Svar på #5984
Tyvärr var alla den typen av säten upptagna när vi skulle åka...Vi ska ju åka det tidiga 6.17 tåget från Malmö och det är väldigt ofta rätt fullt. Packningen är väl det som jag inte gillar tanken av heller, men ska försöka packa lätt. Egen plats till henne har jag självklart fixat. Tänkte ta med en kudde åt henne och minst en filt om inte mer. Ska nog se till att fixa en ny leksak som du föreslår.
Tack alla för era bra tips. Nu känner jag mig lite lugnare.
mancora skrev 2009-02-09 08:51:17 följande:
Ett tågtips är att boka sätena framför det utrymmet där man kan ha vagnen, tror att det är säten 69-70 (på x2000), där går buggan in perfekt. När sonen och jag åkte upp till Stockholm från gbg så sov han i vagnen i nästan 2 timmar och det var ju perfekt att kunna ha uppsikt över honom. Dex tycker om att åka tåg för det har aldrig varit mer än sammanlagt 5 minuters gnäll (under 3 tim på x2000) nån gång och vi åker oftast en ggn i månaden, jag tror han gillar ljudet. Jag tycker att det jobbigaste har varit att ta sig på och av med all packning de ggr jag inte haft nån släkting som hjälpt mig, men det har alltid varit nån snäll själ som hjälpt till. Ta gärna med dig ett babyskydd om du har plats, perfekt att spänna fast de små liven i sätet bredvid. Glöm inte att boka barnplats för 10 kr. Köp en ny leksak för underhållning och om hon blir rastlös tar i en promenad till restaurangvagn. Ta med många filtar för att kunna bädda bekvämt på sätet bredvid och en stor sjal för att spänna över sätena när hon somnat där.