• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Fröken Småland
    SooJuicy skrev 2009-02-13 09:02:34 följande:
    Fast uj blir helt rak i ryggen om man trycker fram ryggplattan.
    Va? Hurdå? *ångrar genast försäljningen av min RB*
    Nytt namn - samma gamla gris
  • Iddah

Fröken Småland skrev 2009-02-13 08:58:24 följande:

Jag är lika lång (kort ) som du och jag tyckte i början att den var liiite hög, men det tyckte jag även om Cameleon även när den var på lägsta läget. Jag tror att jag är skadad från tidigare vagnar med knäledshandtag som man kan få hur låga som helst. Nu tänker jag aldrig på att handtaget är högt och jag föredrar definitivt Frogs chassi framför Cameleons. 
    Oj finns det fler så små som jag
    Men då kanske man ska slå till då. Är frog chassi med Cam ram. Är den lätt körd? Köpte en ny i förrgår som e jätte trög.
  • Fröken Småland
    Iddah skrev 2009-02-13 09:13:28 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-02-13 08:58:24 följande: Oj finns det fler så små som jag Men då kanske man ska slå till då. Är frog chassi med Cam ram. Är den lätt körd? Köpte en ny i förrgår som e jätte trög.
    *från en smurf till en annan*

Frogchassi med Cameleonram är den ultimata kombinationen så den skulle jag slå till på om den är i schysst skick. Den är mer lättkörd med Frogchassit än med Cameleonchassit. Vad köpte du i förrgår menar du? En Frog?
    Nytt namn - samma gamla gris
  • Lille Mammsen
    FD ägare av RB me.....diggade den starkt fast att den har 4 fasta hjul! Va super då den va lite lägre sitts (en UJ) = äldre barn smidigt kunde komma i o ur lätt! Saknar den lite oxå faktiskt
    Fröken Småland skrev 2009-02-13 09:09:38 följande:
  • oOrosamarängerOo
    Fröken Småland skrev 2009-02-13 09:09:38 följande:
    Vänta, nu ska jag inte säga för mycket. Har enkel uj -04 och på den går det att trycka fram ryggplattan , så den liksom hamnar framför tyget så sittläget blir rakt.
    Gick att göra likadant på uj duo -05, har inte kvar den. Testade nu på uj duo -06 och på den går det inte att göra så konstigt nog.
    ★♥snitt i april♥★
  • Lille Mammsen

så gjorde jag me mina äldre oxå (05:or) dock har jag ej provat på min 07/08:a då den står ner packad tills i vår,men bör gå på den me.

SooJuicy skrev 2009-02-13 09:20:43 följande:
    Vänta, nu ska jag inte säga för mycket. Har enkel uj -04 och på den går det att trycka fram ryggplattan , så den liksom hamnar framför tyget så sittläget blir rakt.Gick att göra likadant på uj duo -05, har inte kvar den. Testade nu på uj duo -06 och på den går det inte att göra så konstigt nog.
  • Iddah

Fröken Småland skrev 2009-02-13 09:16:48 följande:

*från en smurf till en annan* Frogchassi med Cameleonram är den ultimata kombinationen så den skulle jag slå till på om den är i schysst skick. Den är mer lättkörd med Frogchassit än med Cameleonchassit. Vad köpte du i förrgår menar du? En Frog?
    Nä en annan väldigt lik Cam.
    Hade en Bee innan som var en dröm att köra så tänkte att då kanske Frogen oxå va lättkörd.
    Frog -06 från blekinge på Köposälj. Kolla va du tycker?
    OBS!! INTE MIN ANNONS
  • daniels baby

helllooo i tråden!!tillbaks igen efter semester.
    behöver snabbt få tag i någon på bugaboo!vet någon vem man ska kontakta å finns det något tel nr??behöver en liten reservdel till mitt chassi nämligen!

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16