• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Miss Boring

Noas mamma skrev 2009-02-08 23:30:02 följande:

okej hjälp mig! behöver jag verkligen vinter hjul??? jag hade tänkt att ha dom ute på landet då de mest är grus gupp och ojämn mark där... frågan är ju bara är de verkligen ett måste?? eller ska man hoppa de och köpa suflett istället???
    Har aldrig testat Buggan med vinterhjul... Misstänker att den inte blir jätteskön att köra i gupp och sånt ändå? Nån som vet?Jag kör varianten att helt enkelt ha en annan vagn då, kan bli ungefär samma pengar... köpte själv en fin Mistral för 800 kr.
  • JohannaJ

okej hjälp mig! behöver jag verkligen vinter hjul??? jag hade tänkt att ha dom ute på landet då de mest är grus gupp och ojämn mark där... frågan är ju bara är de verkligen ett måste?? eller ska man hoppa de och köpa suflett istället???
    jepp. Hade inte klarat mig utan dom och då kör jag bara ca 50 meter på grusväg. Ett av dom få extra tillbehören som jag använt (åkpåse och mugghållare är oavända)
  • FridaLee

jag kör endast vinterhjul här hemma nu under vintern (bor på landet) byter när jag ska iväg å shoppa lr dyl. är en del uppe i hälsingland också och där skulle absolut inte funka utan vinterhjulen.

• Stargirl
    Helt omöjligt att säga. Jag behöver dom inte. Bor inte i stan och går varje dag till dagis på en grusväg. Vi får aldrig så mycket snö att dem behövs. Men alla har olika behov och förutsättningar. Testa att köra utan först och sen inser du om de behövs.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • FridaLee

det är ingen dröm att köra med vinterhjul men rakt fram funkar bra he he, svänga med den med vinterhjul är tungt och klumpigt men tycker inte det blir så jätte skumpigt på ojämnt underlag.

• Stargirl
    FridaLee skrev 2009-02-09 08:30:07 följande:
    det är ingen dröm att köra med vinterhjul men rakt fram funkar bra he he, svänga med den med vinterhjul är tungt och klumpigt men tycker inte det blir så jätte skumpigt på ojämnt underlag.
    Det var värre att köra en Kronan vagn än att köra en Bugaboo med vinterhjul *s*
  • FridaLee
    Stargirl skrev 2009-02-09 08:31:44 följande:
    Det var värre att köra en Kronan vagn än att köra en Bugaboo med vinterhjul *s*
    Skrattande
  • mancora

Ett tågtips är att boka sätena framför det utrymmet där man kan ha vagnen, tror att det är säten 69-70 (på x2000), där går buggan in perfekt. När sonen och jag åkte upp till Stockholm från gbg så sov han i vagnen i nästan 2 timmar och det var ju perfekt att kunna ha uppsikt över honom. Dex tycker om att åka tåg för det har aldrig varit mer än sammanlagt 5 minuters gnäll (under 3 tim på x2000) nån gång och vi åker oftast en ggn i månaden, jag tror han gillar ljudet. Jag tycker att det jobbigaste har varit att ta sig på och av med all packning de ggr jag inte haft nån släkting som hjälpt mig, men det har alltid varit nån snäll själ som hjälpt till. Ta gärna med dig ett babyskydd om du har plats, perfekt att spänna fast de små liven i sätet bredvid. Glöm inte att boka barnplats för 10 kr. Köp en ny leksak för underhållning och om hon blir rastlös tar i en promenad till restaurangvagn. Ta med många filtar för att kunna bädda bekvämt på sätet bredvid och en stor sjal för att spänna över sätena när hon somnat där.

Onyxia skrev 2009-02-08 22:35:30 följande:
    Hoppas någon kan hjälpa mig med en fråga. Ska åka x2000 med min bugga i veckan. Någon som vet hur praktiskt detta är? Får man packa ihop vagnen helt eller hur ser det ut? Om någon har några bra tips på hur man underlättar en tre timmars tågresa med en liten väldigt rörlig tös på 10 månader så välkomnas det med. ;)
  • Stargirl
    mancora skrev 2009-02-09 08:51:17 följande:
    Ett tågtips är att boka sätena framför det utrymmet där man kan ha vagnen, tror att det är säten 69-70 (på x2000), där går buggan in perfekt. När sonen och jag åkte upp till Stockholm från gbg så sov han i vagnen i nästan 2 timmar och det var ju perfekt att kunna ha uppsikt över honom. Dex tycker om att åka tåg för det har aldrig varit mer än sammanlagt 5 minuters gnäll (under 3 tim på x2000) nån gång och vi åker oftast en ggn i månaden, jag tror han gillar ljudet. Jag tycker att det jobbigaste har varit att ta sig på och av med all packning de ggr jag inte haft nån släkting som hjälpt mig, men det har alltid varit nån snäll själ som hjälpt till. Ta gärna med dig ett babyskydd om du har plats, perfekt att spänna fast de små liven i sätet bredvid. Glöm inte att boka barnplats för 10 kr. Köp en ny leksak för underhållning och om hon blir rastlös tar i en promenad till restaurangvagn. Ta med många filtar för att kunna bädda bekvämt på sätet bredvid och en stor sjal för att spänna över sätena när hon somnat där.
    Jag åkte med dottern från sthlm till gbg då hon var 3 månader. Jag fällde ihop vagnen och chassit fick plats mellan sätena och liggdelen fick plats på ena sätet. Dottern hade kolik och man får inte ha barn i första klass så jag ammade henne strategist då konduktören kom. Ingen har väl hjärta att slänga ut mig med en liten nyfödd som dessutom ammar till 2:a klass (självklart hade jag betalat en förstaklass biljett men barn är inte välkomna där )
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16