• Senap

Bugaboo tråd nr 16

3barnsmor35 skrev 2009-01-05 18:59:30 följande:
    Kan vi inte muta dig så du fixar ett mönster o postar i en blogg?
    Jag tycker om handgjorda chokladpraliner och champagne...
    My sugar is raw
  • Senap
    Lille Mammsen skrev 2009-01-05 18:59:57 följande:
    Men babyskydden kan man ju tom ca 9mån!!
    Man kan ha det upp till ett år.
    Min son vägde dock bly och satt som en hösäck i babyskyddet så då var det lättare/bättre att sätta honom i sittdelen.
    My sugar is raw
  • Senap
    3barnsmor35 skrev 2009-01-05 20:28:46 följande:
    Jag med just nu har jag mörka hallonganascher hemma...skulle det passa damen?
    *dregglar ymnigt*
    Det ljuva livet skrev 2009-01-05 19:51:43 följande:
    Hur stor skillnad är det på dem? Nyfiken eftersom jag precis fått hem min vagn från USA.
    På USA-vagnarna sitter remmarna till midjebältet fäst på sittdelstyget.
    På EU-vagnarna sitter dessa remmar fäst på ramen. Liggdelstyget har därför fickor på sidorna att lägga remmarna i när man kör liggvagn vilket USA-liggdelstyget inte verkar ha. (lärde jag mig idag)
    Eftersom midjebältet är fäst på olika ställen är top-delen till sittdelstyget lite olika - dvs hålen för bältena sitter på olika ställen för USA- och EU-vagnarna.
    Det är dock relativt lätt att göra nya hål om man behöver.

Hepp!
    My sugar is raw
  • Senap
    Det ljuva livet skrev 2009-01-05 20:42:56 följande:
    Bugar och bockar tacksamt för den finfina förklaringen ! Hur kommer det sig att det är skillnad på dem från början?
    Jag vet inte.
    Jag skulle tro att det beror på olika regler eller olika tycke och smak i olika länder.

Forskar mot bilindustrin och vet att det är olika lagar på utformningen av den lilla knoppen man låser bilen med inifrån.
    EU: knoppen får inte sticka upp i låst läge för att försvåra för inbrott där man kan lirka upp knoppen.
    USA: knoppen måste sticka upp så man vet hur man låser upp i ett kritiskt läge och måste ut.

Kan ju vara något liknande för barnvagnar?
    My sugar is raw
  • Senap
    3barnsmor35 skrev 2009-01-05 20:42:46 följande:
    Detta borde vara med i bloggen
    Det är det - men lite dolt under utlandsköp...
    My sugar is raw
  • Senap
    Zafon skrev 2009-01-05 22:08:43 följande:
    Hej, hej! Är bugaboo-oskuld och ska kolla på en begagnad Cameleon imorgon. Har sett i listan i trådstarten vad som är nytt på den senaste modellen. Men har ni något tips på hur jag snabbt identifierar att det är den senaste modellen jag tittar på? Hur ser ni att det är den senaste modellen? Jag förstår att jag kan titta på kvitto och fråga säljaren men jag vill kunna se det själv så man inte blir lurad Tack på förhand!! Zafon
    Fästena för det ställbara handtaget:
    Gamla chassit: skruvfästen - vita vingmuttrar (se min vagn)
    Nya chassit: snappfästen - platta vita. (se ljuva tings vagn i bildtråden)
    My sugar is raw
  • Senap
    Shoegirl skrev 2009-01-05 22:23:02 följande:
    Fästena för det ställbara handtaget: Gamla chassit: skruvfästen - vita vingmuttrar (se min vagn) Nya chassit: snappfästen - platta vita. (se ljuva tings vagn i bildtråden)
    Alltså inlägg 47 - nytt chassi
    inlägg 49 - gammalt chassi
    My sugar is raw
  • Senap
    Heffaklumpen 1 skrev 2009-01-05 22:34:41 följande:
    Hej! Ska bli föräldrar för första gången snart och är nu inne i värsta barnvangsdjungeln. Har tittat en del på Bungaboon och har fundering agående att sittdel inte går att lägga ner så att barnet kan ligga plant, utan endast kan ligga i vinkel. Hur har det varit problem för er andra? Tex vid längre utflykter och om ert barn vill sova på sidani stället för att bara ligga på rygg? Tacksam för synpunkter
    Vår son sov alltid på sidan i Buggan. Det går utmärkt. På mage är värre.
    My sugar is raw
  • Senap
    Allimac 2004 skrev 2009-01-05 22:46:23 följande:
    Fast jag tycker tvärt om, ska sälja min Frog, dels för att jag alltid är sugen på att byta vagn och sen för att min son sitter superdåligt i den. Eftersom det inte går att ha fotstödet uppe så hänger han liksom i selen när inte benen får nåt stöd. Han sitter mycket bättre i en traditionell vagn
    Jag upplevde verkligen tvärtom. Sonen satt som en hösäck i Brion och kanade iväg.
    I Buggan satt han som en kung.
    My sugar is raw
  • Senap
    Maria 1976 skrev 2009-01-06 09:55:47 följande:
    Kan någon rekommendera skötväska till en sand/off-white bugga? Väskan ska ej var pytteliten eller jättestor.
    Petunia i nya vita färgen *dregglar*
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16