• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • FruLidgren

Funderar på att byta till sittdelen, men sonen är bara 2 månader än så länge. Problemet för oss är att sonen avskyr att ligga ner när han är vaken, han ska upp och titta.

Vet att jag har frågat förut hur det har varit att byta till sittdel tidigt, och några av er har ju erfarenhet av det.

Känns lite skumt bara att byta när han är så liten.

Elias 051026 Dante 081209
  • Kajsan
    FruLidgren skrev 2009-02-09 11:26:40 följande:
    Funderar på att byta till sittdelen, men sonen är bara 2 månader än så länge. Problemet för oss är att sonen avskyr att ligga ner när han är vaken, han ska upp och titta. Vet att jag har frågat förut hur det har varit att byta till sittdel tidigt, och några av er har ju erfarenhet av det. Känns lite skumt bara att byta när han är så liten.
    Ja, jag gjorde ju det vid den åldern, totalt lisfarligt att ha kvar liggdelen då, kändes inte skumt alls.
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • FruLidgren
    Kajsan skrev 2009-02-09 11:48:17 följande:
    Ja, jag gjorde ju det vid den åldern, totalt lisfarligt att ha kvar liggdelen då, kändes inte skumt alls.
    Hur bäddade du i sittdelen?
    Elias 051026 Dante 081209
  • Aprap

hittade en men det var bara brädan och hon vill ha 500kr för den...va kostar stolen om jag ska köpa till den?

dinana skrev 2009-02-07 18:40:05 följande:
    Jag gav 400 kr för min ståbräda plus tiny tot.. köpt på ebay. Visserligen använd, men jag bryr mig ju inte så mycket. Vet att familjetorget säljer dem för typ 750 kr/st.
  • scs

Men visst får man väl ha barn med sig i 1:a klass? Det har i alla fall jag haft och ingen har sagt nåt om det, däremot får man ju inte boka egen sittplats för barn (för 5:- eller vad det nu är) i 1:a klass men det är väl för att de vill ha betalt för platserna kan jag tänka mig. Så större barn är kanske svårt att ha med men en liten en som inte har eget säte ska väl funka. Står det på SJs hemsida att man inte får ha barn med i 1:a klass? Det har jag i såna fall missat och det har gått bra ändå.

• scs

Och så frågan jag egentligen kollade in denna tråden för....Är Bugaboo Bee värd sina pengar om man vill ha en smidig vagn/sulky där barnet kan sitta vänd mot den som kör? Vi har en Brio Nova hemma som används på skogsvägarna och som går att sova gott i året om, sen har vi köpt en Brio Sitty som får följa med till stan och den är bra på många sätt men jag tycker det är tråkigt att dottern inte kan sitta mot mig så vi kan prata. Alltså har jag spanat in Bugaboo Bee men priset skiljer sig ju rätt mycket från Brio Sitty så jag tvekar lite.

• mancora

Fördelen med ett morgontåg är att det inte är så många som har mycket packning med sig, då det mest är folk som ska till jobbet. Är Malmö första stationen, så kan du ju vara där i god tid och ställa dig utanför ingången som är närmast där du kan ställa vagnen (bara ett ställe på varje tåg ex vid plats 69-70 i vagn 3 och 5, om jag inte minns helt fel), så att ingen annan ställer väskor just där. Lycka till, det kommer att gå utmärkt!

Onyxia skrev 2009-02-09 10:25:06 följande:
    Svar på #5984Tyvärr var alla den typen av säten upptagna när vi skulle åka...Vi ska ju åka det tidiga 6.17 tåget från Malmö och det är väldigt ofta rätt fullt. Packningen är väl det som jag inte gillar tanken av heller, men ska försöka packa lätt. Egen plats till henne har jag självklart fixat. Tänkte ta med en kudde åt henne och minst en filt om inte mer. Ska nog se till att fixa en ny leksak som du föreslår. Tack alla för era bra tips. Nu känner jag mig lite lugnare.
  • Miss Boring

Är lite nyfiken på en sak... Ni som har provat både Frog och Cameleon, vilken tyckte ni bäst om? Froggen anses skönare att köra!? Varför? Är det pga det tjockare handtaget bara, eller skiljer det något mer?
    Anledningen till att jag frågar är att jag inte alltid gillar att köra min Cam. Den är som lite "struttig". Känns som man liksom trippar runt med den :D
    Skulle jag bli mer nöjd med en Frog?

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16