• Senap

Bugaboo tråd nr 16

Svar på #1629
    Det viktigaste (och dyraste) är att chassit inte är snett eller trasigt. Det är den som håller ihop allting och tar mycket belastning.
    Alla priser finns i bloggen.
    My sugar is raw
  • Senap

Såg att priserna rört sig en aning så jag har uppdaterat bloggen.
    Lade till nya denimloggan igår om någon vill se.

My sugar is raw
  • Senap
    Ia 70 skrev 2009-01-05 11:09:45 följande:
    Tillbaka fr Lindvalllen med ett  igen BF 8 sep-09 (om allt går bra) Blir vårt 3:e barn o första som får åka "LiggBugga"
    Visst är det spännande! Jag ska också köra liggbugga för första gången i år.
    My sugar is raw
  • Senap

Liggdelen går preciiiiiis in i vår hiss. Jag kommer alltså få stå på ett ben och balansera bredvid. (Vi bor högst upp 4 trappor.)
    Jag har en skadad höft så jag måste ta det extremt lugnt efter förlossningen och inte snedbelasta så jag funderar på en liten mjuklift i liggdelen för enklare hisstransport.

Vilken rekommenderas? P&T?

My sugar is raw
  • Senap
    mamma2003 skrev 2009-01-05 11:18:30 följande:
    Babyproffsens är rätt små och smala. P&T borde också gå bra.
    Jag vill ha en rätt enkel. Får ju bebis vid midsommar så jag vill inte att den är för varm heller. *funderar*
    My sugar is raw
  • Senap
    AnniPanni skrev 2009-01-05 12:07:08 följande:
    panzermensch skrev 2009-01-05 11:54:55 följande: Beror på om det är nya chassit eller det gamla på den beggade. Är det ett 07 chassi så skulle jag utan tvekan hellre köpa en ny.
    Jag skulle säga tvärtom
    Skulle aldrig köpa nya chassit utan garanti.
    My sugar is raw
  • Senap
    panzermensch skrev 2009-01-05 11:54:55 följande:
    Köpa vagnen ny eller köpa nästan ny (dvs begagnad) för 7300 enda tillbehöret är en mugghållare utöver det som ska ingå, liggdelen oanvänd. Vad säger ni?
    Fast 7300 är alldeles för dyrt för en bagagnad bugga. *snål*
    My sugar is raw
  • Senap
    AnniPanni skrev 2009-01-05 12:18:19 följande:
    Shoegirl skrev 2009-01-05 12:11:04 följande: Nej det var det jag skrev Skulle ALDRIG köpa det nya chassit utan garanti...(vart lite förvirrat där, förösker göra sju andra saker samtidigt typ)
    Ah, du menar så. Det  går ju under så många namn så jag visste inte.
    Rörande överens är vi snillen iaf.
    My sugar is raw
  • Senap
    Svar på #1652
    Det ska bli kallt igen innan det blir mildare.
    TV4 har alltid lyckoprognoser - jag tittar på SMHIs hemsida.
    My sugar is raw
  • Senap
    Kaxmaja skrev 2009-01-05 12:33:38 följande:
    Hej Har fått tipset om att en frog skulle passa våra behov. Vi letar en liten vagn som tar liten plats i bilen som som ändå ska vara en riktig vagn. Vi behøver den till vår kommande bebis och till storebror som kommer vara 15 månader då bebisen kommer. Ja de ska inte sitta i den samtidigt Nu hittade jag en gecko på finn.no och undrar vad skillnaderna på frog och gecko är? Har førsøkt att søka lite på internet med de säljs inte längre i Europa någon av modellerna verkar de som. Frogen fick jag läst lite om på den amerikanska hemsidan men geckon fanns inte med där heller. Snäll hjälp mig e totalt lost på buggor
    I trådstarten fins en blogg där jag kortfattat beskriver de stora skillnaderna.
    Titta annars på Bugaboos hemsida. Om du väljer USA som land kan du även se Frog och Cam.
    Gecko har utgått ur sortimentet men jag har haft en sådan - se blogg
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16