dotter på snart 3 år får inte plats i been. knappt att hon kan sitta i camen heller, de funkar om man tar bort sufletten men de e väldigt trångt. så jag skulle absolut testa innan, beror ju på hur stort barnet är!
    Jo det är klart, han vill dock aldrig ha sufletten upp i camen, så den kommer väl inte vara upp mer än när han ska sova. Nu är han strax över 90 cm.
    Ville ha phil & ted för att jag skulle vara ute och gå mycke men storbror ska vara på dagis tre dagar i veckan så jag kan ju passa på att gå långpromenader när han är där.
  • Fröken Småland
    Lejån skrev 2009-02-08 09:15:08 följande:
    Ja, det är ju själva plastspännena som är sönder. Den där "piggen" på haken har gått av på båda två. (undrar om NÅGON hajjar vad jag menar... ) Är nog ingen mening att kontakta bugaboo, jag har ju köpt den beggad.
    Jag antar att det inte är så enkelt som att det är spännena på selbanden som sitter på ramen som är sönder va? De går ju nämligen lätt att få tag på nya. Antar att det istället är "honan" på grenbandet som inte knipsar ordentligt om "hanarna" som kommer från sidan? Jag sålde en klädsel med samma problem till en kompis och pratade med kizshop som lovade att kolla upp med Bugaboo om "hon"-spännet går att köpa löst. Har man en industrisymaskin kan man fixa det själv i så fall, eller lämna in det. Jag kan återkomma hur det gick om du är intresserad?
  • Lejån
    mamma2003 skrev 2009-02-08 12:44:19 följande:
    Jag antar att det inte är så enkelt som att det är spännena på selbanden som sitter på ramen som är sönder va? De går ju nämligen lätt att få tag på nya. Antar att det istället är "honan" på grenbandet som inte knipsar ordentligt om "hanarna" som kommer från sidan? Jag sålde en klädsel med samma problem till en kompis och pratade med kizshop som lovade att kolla upp med Bugaboo om "hon"-spännet går att köpa löst. Har man en industrisymaskin kan man fixa det själv i så fall, eller lämna in det. Jag kan återkomma hur det gick om du är intresserad?
    Hm, det är faktiskt varken eller. Det är de som sitter på axelbanden som pajjat... Alltså själva "haken" som man sätter fast. Vet inte om det är ngn hona eller hane... Men återkom gärna om du vet.
    längtar efter sommar & sol
  • Malemme

Nu har jag väl ändå kommit rätt! Ni borde ju kunna ge mig ett svar på detta. jag har blivit erbjuden att köpa en bugaboo cameleon (denim) 06. Vi har varit ute efter en 07a el 08a...men vad säger ni, funkar en 06 lika bra? Den är köpt i november 06...Välskött enligt nuvarande ägare. Tror priset kan bli mellan 5500 o 6500 kr. Har ni något att säga om detta :)??

• modestyclara

Malemme skrev 2009-02-08 13:58:15 följande:

Nu har jag väl ändå kommit rätt! Ni borde ju kunna ge mig ett svar på detta. jag har blivit erbjuden att köpa en bugaboo cameleon (denim) 06. Vi har varit ute efter en 07a el 08a...men vad säger ni, funkar en 06 lika bra? Den är köpt i november 06...Välskött enligt nuvarande ägare. Tror priset kan bli mellan 5500 o 6500 kr. Har ni något att säga om detta :)??
    Är det nya eller gamla chassit? Kom inte denimen 07? Den heter ju special edition 07? Jag skulle hellre köpa gamla än nya chassit med tanke på glid-problemen men lite dyrt med 5500 för en 06:a eller vad säger ni andra i tråden?
  • imaj
    Det som är bra med den är att den har det gamla, säkra chassit! Den har nog mest troligt lufthjul, vilket inte är något problem och lätt att byta om man vill. Sen så ska den i övrigt likadan som de är nu... Själv skulle jag inte köpa den för mer än max 5500kr (utan tillbehör då) .
  • modestyclara

Själv väntar jag trean och har sex vagnar... Jag rek. en bugga till ensamma bebispromenader och en UJ-syskonvagn till långpromenader och dagishämtningar/lämningar. Att ha två singelvagnar är också bra ifall barnen ska vara på olika håll
  • Philofix
    Finns inga årsmodeller på BB
    Äntligen.....efter 50 dagars väntan
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16