• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Liten Mjau

dinana skrev 2009-02-10 09:26:12 följande:

Haha, min dotter avskyr att sitta i liggläget... då försöker hon bara sätta sig upp hela tiden... så till slut så satt hon halvvägs upp på ryggstödet... =PSå vi kör i fullt sittläge och bumpern... i stort sett jämt.. om hon skulle somna dock så viker jag ner den ett hack så det blir liggläge.
    Så gör jag med vår vagn nu. Vi har en EL City jet. Men vi funderar på att byta till en bugga då de är mindre och smidigare. Min dotter gillar de ergonomiska sitsarna. Vi har en vanlig Teutonia fyrhjuling och den gillar hon inte alls. Vi har den bara som sovvagn.
  • Kajsan
    Alisa skrev 2009-02-09 18:50:19 följande:
    Svar på #6028Tack  Kunde dottern sitta vid 2,5 månaders ålder?? Min lilla sitter inte, men vill gärna    det blir ofta "situps" ska prova att byta....
    Ja, inte i högsta läget utan i mellanläget satt hon bra.
    Men ja, min dotter satt utan stöd på golvet vid den åldern så ...
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Alisa
    Kajsan skrev 2009-02-10 12:03:58 följande:
    Ja, inte i högsta läget utan i mellanläget satt hon bra. Men ja, min dotter satt utan stöd på golvet vid den åldern så ...
     Vi provade lite igår hemma, både lägsta och näst-lägsta läget fungerade. Och hon kunde sträcka på ryggen bra i liggläget 
    Ska ut idag för en provtur och verkar det inte bra så är det ju bara att byta tillbaka.
    Tack för snabba svaret tidigare i tråden
  • Hannnas

Tjejjer... en fråga.. OM ni skulle sälja en Cam, 07 (med braiga chassit) i kanonskick o sparsamt använd... vad skulle ni sälja för minimipris utan extra tillbehör?

Ingen säljaannons detta utan bara en fråga... ???

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Senap
    Lille Mammsen skrev 2009-02-10 10:50:43 följande:
    Hon har gått ner 5:- !! Först 3000:- sedan var det väl 2500:- o sedan 2000:- ?? www.blocket.se/vi/19666067.htm?ca=11_s
    Japp! Men tänk på att priset inte är prutbart!
    My sugar is raw
  • mamma på vift
    Hannnas skrev 2009-02-10 12:18:46 följande:
    Tjejjer... en fråga.. OM ni skulle sälja en Cam, 07 (med braiga chassit) i kanonskick o sparsamt använd... vad skulle ni sälja för minimipris utan extra tillbehör?Ingen säljaannons detta utan bara en fråga... ???
    6000 kr där skulle min smärtgräns gå om vagnen var i kanon skick.
    *Mamma till 1 prins och 1 groda*
  • Mudd

Halloj!

Är det någon som vet måtten på Bugaboos åkpåse? Tycker att den börjar bli lite liten för min son på ca 83 cm...

Vi tog bort bumpern redan på liggvagnen (var i vägen när man skulle ta i och ur bebis) och har inte använt den sedan dess. Hade typ glömt bort att jag har en..

• Stargirl
    Mudd skrev 2009-02-10 13:31:46 följande:
    Halloj!Är det någon som vet måtten på Bugaboos åkpåse? Tycker att den börjar bli lite liten för min son på ca 83 cm...Vi tog bort bumpern redan på liggvagnen (var i vägen när man skulle ta i och ur bebis) och har inte använt den sedan dess. Hade typ glömt bort att jag har en..
    Vet inte annat än att den är ju exakt lika lång som vagnen. Dottern är 2 år och sitter just nu i sin åkpåse då hon sover ute i vagnen. Hon har inga problem att få plats. Nästa vinter är hon dock för stor att åka i den. Så den räcker nog tills hon är 2,5 och sedan är den för liten.  Vi anväder inte heller bumpern då hon klättrar i och ur själv.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16