• Senap

Bugaboo tråd nr 16

modestyclara skrev 2009-01-05 14:41:09 följande:
    Shoegirl skrev 2009-01-05 11:19:52 följande: Nja, P&T gick iaf. inte förut att ta loss locket på så den är lite opraktisk på det sättet -då hänger locket liksom kvar i fotänden...
    *muttrar*
    Tack för infon!
    My sugar is raw
  • Senap
    peachegirl skrev 2009-01-05 12:30:45 följande:
    Hej igen! undrar om ni kan svara på.. jag funderar på att byta från liggdel till sittdel på cam buggan och min unge är 4 mån, det är - 10 grad i sthlm händer typ aldrig, kommer nog inte igen sjunka till den tempen. Tex imorgon på tv4 vädret ska tempen till 2. Iallfall om jag sätter honom i sittdelen, måste jag ha åkpåse då?? Nu har han overåll med luva och filt under sig och duntäcke över sig å mössa... och det är ju lock på liggdelen.. vet inte hur jag ska göra.. ska denna månad införskaffa bilbarnstol, adaptrar, matstol och gåstol. visso beg. men endå. Det kostar med en åkpåse också.. Ska jag bärja med sittdel eller vänta någon månad till--> har då en arg skrikande unge.. oj blev lite långt.. :-P
    Jag skulle absolut ha åkpåse till en 4-månaders. De blir mer kalla än vi då de sitter still och är små.
    Jag tycker gåstol är en onödig sak. Adaptrar? till babyskyddet? För du skriver att du ska köpa bilbarnstol och det finns inga adaptrar till. 
    My sugar is raw
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-01-05 14:51:41 följande:
    modestyclara skrev 2009-01-05 14:49:44 följande: Ha, nu lät det som den skulle ligga i endast plyschoverall i vagnen mitt i vintern Så är det med tredje barnet *skrattar* Just det: regnskydd ingår alltid.
    *anmäler genast till Soc att modestyclara endast har plyschoverall på sina barn när de är 32 grader kallt*
    Jag har FL-glasögonen på mig idag. Cool

Förövrigt så rock lammfäll - varmt på vintern, svalt på sommaren. Kan man ha jämt. (Även om jag föredrar det på vinterhalvåret.
    My sugar is raw
  • Senap

rockAR lammfäll *muttrar*

My sugar is raw
  • Senap
    FruAhlander skrev 2009-01-05 16:32:22 följande:
    Tack för alla svar ang. Bugaboos åkpåse + Pop-overall & fårskinn. Bra tips där... Som "förstagångsmamma" så är allt NYTT ! Brukar ni ha en liten kudde under huvudet på bebisen i liggdelen? Känns inte så bekvämt annars?
    Jag hade en liten platt kudde. Ville undvika platt bakhuvud.
    Jag hade också lammfäll och Pop-overall till min knodd som föddes på annandagen.  Ingen åkpåse ovanpå det då hade han kokat.
    Föredrog overall då han ibland ville bli buren i famnen. Men det är mer att knäppa upp när man kommer in i butiker.
    My sugar is raw
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-01-05 16:52:10 följande:
    Det ljuva livet: Var inne i bildtråden och jag tror inte du har fäst varukorgen ordentligt under vagnen. Det såg så skumt ut. Tror du missat de små banden som fäst runt en av tvärstängerna mellan hjulen eller om det är runt chassit precis vid hjulen om jag inte minns fel...orkar inte gå ut i barnvagnsförrådet och kolla har förvärkar och foglossning *klagar*
    Jag tycker det ser rätt ut.
    Korgen hänger ut sig och blir mer rundad om ett tag.
    My sugar is raw
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-01-05 17:37:18 följande:
    Shoegirl skrev 2009-01-05 17:02:35 följande: Jag tar tillbaka allt och hävdar motsatsen. Ser nu på chassit att den är fäst rätt. Var en synvilla för den såg så vikt ut...
    (spela gravidkortet - det gör jag )
    My sugar is raw
  • Senap

Jag kan inte tänka när jag är gravid!
    Försöker ta mått på suffletten men det går ju åt
    Snart skickar jag tyget till någon kunnig som får sy en snyggsuffla till mig. *sneglar lite*

My sugar is raw
  • Senap
    peachegirl skrev 2009-01-05 18:50:08 följande:
    Adaptrar heter det väl, för att kunna fästa bilbarnstolen på vagnen?
    Ja, adaptrar finns som man fäster babyskyddet med. Men babyskyddet har man ju inte så länge och har du en 4 månaders så känns det för mig som lite väl kort tid att använda dem på..
    Men det är ju jag det.
    My sugar is raw
  • Senap
    3barnsmor35 skrev 2009-01-05 18:51:11 följande:
    Kan inte ngn posta en pdf-länk till mönster?
    Jag har bara tygmallar. Någonstans. I någon flyttlåda. *kokar*
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16