• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Stargirl
    JennnyT skrev 2009-02-09 13:58:46 följande:
    Är lite nyfiken på en sak... Ni som har provat både Frog och Cameleon, vilken tyckte ni bäst om? Froggen anses skönare att köra!? Varför? Är det pga det tjockare handtaget bara, eller skiljer det något mer?Anledningen till att jag frågar är att jag inte alltid gillar att köra min Cam. Den är som lite "struttig". Känns som man liksom trippar runt med den :D Skulle jag bli mer nöjd med en Frog?
    Jag har haft båda. Saknade inte Froggen alls då vi bytte. Tycker inte den är bättre på ngt sätt. Vet folk som gillar Frog bättre än cam och folk som tycker tvärtom. Vet de som älskar Geckon och väljer den framför Cameleon och de som bytt från Gecko till Cameleon.
    Jag gillar våran Cam men är nyfiken på en Gecko. Kan tänka mig att köpa en Gecko och sälja våran Cam nästa höst då dottern är 2,5 och åker säkert vagn väldigt lite så jag får testa den oxå.....är ju klar med vagnbarn så det blir inte fler chanser.
    Spanar efter ett bra klipp på en Gecko redan nu *s* får se om en Gecko får följa med på semestern i sommar ist för Bee
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Alisa

När har ni/någon bytt till sittdel tidigast?

4 månader har jag hört vid något tillfälle. Hur "sitter" barnet då? Och är det bra för dem att inte kunna sträcka ut benen?
    Min dotter är 4 månader om tre veckor, och jag tror att hon skulle gilla att ha den halvsned (om det fungerar) och kunna se lite mer.
  • Kajsan
    Alisa skrev 2009-02-09 18:44:12 följande:
    När har ni/någon bytt till sittdel tidigast?4 månader har jag hört vid något tillfälle. Hur "sitter" barnet då? Och är det bra för dem att inte kunna sträcka ut benen? Min dotter är 4 månader om tre veckor, och jag tror att hon skulle gilla att ha den halvsned (om det fungerar) och kunna se lite mer.
    *Pekar några inlägg upp* Som sagt, 2.5 mån bytte jag, då satt min dotter upp och det var livsfarligt att ha henne i liggdlen.
    Klart de kan sträcka ut benen.
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Alisa
    Svar på #6028
    Tack 
    Kunde dottern sitta vid 2,5 månaders ålder??
    Min lilla sitter inte, men vill gärna    det blir ofta "situps"

ska prova att byta....
  • Alisa

Gaaaahhh!
    Är det någon som inte fått fast sittdelen vid de två "knopparna" där barnets knäveck ska vara? Har dragit flera gånger, klarar inte ens att fästa båda även om ingen annan del av sitsen är fast. Det är för långt mellan, ser det ut som... Och det är ju ite direkt stretch så det går ju inte att dra ut dem. Hur göra???

• oOrosamarängerOo
    Alisa skrev 2009-02-09 19:01:18 följande:
    Gaaaahhh!Är det någon som inte fått fast sittdelen vid de två "knopparna" där barnets knäveck ska vara? Har dragit flera gånger, klarar inte ens att fästa båda även om ingen annan del av sitsen är fast. Det är för långt mellan, ser det ut som... Och det är ju ite direkt stretch så det går ju inte att dra ut dem. Hur göra???
    dra med hela din tyngd, luta dig med knät mot ramen och häng dig i klädseln, är skitsvår att få på men går
    ♥snitt i april♥
  • oOrosamarängerOo
    Alisa skrev 2009-02-09 19:03:05 följande:
    klarade det!  *hög puls*
    ♥snitt i april♥
  • OHs mamma

Är det någon som har bild på när sittdelen är i fullt liggläge?

• Miss Boring

Alisa skrev 2009-02-09 19:01:18 följande:

Gaaaahhh!Är det någon som inte fått fast sittdelen vid de två "knopparna" där barnets knäveck ska vara? Har dragit flera gånger, klarar inte ens att fästa båda även om ingen annan del av sitsen är fast. Det är för långt mellan, ser det ut som... Och det är ju ite direkt stretch så det går ju inte att dra ut dem. Hur göra???
    Jag brukar göra så här:
    1. Trä över ryggen och dra ner så långt det går.
    2. Sätt ramen på tvären över dina fötter (då gör inte piggen märken i golvet) stå liiite bredbent.
    3. Tryck med handen ramen neråt så den böjs lite på mitten. Sätt fast öljetten.
    4. Vänd ramen så du får upp andra piggen. Gör likadant på denna sida, men nu får man trycka ner lite mer.

Undrar vad ni andra har för trix :D
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16