• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • mancora

Har varit jättenöjd med liggdelen, men nu när min son är 6 mån funderar vi på att sätta honom upp, men har insett att sittdelen inte verkar vara den mest bekväma sittdelen. Jag hade helst önskat att ha en sittdel som kunde vara i två olika lägen plus fullt liggläge. Min sons ben är just nu för korta för att ha sittdelen (knäna hamnar ej i "brytdelen"). Funderar lite på att sälja den och köpa en annan vagn, men den är ju så himla snygg.....

- Ni som använder sittdelen: vad tycker ni om Cameleons sittdel?

• modestyclara

supermami skrev 2009-02-08 18:20:56 följande:

Hej tjejer, en frâga.Ngn som vet vad enbart liggdelen kostar?Och vad tror ni man kan sälja en cam för utan liggdel?
    Om du menar ramen som liggdelen sitter på (samma som sittdelsramen) så kostar den en dryg tusenlapp. Om du menar själva liggdelstyget så kostar det knappt 700 kr (liggdelslock och sufflett ingår dock i topp-klädseln)

Vad du kan sälja vagnen för utan liggdel beror på hur gammal den är, vilken färg på tyg samt skick.
  • Senap
    mancora skrev 2009-02-08 18:31:02 följande:
    Har varit jättenöjd med liggdelen, men nu när min son är 6 mån funderar vi på att sätta honom upp, men har insett att sittdelen inte verkar vara den mest bekväma sittdelen. Jag hade helst önskat att ha en sittdel som kunde vara i två olika lägen plus fullt liggläge. Min sons ben är just nu för korta för att ha sittdelen (knäna hamnar ej i "brytdelen"). Funderar lite på att sälja den och köpa en annan vagn, men den är ju så himla snygg..... - Ni som använder sittdelen: vad tycker ni om Cameleons sittdel?
    Älskade den - både jag och sonen!
    Sonen satt mycket bättre i den än i Brion (som hade så där som du beskriver). Helt värdelös. sonen satt som en ostbåge och kasade ned. Största anledningen till att vi endast använde Buggan. Vi bytte till sittdel när han var 5 månader.
    My sugar is raw
  • supermami
    Svar på #5918
    Grà och beige vi köpte den i juni förra àret, sà helt ny.
    Förslag pà pris? har absolut ingen aning.
    Har ju även parasol marinblà sommarsufflet och resväska.
  • Lejån
    Har varit jättenöjd med liggdelen, men nu när min son är 6 mån funderar vi på att sätta honom upp, men har insett att sittdelen inte verkar vara den mest bekväma sittdelen. Jag hade helst önskat att ha en sittdel som kunde vara i två olika lägen plus fullt liggläge. Min sons ben är just nu för korta för att ha sittdelen (knäna hamnar ej i "brytdelen"). Funderar lite på att sälja den och köpa en annan vagn, men den är ju så himla snygg.....- Ni som använder sittdelen: vad tycker ni om Cameleons sittdel?
    Nu har ju vi en frog men jag kan bara säga att lilleman sitter superbra i den. har aldrig använt liggdelen alls. Köpte vagnen när han var 4 mån ca. Tycker den har så himla bra sittdel och vinklad rygg liksom, så att de sitter bra direkt motför i stora sittvagnar där de precis som Shoegirl skriver, bara kasar ner..
    längtar efter sommar & sol
  • modestyclara

Har varit jättenöjd med liggdelen, men nu när min son är 6 mån funderar vi på att sätta honom upp, men har insett att sittdelen inte verkar vara den mest bekväma sittdelen. Jag hade helst önskat att ha en sittdel som kunde vara i två olika lägen plus fullt liggläge. Min sons ben är just nu för korta för att ha sittdelen (knäna hamnar ej i "brytdelen"). Funderar lite på att sälja den och köpa en annan vagn, men den är ju så himla snygg.....- Ni som använder sittdelen: vad tycker ni om Cameleons sittdel?
    Det är ju bland det bästa med vagnen tycker jag! I en vanlig sittdel så sitter ju de flesta bebisar som ostbågar eller hösäckar. I buggans sittdel sitter de bekvämt i alla lutningslägen. Prova ett tag med sonen i sittdelen. Om han inte klagar så trivs han bra.
  • modestyclara

supermami skrev 2009-02-08 18:42:20 följande:

Svar på #5918Grà och beige vi köpte den i juni förra àret, sà helt ny.Förslag pà pris? har absolut ingen aning.Har ju även parasol marinblà sommarsufflet och resväska.
    Utan liggdel kanske 6000? Med uppåt 7000 kanske... men då´tror jag du ska lämna med parasoll och sommarsufflett... Sälj resväskna separat...
  • supermami

modestyclara skrev 2009-02-08 18:53:05 följande:

supermami skrev 2009-02-08 18:42:20 följande:
    Utan liggdel kanske 6000? Med uppåt 7000 kanske... men då´tror jag du ska lämna med parasoll och sommarsufflett... Sälj resväskna separat...
    Tack för hjälpen
    Nu ska jag bara försöka fâ den sàld
  • straw2008

Liggdelstyget kostar 770 TROR jag, sen kostar madrassen 700 extra TROR jag.

Vagn utan liggdel sjunker massor i pris,en del verkar tycka att det luktar stöld om man inte har kvitto o sen så sållarman ju bort väldigt många köpare om man inte har en komplett vagn, köp en liggdel på tradera o sälj vagnen komplett!

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16