• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Lejån
    Iddah skrev 2009-02-12 17:46:59 följande:
    Funderar på en Frog. Nån som har den o kan säg om den är bra?
    Har en frog och är nöjd, men jag har inget att jämföra med i bugga-familjen.
    längtar efter sommar & sol
  • modestyclara

Lejån skrev 2009-02-12 21:08:52 följande:

Jag har bara provat cam och gecko men jag tror på frog som den ultimata korsningen mellan dessa vagnar. Men vill du ha handtag som är reglerbart i höjd så går den ju bort...
  • Ingrid08

Ngn som vet om det är fullt sittläge på geckon?

• Fröken Småland
    Ingrid08 skrev 2009-02-12 21:44:13 följande:
    Ngn som vet om det är fullt sittläge på geckon?
    Jadå, det är fullt sittläge, ordentligt rakt.
    Nytt namn - samma gamla gris
  • Ingrid08

Vilken tur! Glömde kolla innan jag köpte, min dotter hatade UJ för att hon inte kunde sitta rakt upp i den!

• Iddah

Lejån skrev 2009-02-12 21:08:52 följande:

Ok
    Tror du jag skulle kunna ha den som bara är 155cm lång?
    Har för mig handtaget är rätt högt på den?
  • Fröken Småland
    Iddah skrev 2009-02-13 08:52:39 följande:
    Lejån skrev 2009-02-12 21:08:52 följande: Ok Tror du jag skulle kunna ha den som bara är 155cm lång?Har för mig handtaget är rätt högt på den?
    Jag är lika lång (kort ) som du och jag tyckte i början att den var liiite hög, men det tyckte jag även om Cameleon även när den var på lägsta läget. Jag tror att jag är skadad från tidigare vagnar med knäledshandtag som man kan få hur låga som helst. Nu tänker jag aldrig på att handtaget är högt och jag föredrar definitivt Frogs chassi framför Cameleons. 
  • Fröken Småland
    Ingrid08 skrev 2009-02-12 22:19:23 följande:
    Vilken tur! Glömde kolla innan jag köpte, min dotter hatade UJ för att hon inte kunde sitta rakt upp i den!
    Det är verkligen värdelöst sittläge på UJ, och därför tror jag aldrig att jag kommer att ha en sån. Jag hade en Rollerbug med samma funktion och det var fruktansvärt irriterande att inte barnet kan sitta upp ordentligt (och att den inte går vända). I Bugaboon sitter de perfekt, både i sitt och viloläge Får du hem din Gecko snart?
  • oOrosamarängerOo
    Ingrid08 skrev 2009-02-12 22:19:23 följande:
    Fast uj blir helt rak i ryggen om man trycker fram ryggplattan.
    ★♥snitt i april♥★
  • Lille Mammsen
    O ja som ääääälskar min UJ Skulle inte få flytta härifrån....dock ligger Buggan bra till här hemma oxå! Dessa ihop= SUPER!! men tror nog det kommer va UJ´n jag kommer rulla längst...in i det sista!
    Fröken Småland skrev 2009-02-13 09:01:25 följande:
    Det är verkligen värdelöst sittläge på UJ, och därför tror jag aldrig att jag kommer att ha en sån. Jag hade en Rollerbug med samma funktion och det var fruktansvärt irriterande att inte barnet kan sitta upp ordentligt (och att den inte går vända). I Bugaboon sitter de perfekt, både i sitt och viloläge Får du hem din Gecko snart?
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16