• Matillin

Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?

Skulle ni tillåta att 15-åringens pojkvän/flickvän sov över i barnets rum?

Är rätt säker på att jag inte skulle det!
    Och skulle nog absolut inte låta dom sova över hos pojkvänner.

Hemma i kalla sverige igen !!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?
  • StepByStep

Vet ej. Jag var rebell när jag var 15år och så som jag var vill jag inte riktigt att mina döttrar ska vara så jag tar det beslutet den dagen det blir dags för ett sånt val.

Esmeralda 050417 (v) Savannah 080622
  • AEL

Balehead skrev 2008-12-08 16:17:44 följande:

AEL skrev 2008-12-08 16:08:17 följande:
    Oj oj oj vad vi måste ha levt i skilda världar! Sex kunde man väl ha därhelst man kom åt. Eller hade ni alltid ett vuxet förkläde som följde er vart ni än gick?
    Nej det hade vi såklart inte. Jag hade bara ingen brådska. Sedan hade jag dött av pinsamhet om vi t ex hade gjort det och blivit påkommen av någon av våra föräldrar. Man bodde ju ändå hemma i den åldern. Hade mina föräldrar tyckt att det varit okej att sova över etc så hade det säkert blivit av tidigare. I mitt fall så dröjde det först till jag hade mitt första långa förhållande (1½år) och det är jag glad för!
  • prinsesstårtan
    Jordgubbssmak skrev 2008-12-08 16:12:52 följande:
    Har mina barn en fast pojk-/flickvän så får dom sova över. Jag tror inte för ett ögonblick att jag kan förhindra att dom har sex för att dom inte får sova över hos varandra på nätterna!!Jag har haft sex på tusen andra ställen och tidpunkter än på natten i en säng så det kan nog dom också.Jag har dessutom mycket hellre ett öppet varmt förhållningssätt till mina barn och sex så det kan komma till mig om de funderar på något. Båda mina barn verkar ha fullt fötroende för mig och kan prata med mig om saker vilket jag tror gör dom till mycket tryggare personer med chans till ett bra och givande sexliv under hela sitt liv.
    BRA SKRIVET!

så borde et funka i alla familjer enligt mig.
  • enny signatur

Självkalrt skulle jag det. Varöf rksulle jag hindra någon föån att sova över hos någon bara för att de var tillsammans, är väl bättre än sex med fler olika om man är nojig?
    Som att folk inte har sex ändå + att sälvklart kommer mitt barn få sova lika mycket hos pojakr sovm flickor!

• enny signatur

ni som säger nej, skulle ni tillåta att eran 15åring sov över hos en kompis? hso sin flickvän?

• AEL
    prinsesstårtan skrev 2008-12-08 16:24:52 följande:
    BRA SKRIVET! så borde et funka i alla familjer enligt mig.
    Det är ingenting som säger att det blir så. Det kan lika gärna bli så att de ligger med allt och alla (kanske bara för att de tror att man ska det) och sedan mår jätte dåligt av det efteråt. Är ju faktiskt ett ganska vanligt fenomen hos unga tjejer.
  • enny signatur

Jag flyttade som 15åring för att ge er lite perspektiv. Jag lagade mat, tvättade, städade och gjorde de tmesta annat som man kan förvänta sig som 16åring (som 15åring så hade jag bara flyttat till min pojkvän vilket ledde till att viss del av syslorna gjode han och viss del gjorde jag.

Sex hade jag innan mina föräldrar ens viste om min dåvarande partner, varför skulle jag fråga dom om lov? Min kropp= mitt beslut. Men änddå var de nojiga när jag ville osva över där, tänka sig, det hjälpte föga.

• Jordgubbssmak

Okej, men i mitt fall så vet jag i alla fall att min dotter har haft samma pojkvän i över 1,5 år.

AEL skrev 2008-12-08 16:27:12 följande:
    prinsesstårtan skrev 2008-12-08 16:24:52 följande:
    Det är ingenting som säger att det blir så. Det kan lika gärna bli så att de ligger med allt och alla (kanske bara för att de tror att man ska det) och sedan mår jätte dåligt av det efteråt. Är ju faktiskt ett ganska vanligt fenomen hos unga tjejer.
  • vittra

Vad är ni rädda ska hända egentligen?
    Otroligt "barnsligt" faktiskt att förbjuda en femtonåring att sova hos sin egen pojkvän/flickvän.

• AEL
    Jordgubbssmak skrev 2008-12-08 16:28:11 följande:
    Okej, men i mitt fall så vet jag i alla fall att min dotter har haft samma pojkvän i över 1,5 år.
    Ja men då är det ju en helt annan grej. Då lär de nog ha tänkt igenom det dom gör. Då tycker jag att det är okej.
Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?