• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Billabong

panzermensch skrev 2009-02-08 07:49:11 följande:

Det där med skötväskor är sant. Ingen vagn är byggd för att ha en skötväska hänga på utan är meningen att man ska bära väskan Vilket är lite kul. Så var det när jag jobbade i butik med Hur många ser ni släpa en skötväska på armen medan de skjuter en vagn?
    Man kan ju lägga den i varukorgen istället... Iaf när man bytt från liggdel till sittdel och lätt kommer åt varukorgen.
  • Lejån
    Billabong skrev 2009-02-07 23:07:57 följande:
    Glömde hälften: Om själva plastspännet är sönder så är det nog bäst att kontakta Bugaboo och höra om du kan få nya sådana eller helt coh hållet ny klädsel med hel sele.

Ja, det är ju själva plastspännena som är sönder. Den där "piggen" på haken har gått av på båda två. (undrar om NÅGON hajjar vad jag menar... )

Är nog ingen mening att kontakta bugaboo, jag har ju köpt den beggad.

längtar efter sommar & sol
  • Billabong

Lejån skrev 2009-02-08 09:15:08 följande:

Ja, det är ju själva plastspännena som är sönder. Den där "piggen" på haken har gått av på båda två. (undrar om NÅGON hajjar vad jag menar... )
    Är nog ingen mening att kontakta bugaboo, jag har ju köpt den beggad.
    Varför inte?
    Du kan ju kontakta dem högst allmänt för att via dem lunna få tag i/köpa nya spännen...?
  • oOrosamarängerOo
    Billabong skrev 2009-02-08 09:20:16 följande:
    Varför inte?Du kan ju kontakta dem högst allmänt för att via dem lunna få tag i/köpa nya spännen...?
    Lejån skrev 2009-02-08 09:15:08 följande:
    Ja, det är ju själva plastspännena som är sönder. Den där "piggen" på haken har gått av på båda två. (undrar om NÅGON hajjar vad jag menar... ) Är nog ingen mening att kontakta bugaboo, jag har ju köpt den beggad.
    Tror inte det går, men skomakare bör kunna fixa det billigt.
    ♥snitt i april♥
  • Lejån
    Billabong skrev 2009-02-08 09:20:16 följande:
    Varför inte?Du kan ju kontakta dem högst allmänt för att via dem lunna få tag i/köpa nya spännen...?
    Hm, ja iofs så kan jag ju alltid höra... På nåt sätt så måste jag fixa det iaf för lillemannen har en förmåga att liksom åla iväg när han tycker att han suttit tillräckligt länge i vagnen så fast måste han ju vara.
  • oOrosamarängerOo
    Lejån skrev 2009-02-08 09:32:06 följande:
    Hm, ja iofs så kan jag ju alltid höra... På nåt sätt så måste jag fixa det iaf för lillemannen har en förmåga att liksom åla iväg när han tycker att han suttit tillräckligt länge i vagnen så fast måste han ju vara.
    Tror inte det är nån ide då du köpt begagnat och går inte att byta ut spännena utan måste byta hela klädslen.
    ♥snitt i april♥
  • JeBi
    imaj skrev 2009-02-07 20:52:15 följande:
    Nja... det beror lite på hur mycket du vill ha i den . Betweenen är mindre och jag skulle själv ha valt den därför... MammatillO har en bild på BeAll (och BeSmall) i sitt galleri .
    Hmmm

Det är ju ganska liten skillnad mellan BeSmall, BeTween och BeAll....
    Enligt My little star så ska BeSmall utgå som modell.

BeSmall      35 x 21 x 10 cm
    BeTweeen   38 x 21 x 18 cm
    BeAll           39 x 29 x 15 cm

Få fundera vidare en stund. Någon annan som har något tips att ge? Känns BeAll för stor för Camen?
  • Lejån
    SooJuicy skrev 2009-02-08 09:34:12 följande:
    Tror inte det är nån ide då du köpt begagnat och går inte att byta ut spännena utan måste byta hela klädslen.

Åh. Så du tror inte att man bara kan göra som Sara 75 säger att försöka hitta några  nya spännen och kolla med skomakare?

Attans, det är ju inte direkt tokenkelt att hitta billig frogklädsel heller ju...

• oOrosamarängerOo
    Lejån skrev 2009-02-08 09:57:49 följande:
    Åh. Så du tror inte att man bara kan göra som Sara 75 säger att försöka hitta några  nya spännen och kolla med skomakare? Attans, det är ju inte direkt tokenkelt att hitta billig frogklädsel heller ju...
    Nä, har frågats om det förr och minns att svar getts att det inte finns selen eller spännen utan måste byta till ny sittdel.
    ♥snitt i april♥
  • mammatill2härligavildar
    JeBi skrev 2009-02-08 09:43:42 följande:
    Hmmm Det är ju ganska liten skillnad mellan BeSmall, BeTween och BeAll.... Enligt My little star så ska BeSmall utgå som modell. BeSmall      35 x 21 x 10 cm BeTweeen   38 x 21 x 18 cm BeAll           39 x 29 x 15 cm Få fundera vidare en stund. Någon annan som har något tips att ge? Känns BeAll för stor för Camen?
    Har Be All o älskar den. Men när man hade liggdelen på kändes den liiite stor för den tog i ramen.  Men det var inte så att det blev ett problem, bara nåt jag märkte i början men sen vande mig med. Nu har jag sittdelen och BeAll hänger perfekt med BeConnected.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16