• Matillin

Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?

Skulle ni tillåta att 15-åringens pojkvän/flickvän sov över i barnets rum?

Är rätt säker på att jag inte skulle det!
    Och skulle nog absolut inte låta dom sova över hos pojkvänner.

Hemma i kalla sverige igen !!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?
  • Kikkis

Min son är 16 år och ahr varit tillsammans med sin flickvän i snart 1 år. De får sova här och de får sova hemma hos henne.
    Men ej på vardagar utan bara 1 natt på helgen. Det är väl mera ungdomarna som har bestämt så för helgerna. I veckorna så är det NEJ NEJ.....de har båda skola att sköta!!

Nu har jag två snart 14 åriga söner oxå och de har inte visat sig hemma med några flickvänner än. Men jag vet att de har en varsin.
    Så dagen de vill ha dem sovandes hemma så kommer det vara okej för oss här hemma iaf.

Hur det blir med dottern när hon blir stor ( hon är bara 3 år) kan jag inte svara på än.

Måste hålla med lite om det ni andra skriver att det är bättre att ha sex hemma en ute i nån sjaskig vrå...

• JeanneDArc

Ja, alltså för det första svarade jag henne ovanför som tänkte att de istället kunde gå på FF och ha sex.. För det andra tycker jag det är hemskt om man hindrar sina ungdomar från att utveckla ett socialt liv. För är man 15 och aldrig tiilåts umgås utan vuxna så hindras man ganska mycket från det tror jag.

Ejin skrev 2008-12-08 14:12:45 följande:
    Matillin skrev 2008-12-08 14:10:09 följande:
    fast det där tror jag är att blunda för verkligheten lite...faktum är ju att sexdebuten går längre ner i åldrarna .... och även om man själv inte tycker de låter så lockande med sex på en toalett så är det inte säkert att din 15 åring tänker lika,,,,nä... hellre ett evigt tjat om preventivmedel... för de kan ja säga att även om man visst hur viktigt det var så struntade man i de i allafall... man har ju lite svårare för att se konsekvenser av sitt handlande när man är ung...
  • Ejin

Matillin skrev 2008-12-08 14:13:21 följande:

Måste man sova över för att träffa den som ens barn är tillsammans med? Kan man inte förbjuda ens barn att göra saker som man vet inte är till någon fördel för dom som att dricka, röka ha sex i för tidig ålder?
    man kan förbjuda i evighet... men det behöver inte betyda att dom lyder...
  • Miss Lau

Kan man inte förbjuda ens barn att göra saker som man vet inte är till någon fördel för dom som att dricka, röka ha sex i för tidig ålder?
    På vilket sätt är sex som 15-åring jämförbart med att dricka och röka?
  • miss nöjd

Ja. det skulle jag. Skulle inte ni som säger nej till detta tillåta en kompis sova över? Tänk om då erat barn är homosexuellt?
    varför vara så rädd....
    jag lär mina barn skydda sig så de är väl insatta vad sex kan leda till. Sen kommer de ha sex vare sig jag vill det eller ej så...

• Morbid Mistress

Senär det ju att man som tonåring måste göra sina egna misstag och det är inte upp till mig som förälder att avgöra när mitt barn är redo utan det måste barnet få avgöra själv (under förutsättning att man blivit byxmyndig etc.) Det man som förälder kan göra är att finnas som ett stöd, att påtala viken av skydd, ptala rätten till sin egna kropp och bara göra det som känns bra. Sex är kul och skönt och jag tror för många förbud och restrektioner riskerar att man gör det till något skamligt istället.

Det som skrivs på Internet stannar på Internet
  • Bonanza

Sex har barnen oavsett var de är. Det behöver knappast vara kväll. Eller ska ni förbjuda ungarna att vara ensamma hemma överhuvudtaget?

För mig är det inget problem om min (normalmogna) femtonåring har sex. Det som däremot skulle vara ett problem vore ifall hen gjorde det på knasiga ställen och utan skydd.

• Morbid angel
    Morbid Mistress skrev 2008-12-08 14:18:45 följande:
    Senär det ju att man som tonåring måste göra sina egna misstag och det är inte upp till mig som förälder att avgöra när mitt barn är redo utan det måste barnet få avgöra själv (under förutsättning att man blivit byxmyndig etc.) Det man som förälder kan göra är att finnas som ett stöd, att påtala viken av skydd, ptala rätten till sin egna kropp och bara göra det som känns bra. Sex är kul och skönt och jag tror för många förbud och restrektioner riskerar att man gör det till något skamligt istället.
    Fast man måste ju inte vara byxmyndig för att ha sex
    Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld.
  • Egogirl

Min dotter(16 år) får sova hos sin pojkvän(19 år)De har varit ett par i 9 månader nu.. Dessförinnan hade hon en pojkvän i samma ålder och de va ett par i 2 år.
    Jag vet att min dotter började ha sex redan i 13 års åldern. Även om det är ungt så kan jag inget annat göra än att prata om skydd och så. Såg även till att hon fick p-piller då.. Vi kan prata rätt bra i detta område och jag besväras inte av att hon har sex och de får sova hos varann också. Ju mer jag skule förbjuda ju roligare blir det ju.

Hej tomtegubbar laddar vapen och skjuter fröken i baken.. trallalaa!!
  • m00nfl0wer

Jo, absolut. Men hade mina föräldra förbjudit mig så hade jag aldrig ens tagit hem pojkvännen.. för då hade jag varit så sur på mina föräldrar att jag skulle umgås med honom hemma hos honom alt. sova över där även fast jag inte fick t.ex.

Så jag tänker på hur jag själv gjort med tanke på att min dotter är väldigt lik mig i temperament och vilja.

Som 15åring får man ha sex. Och hur ska man kunna förbjuda allt? Anlita övervakare som kollar ens barn dygnet runt?

En bekant till mig har en 14åring. Han röker, skär sig, skiter i skolan etc och hon kan inget göra mer än att försöka övertala honom att sluta och börja gå till skolan. Ska hon låsa in honom?

Om min dotter får för sig att börja röka som 15-16åring så kommer jag självklart bli fly förbannad, för varken jag eller sambon röker. Inte hennes pappa heller. Men jag kan nog aldrig få henne att sluta om hon inte själv kommer på att det är skadligt att röka. Många tjuvröker, röker när föräldrarna inte ser, dricker när föräldrarna inte ser. Jag drack tidigt trots att pappa sade till mig att inte göra det.. jag gjorde det hos kompisar som var äldre än mig.

Så svårt det där. Men vad gäller sex, jag kan bara försöka säga till mitt barn (och framtida barn) och tänka på att skydda sig. Men jag behöver inte tänka på detta nu då hon bara är 3år gammal. Kan säga att jag själv bara är 20år. Förlorade oskulden 2 veckor före min 14årsdag. Aldrig rökt. Drack vid 14årsåldern. Inget fel på mig.

Måste man sova över för att träffa den som ens barn är tillsammans med? Kan man inte förbjuda ens barn att göra saker som man vet inte är till någon fördel för dom som att dricka, röka ha sex i för tidig ålder?
Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?